Gå til innhold

HD-DVD-spiller for Xbox 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På CES-messen i Las Vegas avduket Microsoft en HD-DVD-spiller til Xbox 360.

 

Les mer

5388071[/snapback]

Typisk Microsoft at de avduket denne nå. Istedenfor å ha den i 360n og heller utsatt lanseringen litt.¨.. :hrm:

5388083[/snapback]

 

Microsoft solgte jo xboxen veldig billig så de vil nok prøve å tjene inn litt ekstra ved hjelp av slag av ekstrautstyr i tilleg til salg av spill :p

Lenke til kommentar

Prisen på det som ekstrautstyr bør vel være ganske lav iallefall.

Tror ikke akkurat folk kommer til å kjøpe den istedet for en standalone HD-DVD spiller hvis de koster noenlunde det samme.

De kan jo prøvd å melke Xbox 360 ved å lansere spill som bare fungerer via den eksterne HD-DVD-spilleren da, folk kjøper det vel, Xbox er jo så IN idag.

Lenke til kommentar
Siden spill ikke kommer til den, så er det greit at den er ekstern, siden 360 ville vært dyrere hvis den var standard, og det gir deg valg mulighet, hvis du vil ha en billig og grei HD-DVD avspiller så kjøper man bare den.

5389121[/snapback]

 

Helt enig! Dette forutsetter naturligvis at den ikke blir like dyr som en stand-alone (nevnt ovenfor).

 

Dessuten kan det vel hende at den blir integrert i en v2 av Xbox360, hvem vet?

 

Uansett vil det neppe bli behov for mer enn DVD plater hva spill anngår med det første, så man taper ikke noe terreng der heller i forhold til PS3. Går utifra at PS3 er endel dyrere mye pga blue-ray, så jeg synes MS har gjort et fornuftig valg.

Lenke til kommentar
Blant annet fortalte Peter Moore at de planlegger å ha 50 Xbox 360-spill på markedet innen utgangen av neste år

 

50 spill? Det er jo ikke akkurat så veldig mye innen 2008. det er under 2 spill i måneden det.. ikke mye å skryte av.

 

 

EDIT: Tror nesten det var utgangen av dette året han mente..

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

But exciting as all of this is, Xbox 360 continues to be about great games. It's my pleasure to announce that by June of this year Xbox 360 will have 50 high definition games from the best names in publishing, including 2K Games, Capcom, Electronic Arts, and Ubisoft

 

 

så ja, det er snakk om 50 spill til juni, ikke slutten av året 2006

Lenke til kommentar
Uansett vil det neppe bli behov for mer enn DVD plater hva spill anngår med det første, så man taper ikke noe terreng der heller i forhold til PS3. Går utifra at PS3 er endel dyrere mye pga blue-ray, så jeg synes MS har gjort et fornuftig valg.

5390613[/snapback]

Dette stemmer ikke. DVD-plater (hvor de som benyttes for spill vel vanligvis er 4.5GB store) er i ferd med å bli for lite, og for de mest påkostede produksjonene på PS3 er det sannsynlig at man vil merke forskjellen i hva man har råd til å hive inn av detaljer. PGR3 kunne bruke fotorealistiske teksturer, men det er et rimelig restriktivt spill, siden det jo foregår på baner, og ikke i en eneste stor, flytende verden. Hva vil skje når GTA4 kommer? Vil de la seg porte til X360 og PC uten å skru ned detaljgraden? Det er slett ikke sikkert, men det er klart at man får plass til mye mer av alt på 54GB (eller hvor store BR-diskene nå var) enn man gjør på 4.5.

 

Jeg mener, allerede på dagens konsoller er det da mange spill som benytter så godt som all plassen, i hvert fall på enlagsdisker. Går ut fra at 360 kanskje vil operere med to lag etterhvert, men jeg mener nå likevel av 1280x720, eller til og med 1920x1080, er et stort lerret å dekke, når folk forventer fotorealisme.

