Gå til innhold

TEST: Hiper Media Chassis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke dette kabinettet. Hvorfor gjøre det så vanskelig for å få den så lav, men alikevel så stor? Den er jo ikke pen i det hele tatt på toppen og sidene så hvem i alle dager ville satt denne på en benk el.?

 

Da synes jeg en liten barbone faktisk er et bedre valg selv om den ikke er "kompatibel" med rack enheter(som den ikke er pen i alikevel). Det å kunne bruke vanlige enheter er mye verdt når en alternativ løsning er så knotete laget.

 

Jeg ville mye heller gått for et kabinett som var rack kompatibelt og som hadde spandert litt mer i høyde og var på størrelsen med litt eldre stue DVD spillere som var i toppklassen. Da ville man fått plass til et vanlig DVD drev(evt. ta av alt uten skuffplaten slik at kun skuffplaten synes i fronten), og i tillegg en 3,5" harddisk samt et vanlig skjermkort med ducting mot toppen.

 

Dette ble for upraktisk og stygt etter min smak. Den kan fungere som en ting!

 

- Mediaavspiller som ikke har kraftig nok cpu til å avspille HDTV og gir dårlig PAL kvalitet på evt. svideo. Og som gjemmes bort i en lukket stereobenk pga den stygge finishen.

 

 

Den kunne med fordel vært minst dobbelt så tykk, sortlakkert/sølvfinish, og gitt fantastiske muligheter pga. ekstra høyde. Da skulle den fått plassen på toppen av mitt rack.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forsåvidt et interessant produkt, men litt teit med slike feil som åpenbart burde vært unngått.

 

"P4-kontakten vil være for kort til mange Intel- og AMD-hovedkort, noe som resulterer i mye irritasjon og at man må modifisere strømforsyningen eller hovedkortet for å få det til å virke."

 

Får man ikke frelngerkontakter til P4-kontakt?

 

AtW

Lenke til kommentar

En anne ting er at de færreste Intel kort har en så lav NB kjøler som vi ser her. Så for meg virker det som man totalt tar livet av hele produktet med denne ekstremt lave profilen.

 

Hadde den vært dobbelt så høy, penere finish, mulighet for å montere vanlig dvd-drev og 3,5"HDD, vanlig CPU kjøler med 92mm vifte og åpning over i toppen, vanlig skjermkort med ducting mot toppen, og mulighet for en vanlig PSU(som tross alt ikke er særlig høy) med 80mm vifte i bakkant og front/inni(ikke nedover) så hadde jeg vært meget interessert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
En anne ting er at de færreste Intel kort har en så lav NB kjøler som vi ser her. Så for meg virker det som man totalt tar livet av hele produktet med denne ekstremt lave profilen.

5673378[/snapback]

 

Er de så lave da? Om Cpu-kjøleren kan være 4 cm høye, så kan vel NB-kjøleren være marginalt høyere? Nå tar jeg det bare etter hukommelsen, da jeg ikke har noe morderne Intel-hovedkort i hus nå om dagen. 4cm er jo en del, så jeg ville kanskje tro endel ville klare seg fint? Ellers så er jo ikek en så trang kasse optimalt for en så varm CPU heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Poenget er at de må bruke en meget lav og bred CPU kjøler som overlapper NB kjøleren. Som du ser på bildet har de en ekstremt lav NB kjøler der. I de fleste tilfeller ville en slik CPU kjøler kollidert med NB kjøleren.

 

Dette ville fungert bedre med S745 eller S939 kort siden de ikke har en NB ribbe rett ved CPU.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Den var knall. men hvordan har de tenkt å kjøre TV-kort på denne? Hvis du bruker AGP riseren har du jo ikke plass til et TV-kort i den. og en HTPC uten tvkort er bare tull spør du meg.

5673305[/snapback]

All in wonder serien til ati kan jo være aktuell kansje? Til mitt bruk så har jeg overhodet ikke behov for tv kort, så har egentlig ikke tenkt gjennom dette. De sender bare crap på tv uansett ;)

 

Forsåvidt et interessant produkt, men litt teit med slike feil som åpenbart burde vært unngått.

 

"P4-kontakten vil være for kort til mange Intel- og AMD-hovedkort, noe som resulterer i mye irritasjon og at man må modifisere strømforsyningen eller hovedkortet for å få det til å virke."

 

Får man ikke frelngerkontakter til P4-kontakt?

 

AtW

5673369[/snapback]

JEg antar at man får forlengerkontakter til p4 uten at jeg har leitet noe serlig, men det er jo litt surt å oppdage dette etter at man har fått det i hus. Både ventetiden og portokostnadene til en eventuell ofrlenger gjør at jeg heller modder selv.

