Gå til innhold

BMB - Burning Mortality Box


Anbefalte innlegg

bmb6hc.gif

 

[Forord]

Dette er et skoleprosjekt som jeg og naboen Steffen holder på med Steffen er med for å få erfaring siden han er helt ny på casemoding og skal modde kabinett selv. (og han har jo hjulpet mye til da)

 

Det er foresten lillebror sitt kabinett, han heter William og er 5 år, snart 6 år og han vet ikke om det så dette blir en hyggelig overaskelse forhan.

 

Alt startet med at jeg tegnet litt i SketchUp og tegningene ligger lengere ned på siden. Så etter jeg hadde tegnet så fikk jeg iden å snu hovedkortet opp ned, noe som endte med at jeg heller snudde hele kabinettet opp ned for da ble det mindre jobb å feste hk-brettet. Men det blir vel litt mer jobb på brønnene, men problemerr er vel til for å løses eller hva?

 

 

 

 

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Sponsorer:</span>

bilxtra2du.gif

Bilxtra, Mo i Rana

 

- En falsk Bulgin bryter uten lys

 

3dfxcool.jpg

3DfxCOOL.no

 

- 6 UV katoder pluss inventere

 

<span style='font-size:21pt;line-height:100%'>Skolen</span>

 

-Dekker 200kr på prosjektet

 

Så må jeg bare takke sponsorene mine som gjør det mulig for meg å fullføre prosjektet, og gjøre kostnadene mine mindre :)

 

 

 

 

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Sketchup tegninger</span>

 

18custom3ts.jpg

Plexien i sidedøren skal det graveres flammer på :dribble:

 

16custom3kz.jpg

Alt dere ser her blir opp ned :tease:

 

17custom0bs.jpg

Fronten er ganske lik, men display vil komme senere hvis jeg får det sponset eller får råd til det. Og det skalplasseres en "bulgin" bryter i fronten til startknapp.

 

15custom1er.jpg

Toppvinduet får samme desing som sidedøren, men flammene skal graveres på.

 

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Kommentares skal postes her</span>

Endret av Klekkus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinettet som skal moddes

 

aopenmodcustom2cd.jpg

 

aopenmod2custom2ob.jpg

 

aopenmod3custom3oc.jpg

 

pict01027gd.jpg

 

 

 

Hardware

 

- MSI KM3-M (M-ATX hovedkort)

- AMD 2000+ Athlon @ 2,1 GHz (Load på litt over 40c°)

- 2x 256 Crusilal DDR-SD ram med CL 2,5

- Et gammelt Soundblaster lydkort

- Integrert GPU på 32mb (Det kommer til å bli et FX5500 på 128mb når jeg får nytt kort)

- 20gb Firebal OS disk, 120gb WD disk

- LG DVD-RAM brenner

- Floppy

 

Verktøy, utstyr og materiel

 

pict01067zd.jpg

Ting kjøpt inn fra biltema og litt annet stæsj

 

pict01115dp.jpg

Drill, stikksag, filer og bor-sett

 

pict01126gc.jpg

Dremel og plansliper.

 

Mer bilder kommer.

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 27.02

 

pict01161kz.jpg

Først demonterte vi kabinettet litt, fjernet fronten for godt og forsket litt på hvordan vi skal feste den nye fronten. Kom frem til at vi festeer den med 6 eller 8 bolter, og så kommer vi til å kutte enn god del i fronten og bare sette en aluminiums plate i front som vil tilpasser det til vifter, cd-romer osv...

 

pict01217qk.jpg

Så snudde vi kabinettet opp ned.

 

pict01220cv.jpg

Baksiden, skal foresten en 120mm vifte der.

 

pict01246kn.jpg

Slik er fronten nå, men ikke når jeg blir ferdig med den :evil: Må nok en del justeringer til der ja.

 

pict01263us.jpg

Her holder steffen på med dremelen der stikksaga ikke kunne brukes, fordi bladet slo ned i hk-plata.

