Gå til innhold

Microsoft åpner for Blu-ray-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til tross for at Microsoft primært har valgt å støtte HD DVD, vil selskapet også kunne tilby støtte for  Blu-ray i sin nye spillkonsoll.

Les mer

5451590[/snapback]

 

Kanskje det første signalet på at Blu-Ray bli vinneren i denne format krigen?

Tror PS3 for alvor vil skyte fart på Blu-Ray utbredningen, hadde X-Box 360 hatt HD-DVD innebygget ved lansering, hadde det nok vært en ganske annen situasjon.

Lenke til kommentar
Til tross for at Microsoft primært har valgt å støtte HD DVD, vil selskapet også kunne tilby støtte for  Blu-ray i sin nye spillkonsoll.

Les mer

5451590[/snapback]

 

Kanskje det første signalet på at Blu-Ray bli vinneren i denne format krigen?

Tror PS3 for alvor vil skyte fart på Blu-Ray utbredningen, hadde X-Box 360 hatt HD-DVD innebygget ved lansering, hadde det nok vært en ganske annen situasjon.

5451667[/snapback]

 

Ups, se her!

 

Blir vist ikke noe Blu-Ray på X-box alikevel.

Lenke til kommentar
Sonys Playstation 3 vil støtte både HD DVD og Blu-ray, noe som også kan være en motivasjonsfaktor bak Microsofts ønske om å gjøre det samme.

 

:hmm: Hvor er kilden til at PS3 vil støtte både BR og HD-DVD....

Dette er helt nytt for meg!

 

M$ har vel bare sagt at 360en har mulighet for å koble til en hvilken som helst drive, også BR.

Det er ikke dermed sagt at det kommer.

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar
Sonys Playstation 3 vil støtte både HD DVD og Blu-ray, noe som også kan være en motivasjonsfaktor bak Microsofts ønske om å gjøre det samme.

 

 

Dette utsagnet er direkte feil. Leste også artikkelen fra x-bit labs og det står ingenting der om at PS3 vil få HD-DVD drev. PS3 vil utelukkende støtte BD og har sikkert nok kostnader tilknyttet dette drevet om de ikke skulle støtte HD-DVD også.

 

Legg merke til at det kun er Toshiba som produserer HD-DVD drev, mens det er en stor portefølje av BD produsenter... Toshiba har vel ikke akkurat rykte på seg for å være "high end" heller.

 

Mvh

Endret av Outrage
Lenke til kommentar
Noe så forbrukerfiendlig som Blue-Ray håper jeg aldri blir en realitet.  :no:

5451712[/snapback]

 

 

HD-DVD er bygget over samme lest, samme krypteringsteknologi så der er det få forskjeller.

 

Edit:

 

Jut reading as much as I can about copy protection and i was wondering if blu-ray players will require a internet connection to play some movies?

the hd-dvd camp states that blu-ray is using way more protection than needed and I was wondering if this is the reason,thanks

 

----

 

Oh definitely. I hear that you need two internet connections: one for the device itself and another for its copy protection.

 

Just kidding .

 

No, they won't require an internet connection. We say they have more copy protection because both systems share the same AACS. But BD goes on an adds BD+. Not a lot of detail is public about BD+ but it has anti-hacking technology among other features I can't talk about....

 

Amir

Microsoft (AACS Founder)

Endret av Outrage
Lenke til kommentar
Sonys Playstation 3 vil støtte både HD DVD og Blu-ray, noe som også kan være en motivasjonsfaktor bak Microsofts ønske om å gjøre det samme.

 

Outrage: Dette utsagnet er direkte feil.

 

Det var det jeg også trodde...

 

Hvis dette stemmer håper jeg artikkelforfatter kan komme med en pålitelig kilde for dette utsagnet asap.

Lenke til kommentar
Noe så forbrukerfiendlig som Blue-Ray håper jeg aldri blir en realitet.  :no:

5451712[/snapback]

 

Tja, er HD-DVD så mye bedre? Tror disse formatene blir ganske like hva forbrukerfiendlighet anngår.

 

Men hva så? Etter kort tid blir det nok cracket allikevel.

 

DVD var også en forbruker fiendlig når den ble lansert, med Sone sperre og kopi sperre. Hvordan gjikk det? Etter kort tid var både sone frie spillere og programvare for kopiering tilgjengelig.

Dette kommer til å skje med Blu-Ray og HD-DVD også. Hvor lang tid det kommer til å ta er derimot en annen sak.

Lenke til kommentar

ok, ok! først, har ikke X360 standard HD eller hd-dvd, så får den ekstern hd-dvd, så får den BR, og så ploootselig ikke. BR har som sagt, dobbelt kapasitet av hd-dvd, og dessuten høyere kopibeskyttelse, noe som gjør at Hollywood satser på BR. dessuten ser BRlitt tøffere ut, da den ligner en forstørret UMD.