 

Poenget er at de må bruke en meget lav og bred CPU kjøler som overlapper NB kjøleren. Som du ser på bildet har de en ekstremt lav NB kjøler der. I de fleste tilfeller ville en slik CPU kjøler kollidert med NB kjøleren.

 

Dette ville fungert bedre med S745 eller S939 kort siden de ikke har en NB ribbe rett ved CPU.

5673412[/snapback]

I bunn og grunn så hadde det aldri fallt meg inn å bruke dette kabinettet med desktop prosessorer, både psu og varmeutvikling taler imot dette. Chipset beregnet på laptoper avgir ofte lite varme og trenger mindre kjøling, men som du sier man ofrer mye for den lille størrelsen, og jeg synes personlig kabinettet ser meget bra ut, så det plager ikke meg å ha det stående :)

 

Jeg sliter litt med å finne ut hvilke farge det er på dette kabinettet...

 

På noen bilder ser det svart ut, andre grått... Vet de finnes i blanding, men da er fronten tofarget, og den ser ikke slik ut på bildene...

5673565[/snapback]

Det er en todelt svart front, hvorav ene halvdelen er speilblank, og andre matt plastikk. Resten av kabinettet er sølv farget.

Lenke til kommentar

Helsort lakk hadde gjort den mer interresant for min del, ikke 2 farget med litt shady sølv. Kunne nok klart å komme over de andre ulepmene med det og bygget en god mobile plattform enten med Turion og S754 eller P-M.

 

Synd man må ha lavprofil DVD enhet, men forstår årsaken. Men får man noen gode spillere her? Slot-in lavprofil hadde da kanskje blitt det beste så man ikke får disse "sprett-ut" greiene som er på laptops.

 

2,5" harddisk er dyrt, men greit nok siden man ønsker lav varme og støy, så det er ikke noe ankepunkt at man ikke kan ha 3,5". Dvs. kan man enkelt få til USB trådløst nett så trenger man ikke større HDD enn 40-60-80GB og det kommer man unna billig med.

 

Det hadde vært interssant med mobile hovedkort som passer i slike enheter som har støtte for flere mini-pci kort direkte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Du som jobber for overklokking.no, hvordan festet du den grafikk-kjøleren?

Var det vanskelig?

 

Tror du det hadde gått å feste den på et Socket 754 med Turion64?

5673764[/snapback]

Det var ikke noe stort problem nei, men litt modding av festeordning man regne med. Turion funker vel fint på de s754 korta som har støtte for dette i bios sin microkode.

 

Unokai: Såvidt jeg vet får man Turion til s754. Ellers mulig det er dårlige bilder, men jeg synes den så gråmatt ut.

 

2,5" harddisk er dyrt, men greit nok siden man ønsker lav varme og støy, så det er ikke noe ankepunkt at man ikke kan ha 3,5". Dvs. kan man enkelt få til USB trådløst nett så trenger man ikke større HDD enn 40-60-80GB og det kommer man unna billig med.

 

Det hadde vært interssant med mobile hovedkort som passer i slike enheter som har støtte for flere mini-pci kort direkte.

5673813[/snapback]

Joda turion er på s754 sokkelen, den kan vel sikkert kalles for gråmatt også, jeg velger å kalle det for sølvfarget.

 

Man kan bruke 3.5" harddisker forresten.

 

mini-pci kort kunne blitt spennende ja..

Lenke til kommentar

3,5" var en god nyhet på en såpass slim enhet, teit jeg ikke så det :) Da kan den faktisk fungere ganske bra som en mer eller mindre selvstående enhet med 300+GB harddisk :).

 

Jeg må se mer på hvilke porter den tillater bak. Å ha en trådløs USB dongle dinglende bak er akseptabelt :) Evt. om man får plass til en inni kabinettet.

 

EDIT:

Jeg må pirke litt mer.

 

- Intern floppyen kunne man til fordel ha droppet. Her kan man bruke USB ekstern floppy for nødstilfeller og bios oppdateringer!

- Man kunne droppet buret til HDD og latt det være mulig å montere den riktig vei med skruer med bittesmå gummiforinger mot bunnplata.

 

Disse 2 endringen kunne kanskje også da tillatt enten 2 harddisk plasser + slimline DVD, eller 1 harddisk og en ordinary size DVD spiller.

 

Jeg forstår ikke hvorfor man kaster bort plass til en floppy i en slimline enhet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...