Rart at det ikke ble bilde av meg siden jeg gjorde 90% av kuttinga.

 

pict01283bf.jpg

Rett etter kutting

 

pict01301cc.jpg

Etter litt sliping, filing og pussing.

 

pict01316no.jpg

Steffen har nesten fått pusset ned den ene sidedøren.

 

Hmm... :hmm: hvor ble det av bilde® av sidedøren da? Tror vi glemte å ta bilder da :dontgetit:

 

Jaja, fikk gjort mye i dag:

  • - Kuttet toppvindu
    - Kuttet sidevindu og laget skruehull for å feste plexien.
    - Pusset ned den ene sidedøren

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 28.02

 

pict01336cw.jpg

Bunnen er nesten pusset ned.

 

pict01344dm.jpg

Så kuttet jeg til en liten bit av alu. platen jeg hadde som jeg skulle feste kant i kant med sidedøren. Platen er mest for å få sparklet igjen hullene i sidedøren.

Jeg borret også til hull til noen invendige sekskant skruer med M4 gjenger som plexien skal festes med pluss den lille lu. biten.

 

pict01421im.jpg

Steffen som kutter sskjeft i sidedøren :hrm:

 

pict01430zd.jpg

Her er alu. platen kuttet og sidedøren er pusset ned med p80 på sentersliperen.

 

 

Jeg klarte også å knekke en vifte som skulle lakkeres, det skjedde fordi jeg viste ikke hvordan vifte såukke demontere. Så det endte med at midten av selve vifte knakk, jaja det var uansett en bråkete zalman vifte på noen og tredve desibel. Får heller bare brukte en mer stillegående MIST vifte som jeg har liggende da.

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 01.03

 

pict00038pu.jpg

Her har jeg sparklet hullene i sededøren, blir mye pussing dette her :whistle:

Jeg limte foresten aluplaten fast med byggsilikon ;)

 

pict00057nk.jpg

Nå er undersiden av kabinettet pusset ferdig, pusset med p80 på sentersliper, p240 på plansliper og rubbing compound med en fille etterpå.

En skikkelig najs finish :)

 

Ting som vi fikk gjort og ikke ble tatt bilder av:

  • - Knekt et kretskort på en vifte, en 80mm vifte som sikkert er over 6 år som fortjente å bli ødelagt og byttet ut med en 92mm MIST vifte.
    - Pusset ned en vifte som ikke ble knekt :w00t:
    - Ryddet opp i sløydsalen noe som vi ikke fikk gjort ferdig på hverken mandag eller tirsdag :whistle: gjett om lærer'n ble happy?
    - Pusset den andre sidedøren med p240 papir med plansliperen

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 02.03

 

pict00121zq.jpg

Hentet litt stæsj hjemmefra.

  • - Isopropanol
    - Lakk fra Europris
    - 112mm hullbor
    - Poleringsmiddel
    - Maskeringstape
    - Litt 8mm lexan-avkapp

pict00147nb.jpg

Så fant jeg litt sleeving jeg hadde liggende, tror kanskje jeg skal kjøpe noe DIN kontakter til PSUen. Blir fett med en modulær PSU :cool:

 

pict00151vr.jpg

Etter mye pussing så begynte jeg å se litt metal :) huff, det her stålsparkelet var seigt!

 

pict00160or.jpg

Så boret jeg 112mm hullet til viften, skal bore festehull senere ;)

 

pict00172ay.jpg

Et lite oversiktsikts bilde

 

pict00200ru.jpg

UV rød plexi :love:

En takk til stefaren min som kom innom med den etter han hadde fått den på døren hjemme.

 

pict00212fx.jpg

Så kom sponsen fra Bilxtra i Mosjøen, denne blir digg etter jeg polerer den ;)

Det er forresten en Bulgin kopi som koster 50kr, den originale koster 200kr og denne er nesten like pen :love:

 

pict00222op.jpg

Så markerte jeg plexien for kutting.