Lenke til kommentar
Uansett vil det neppe bli behov for mer enn DVD plater hva spill anngår med det første, så man taper ikke noe terreng der heller i forhold til PS3. Går utifra at PS3 er endel dyrere mye pga blue-ray, så jeg synes MS har gjort et fornuftig valg.

5390613[/snapback]

Dette stemmer ikke. DVD-plater (hvor de som benyttes for spill vel vanligvis er 4.5GB store) er i ferd med å bli for lite, og for de mest påkostede produksjonene på PS3 er det sannsynlig at man vil merke forskjellen i hva man har råd til å hive inn av detaljer. PGR3 kunne bruke fotorealistiske teksturer, men det er et rimelig restriktivt spill, siden det jo foregår på baner, og ikke i en eneste stor, flytende verden. Hva vil skje når GTA4 kommer? Vil de la seg porte til X360 og PC uten å skru ned detaljgraden? Det er slett ikke sikkert, men det er klart at man får plass til mye mer av alt på 54GB (eller hvor store BR-diskene nå var) enn man gjør på 4.5.

 

Jeg mener, allerede på dagens konsoller er det da mange spill som benytter så godt som all plassen, i hvert fall på enlagsdisker. Går ut fra at 360 kanskje vil operere med to lag etterhvert, men jeg mener nå likevel av 1280x720, eller til og med 1920x1080, er et stort lerret å dekke, når folk forventer fotorealisme.

5398727[/snapback]

PS3 vil ikke greie å behandle så mye teksturer og slikt som du kan stappe inn på en Blu-ray plate. Så selv om de har så mye lagringsplass på en plate, så vil det i hovedsak IKKE gå til så mye høyere oppløsning på teksturene, men spillsider som gamespot, sier at de frykter det meste vil stå tomt, eller bli brukt til ting som rett og slett ikke forbedrer spillet, som CGI cutscenes og ting som tar stor plass. Dersom utviklere på Xbox360 prøver å styre unna mest mulig CGI, så tror jeg en dual-layer dvd plate på 8-9 gb er mer enn nok. Tørr jeg nevne kkrieger?.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om at alle teksturene skal ligge i minnet på en gang, det er snakk om at det være veldig mange høyoppløslige teksturer for og skape store og troverdige omgivelser av type GTA. San Andreas er såpass stort at Rockstar i starten hadde trøbbel med å få det inn på en DVD-plate (begge lagene selvfølgelig), og skal de teksturene være tilgjengelig i en enda høyere oppløsning (jeg vet ikke hva oppløsningen er på PS2, men vi forventer mer fra 360) så sier det seg selv at 9GB (eller hvor mye det er) kan bli litt lite). Nå kan de antakeligvis komprimere bedre på 360, siden CPUn er raskere, men neppe så mye bedre.

 

Ang. kkrieger. Demo-gruppen som har laget det har etter det jeg har fortstått benytte ulike DirectX-funksjoner og annet fiks-fakseri for å genere teksturene on-the-fly. Det er med andre ord antakeligvis noe som ikke vil funke i praksis hvis du skal lage store og "ordentlige" spill.

 

Men uansett, denne diskusjonen har gått av å ligge død i noen måneder. Oblivion ser ut til å by på en stor, åpen og omfattende verden, med andre ord det folk tviler på om det er plass til på en DVD. Klarer utviklerne å holde det på en plate, byr fortsatt DVD på mer enn nok lagringsplass. Må det strekkes utover flere plater kan en derimot begynne å spørre seg selv om Microsoft ikke heller burde ventet litt og lagt inn en HD-DVD-spiller i maskinen.

Lenke til kommentar

Grafikk innhold er ikke problemet. Oblivion kommer på en DL DVD der vel og merke halvparten av kapasiteten går med til lyd, og selv om størrelsen fra forrige generasjon vil økes med 4x så vil spillene fremdeles få plass til på 2 DL DVD plater. Problemet kommer med mye HD CG filmer, men denne gangen har vi også mye mer avanserte komprimerings teknologier.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...