 

jeg bare sier det; Microsoft ER umulige...dritings operativsystemer og klarer ikke å bestemme seg når det gjelder X360...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

BD har gått vekk fra "caddy" eller innkapsling av BD disken da dette ville øke kostnadene betydelig for produksjon av BD'er. De har i stedet gått for en hard coating av BD'en for å gjøre den bedre beskyttet mot merker og sår. Så den kommer ikke til å ligne en forstørret UMD, men som en vanlig DVD. Designet av coverene ligger ute blant CES artiklene. Disse skal være mindre enn standard DVD, med en distinktiv blåfarge.

 

Når det gjelder "fremtidsformater" så mener jeg at BD er best egnet til å ta over etter DVD'en. Om kostnadene er noe høyere i starten har ikke så mye å si.. disse vil etterhvert komme på nivå med DVD. Så får vi se hva som blir fasit.. Det er ikke sikkert det teknisk mest avanserte produktet vinner frem... Kanskje flopper begge? Tendensen går mot at folk kjøper større og større skjerm, da vil det etterhvert bli etterspørsel etter kilde som kan leve opp til den nyvunne investeringen.

 

Mvh

Lenke til kommentar
slik jeg ser det så er det dumt å velge det formatet som er lettest å cracke... jeg velger format etter kvalitet på bilde, lyd og plass.

jeg har forstått det slik at en BR disk kan holde nesten det dobbelte av en HD-DVD og der med kunne ha høyere bitrate og lengre filmer på

5452349[/snapback]

 

Etter hva jeg har forstått er det når ved ett lag, (HD DVD: 15 GB, BR: 25 GB), men jeg har hørt at de klarte og presse fire lag inn i HD DVDen slik at den rommet 60 GB, mener og tro at de bare er to lag på BR og dermed maks 50 GB.

Lenke til kommentar
slik jeg ser det så er det dumt å velge det formatet som er lettest å cracke... jeg velger format etter kvalitet på bilde, lyd og plass.

jeg har forstått det slik at en BR disk kan holde nesten det dobbelte av en HD-DVD og der med kunne ha høyere bitrate og lengre filmer på

5452349[/snapback]

 

Etter hva jeg har forstått er det når ved ett lag, (HD DVD: 15 GB, BR: 25 GB), men jeg har hørt at de klarte og presse fire lag inn i HD DVDen slik at den rommet 60 GB, mener og tro at de bare er to lag på BR og dermed maks 50 GB.

5453002[/snapback]

 

Det jeg har lest strekker seg til "kun" 3 lag for HD-DVD, mens man hos BD-siden har teoretisk maksimum på 8 lag og 200GB. 4 lag har vel blitt prøvd i labratorium. HD-DVD har imidlertid ikke sagt noe om at de vil benytte 3 lag, faktisk så planlegger de å bruke det ene laget som standard DVD slik at man får 15GB HD "kvalitet" (da skal de også legge til DTS og DD lossless (HD lyd)). BD på sin side har annonsert 2 lags BD filmer (50GB). Bruk av avanserte codecer hjelper ikke HD-DVD heller siden BD skal støtte de samme. Den eneste fordelen HD-DVD har er egentlig lavere introduksjonspris (frem til PS3 kommer).

 

Mvh

Lenke til kommentar
Noe så forbrukerfiendlig som Blue-Ray håper jeg aldri blir en realitet.  :no:

5451712[/snapback]

 

Tja, er HD-DVD så mye bedre? Tror disse formatene blir ganske like hva forbrukerfiendlighet anngår.

 

Men hva så? Etter kort tid blir det nok cracket allikevel.

 

DVD var også en forbruker fiendlig når den ble lansert, med Sone sperre og kopi sperre. Hvordan gjikk det? Etter kort tid var både sone frie spillere og programvare for kopiering tilgjengelig.

Dette kommer til å skje med Blu-Ray og HD-DVD også. Hvor lang tid det kommer til å ta er derimot en annen sak.

5452105[/snapback]

 

For min del kunne de latt være å låse filmer til et lagringsmedium i det hele tatt, og bare gjort det til uavhengige ting.

 

AtW

Lenke til kommentar

Endelig er det noen som kommer med en god grunn til at Blue Ray er bedre enn HD-DVD, har alltid visst at BR er best men har aldri kommet med noen noen grunn, nå har jeg det. Takk Alle som har kommet med en grunn

 

Duke^Coke

 

Edit: Leif to ganger, han er innpåsliten :D

Endret av avas_2
Lenke til kommentar
Det jeg har lest strekker seg til "kun" 3 lag for HD-DVD, mens man hos BD-siden har teoretisk maksimum på 8 lag og 200GB. 4 lag har vel blitt prøvd i labratorium. HD-DVD har imidlertid ikke sagt noe om at de vil benytte 3 lag, faktisk så planlegger de å bruke det ene laget som standard DVD slik at man får 15GB HD "kvalitet" (da skal de også legge til DTS og DD lossless (HD lyd)). BD på sin side har annonsert 2 lags BD filmer (50GB). Bruk av avanserte codecer hjelper ikke HD-DVD heller siden BD skal støtte de samme. Den eneste fordelen HD-DVD har er egentlig lavere introduksjonspris (frem til PS3 kommer).

 

Mvh

5453110[/snapback]

 

Kan noen fortelle mere om denne HD lyden? er det en lydoformat som ikke er komprimert i det hele tatt?

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...