 

pict00250pw.jpg

Nam nam, en polert knapp. Tror jeg digger disse knappene :love:

 

pict00265sy.jpg

Så kuttet jeg litt plexi når jeg kom hjem, jeg holdt på å fryse av meg fingrene så kaldt det var i kjelleren.

Eneste som er litt kipt med AC Ryan plexi er at det ikke er fil på den, så enten må du maskere den eller tepe fast plasten som den var pakken inn i. Tok en variant av begge jeg da.

 

pict00277hi.jpg

Se, jeg klarte å kutte plexien ganske bent :w00t:

 

pict0006small6kk.jpg

Så kuttet jeg alt ferdig, gikk fort over det med båndsliperen, pusse med p180, p240 og p1200. Så blir det poleringsmiddel i morra.

 

Kommentarer skal postes her

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 03.03

 

pict00327af.jpg

Fikk lagt litt grunning på sidedøren.

 

pict00357vo.jpg

Så gikk sentersliperen løs på Hk-brettet.

 

pict00403yg.jpg

Så markerte jeg på aluminiumsplaten og boret litt festehullene til viftene, satte en diagonal slik at jeg skulle finne senter nå jeg skulle borre med 112m hullborren.

 

pict00411im.jpg

Så boret jeg og slipte viftehullene

 

pict00436kk.jpg

Så gikk jeg løs med Dremel på den gamle fronten, lot bare en ramme være igjen slik at jeg skal kunne bolte fast den nye fronten ;)

 

pict00444sa.jpg

Slik ble det etter jeg hadde kuttet.

 

pict00477bv.jpg

Blir vel greit dette da? å bar få kuttet til hull for cd-romen.

 

pict0001small8wk.jpg

Sjekk den finishen, har enda ikke hat klarlakk på. Tror lakken fra biltema er ganske lovende jeg.

(Det er hvit lakk for de som ikke ser det ;) )

 

pict0002small0qh.jpg

Så ble bunnen også lakket, samme finish. Bare at den vises ikke like godt på dette bildet :hrm:

 

pict0004small3vw.jpg

Så var det sidedøren da, den hadde en del "nupper" så jeg pusset litt med p1200 papir. Men det ser ut som om at jeg ikke "vasket" den godt nok før jeg lakket. Og det verste av alt er at nermeste Bilteam butikk som selger samme type lakk er i Trondheim, og jeg bor nærmere Bodø.

Blir nødt til å få noen til å handle på Biltema for meg da.

 

pict0007small2oq.jpg

Så var det toppvinduet, her har jeg bare boret hull og festet plexien med noen m4 umbrakoskruer. Det er enda litt maskeringstape igjen på plexien.

 

Kommentarer skal postes her

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 04.03

 

pict0012small5cx.jpg

Her har jeg boret hull og festet aluminiums platen i rammen som er igjen fra den gamle fronten.

 

pict0018small5ls.jpg

Så jo ganske greit ut dette da?

 

pict0019small8ch.jpg

Så satte jeg boltene i fra andre siden. var litt trangt, så jeg utvidet hullene bare litt.

 

pict0021small8jx.jpg

Så fant jeg frem slagdrillen :evil: gidder ikke ladde opp en haug av batterier før jeg har fått boret et hull.

 

pict0023small9ki.jpg

Blir visst litt plexi-"spon når man borer med en 112mm hull-bor

 

 

pict0025small0fy.jpg

Ohhh shit, ble litt mye plexi-"spon"

 

pict0031small9xs.jpg

Så gikk jeg over hullet med denne bitten på dremelen

 

pict0038small9ru.jpg

Jeg brukte noe jæve*** effektivt rensemiddel for å vaske bort restene av maskeringstapen på plexien.

 

pict0040small8ie.jpg

Ressultater, hmmm... :hmm: litt mye figg?

 

pict0045small6jj.jpg

Større bilde

Slik ble det når jeg hade pusset og polert plexien i front, vasket bort taperester og montert plexien. så det er litt speil effekt fordi det ligger en aluminiumsplate under plexien ;)

 

Kommentarer skal postes her

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update 16.03

 

pict0007custom3dg.jpg

Som dere ser her så er målene på plexien til sidevinduet 2cm for bredt, dette er jo ikke noe problem å leve med. Men jeg skal måle på nytt og ta en rask tegning i SketchUp for å sjekke om det er mulig å kutte litt mer.

 

pict0008custom8we.jpg

Finishen på bunnen. Den ble hvit, men langt fra bra nok! :hrm: årsaken er vel at all lakken ble brukt på den sidedøren med vindu, i et desperat forsøk får å få lakken til å feste seg i "hullene" (der det var støv, som lakken ikke ville feste deg)

 

pict0010custom5pj.jpg

Finishen på sidedøren. Her er det også enkelte områder som har fått for lite lakk :cry: og nermeste Biltema butikk er i Trondheim. :thumbdown: Så da blir jeg visst nødt til å kjøpe noe lakk på Europris og pusse alt som er lakkert bort.

 

Innsiden holder jeg foresten enda på å pusser, er noen små kriker og kroker som gjenstår. så er det bare våtsliping og lakkering som gjennstår.

 

 

Kommentares skal postes her

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

"Update" 19.03

 

Nå har jeg fått tegnet de såkalte harddisk-"kabinettene" Jeg skal bruke 8mm tykk UV rød plexi til å lage de av :love: Jeg skal vel sikkert lage noen stativ til å få de opp i høyden og for å stable de. Blir også mulighet for å ta ut bare boksen, sånn hvis jeg trenger å ta med meg harddiskene i hånden. :D

 

hddkabinettsmall4jb.jpg

Slik er harddisk-"kabinettet" uten diskene.

 

hddkabinett2small6ub.jpg

Slik ser det ut med diskene i, det er foresten ett mellomrom på 1mm i mellom diskene. Jeg tror ikke det kommertil å bli mangel på plass til å sette inn hardisker i dette hakinettet nei :D Totalt blir det jo plass til 8 disker, kanske dette kommer til å bli mitt serverkabinett enn gang i tiden^^ Men jeg har enda ikke sjekket om det er plass til et harddisk-"kabinett" med 4 disker i, men etter det jeg har sett i diverse andre prosjekter så skal det være plass til det, men hvis ikke så kommer det bare å bli plass til 6 disker da.

Jeg tror også jeg kommer til å runde av kantene, men jeg er ikke sikkert på det da.

 

Jeg skal foresten gjenge ut hull til å skru sammen platene, jeg skal bruke 4m maskinsruer mer sylinderformet hode som har umbrako hull i midten. slike for de som ike vet hvordan de ser ut ;)

Så siden jeg trenger skruer som er 8mm lengere en de skruene som er standard til hadisker, som kommer jeg til å kjøpe inn 10mm lange m3 skruer av samme sort som de som skal brukes til å skru platene sammen.

Jeg kommer vel til å bruke 6 bolter på hver side av haddisk-"kabinettet" altså 3 bolter på hver kant.

 

hddkabinettstativsmall5xw.jpg

Det såkalte "stativet" som jeg skal plasere under harddisk-"kabinettene", men jeg er enda ikke helt sikkert på hvordan jeg skal få litt plass mellom begge da, men det skal jeg finne en løsning på senere ;)

 

Kommentares skal postes her

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 22.03

 

pict0023largecustom3nn.jpg

I dag så har jeg klart å merket feil der jeg skulle kutte, så da ble bplexien til vinduet for lite :cry:

 

pict0022largecustom5la.jpg

Fargeforskjelen på Plexien og hvitfargen ;)

 

 

Så tenkte jeg å gi dere noen fette UV bilder: :dribble::love:

 

pict0011largecustom9le.jpg

 

pict0012largecustom4di.jpg

 

pict0013largecustom1oa.jpg

 

pict0014largecustom8qm.jpg

 

pict0015largecustom4yx.jpg

 

 

Kommentares skal postes her

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update 06.04

 

pict00058bv.jpg

 

pict00077wi.jpg

Har kjøpt inn vifter, kabler og thumbsrews :D

 

pict00121gg.jpg

IDE kabelen, se det gjenskinet! :dribble:

 

pict00082sg.jpg

 

pict00093fe.jpg

UV bilder

 

pict00106aw.jpg

Finsishen på viftene

 

pict00072gs.jpg

Fant også litt netting som jeg kan bruke til å dekke viftehullene med :D

 

pict00089iv.jpg

 

pict00091cn.jpg

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update 16.04

 

p1010245small7jt.jpg

Alt som jeg fikk sleevet i dag, skulle gjerne ha sleevet to vifter til. Men lighteren døde så det ble ikke noe av det i kveld.

 

p1010233small8op.jpg

Jeg fikk også testet viftene pluss knappen :love: Funka fett det :whistle:

Mens jeg først var i gang så testa jeg GPU kjøleren fra Black Pearl, og den Stock CPU kjøleren må brukes nå. Siden kabinettet som brukes til disse komponenetene er bygget så kompakt og da kan jeg ikke bruke den kjøleren som skal brukes. Måtte til og med sette FSBen ned til 100 fra 166 siden dette ikke er noe "highend" kjøler.

 

EDIT:

p1010259small2nb.jpg

Så ble resten av viftene også sleevet

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Update 10.05

 

pict00061ku.jpg

Fikk noen geniale molexer som jeg hadde bestilt fra shg.no, er bare å avisolere kabelen på midten, dytte den delen nedi. Sette på klipsen på baksiden og bruke den :D Var 6 stykker med i pakken.

 

 

pict00073hh.jpg

Pluss at dewt var 2 S-ATA kontakter i pakken også.

 

pict00084mx.jpg

Så fikk jeg den siste IDE kabelen

 

pict00102dy.jpg

Så tok jeg moddingen et steg høyere å åpna PSUen :D lurer på om den vil funke når jeg er ferdig med den? :ermm: Det som i hovedsaken skal gjøres er å koble den 80mm vifta på 5 volt, lage viftehull til en 120mm vifte som helt sikkert skal gå på 5 volt den også. Lakke den, er enda ikke sikker på om den skal bli hvit eller rød. :hmm: hva sys dere den skal bli i da?

 

p10102906kk.jpg

Så var det en del ledninger som måtte plipes av for at jeg skulle kunne ta ut kontaktene osv. som sto på baksiden. Viktig å markere hva som skal loddes sammen igjen etterpå da!

 

p10102949hv.jpg

Så var det akkurat plass til en 120mm vifte på toppen :w00t: Men denne må monteres på utsiden. Satser på å skaffe en ekstra fett vifte til PSUen da. Sånn som f.eks. denne bare at rammen skal garantert lakkes da.

 

p10102937vg.jpg

Her ser dere litt bedre hvor mye plass det var å gå på

 

p10102951ol.jpg

Som dere ser så er det noen hull av noe slag på dekslet, der sitter det en eller annen ting som jeg ikke veit hva det er, men den er helt sikkert viktig. Så viftehullet blir nok nesten helt rundt, bare at det blir tatt et "kake stykke" fra sirkelen for å ikke kutte bort festet til den tingen.

 

kopiavp10102954pt.jpg

Altså noe slikt

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 11.05

 

psusmall4bl.jpg En rask tegning av hvordan PSUen skal bli

 

 

pict01217qk.jpg

Oh shait! tror ikke det blir plass til en 120mm vifte der :cry: må sjekke dette nermere opp! hvis ikke så blir det en nødløsning med en 92mmvifte da. Kan kanske flytte litt på PSUen hvis det gåt, altså til siden

 

p10103058fy.jpg

Har lakka PCI "braketene/sporene"

 

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Update 01.06

 

p10103605ri.jpg

Demonterte vifta og grunnet den og to griller som skal på viftene til PSUen

 

p10103886se.jpg

Så fikk jeg lakkert PSUen og vifta, tror jeg elsker den fargen der :love: Vifta ble jo bare genial i forhold til hvordan den var. Den røde lakken kjøpte jeg på Europris når jeg var på MultiLAN, tror Nordlansdhallen så 200m unna Europris :)

 

p10103890ge.jpg

 

p10103837te.jpg

 

p10103907ar.jpg

Vifta ble jo bare genial i forhold til hvordan den var. Tipper den blir enda bedre med en hvit grill utenpå. Vifta så foresten ut som dette en gang i tiden :ermm:

 

Kommentarer postes her ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Update 27.07

 

p1010050wk8.jpg

Måtte lage Ny hull til vifta siden vifta ikke satt som den skulle etter jeg hadde montert Bakplaten til HK'et

 

p1010052vp0.jpg

Så måtte jeg sliper bort litt av døra for at skruene skulle passe.

 

p1010053eh3.jpg

Så lagde jeg prototypen av HDD-racket, brukte bare noen sponplater og litt lærteip.

 

p1010054qh9.jpg

Få så genial denne saga er!

 

p1010055td2.jpg

Så var det litt mer fremgang på PSUen :cool:

 

p1010057bv0.jpg

Lodda på kontakter til viftene slik at jeg kan fjærne de uten å måtte klipe av ledningen.

 

p1010060mn5.jpg

Så fiksa jeg en kontakt til (kondensatoren?) på toppen.

p1010059uk9.jpg

Fikk lakka grillen på toppen.

 

p1010063em6.jpg

Så fikk vifta og grillen på baksiden litt lakk, syns kombinasjonen av de fargene ble litt fett.

 

p1010068pv3.jpg

Et lite oversiktsbilde

 

p1010071ns6.jpg

Og et fra andre siden

 

p1010070pj0.jpg

Så måtte jo seff HK plata få litt lakk den også.

 

Kommentarer postes her ;)

 

 

 

Foresten merka dere forskjel på bildene av PSUen i denne update og forige? Har nemeling bytta ut mitt gamle 1,3 MP kamera til et Olympus FE-140 kamera med 6 MP :love:

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 28.07

 

p1010076bf3.jpg

Har grunnet begge sidedørene.

 

p1010078ju5.jpg

 

p1010079uu6.jpg

Så var det 5,25" racket jeg skulle lage, jeg startet med en Rød UV fluoriserende plexiplate på 48x48cm

 

p1010082qg7.jpg

Beste måten å kutte rett på :)

 

p1010090yx7.jpg

Uuuyeah, perfekte 45 graders kutt :D Elsker kappsaga <3

 

p1010096ur9.jpg

Fits like a glove, måtte bare teste litt. Lærteip er kjekt å ha!

 

p1010097oc8.jpg

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update 08.08

 

p1010001nv4.jpg

Fikk litt lakk på dørene :D

 

p1010002cd3.jpg

Som dere ser så ble den ganske matt og pen

 

p1010003de9.jpg

Tror jeg bare limer plexien inn i døre så setter jeg noen bolter for looken skyld

 

p1010004kh7.jpg

 

p8070005mediumbi2.jpg

Så kjøpte noe veldig bra multisparkel

 

p8080004customhd6.jpg

Fant endelig rette "chucken" til graverings bittene mine!

 

p8070008mediumyt9.jpg

Så må vi jo få bort de alle ripene som jeg klarte å få når jeg fjærna lakken med alt for grovt pussepapir

 

p8080005mediumtu7.jpg

Fy som sparkelet støver!

 

p8080009mediumxj7.jpg

Tipper jeg er smart som bruker maske med støvfilter da^^

 

p8080011mediumxr1.jpg

Så monterte jeg toppen og fronten for å finne ut hvordan det skal bli med plasseringen av DVD breneren

 

p8080018mediumas5.jpg

Brukte byggesilikon til lå feste sammen acrylplatene som skal vøre 5,25" racket

 

p8080013mediumst9.jpg

Tipper jeg må rydde å koste litt oftere :hrm:

 

 

Kommentarer postes her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...