Gå til innhold

Norsk lansering av IM-sikring for bedrifter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... må teste den gratis versjonen...

 

 

A hub or a switch with a monitor port, connected to the internal network card of your firewall or router (the network card must run in promiscuous mode)

The computer running RogueAware must be connected to the firewall or router via this hub or monitor port

Windows 2003, Windows XP Professional, or Windows 2003 Server

 

Altså må man ha ein spesiell hardware for og få dette fram?

Nå tester eg med msn på samme switch som maskina som tester står på, kjem ikkje fram noke i den monitoren her da.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Hmm... må teste den gratis versjonen...

 

 

A hub or a switch with a monitor port, connected to the internal network card of your firewall or router (the network card must run in promiscuous mode)

The computer running RogueAware must be connected to the firewall or router via this hub or monitor port

Windows 2003, Windows XP Professional, or Windows 2003 Server

 

Altså må man ha ein spesiell hardware for og få dette fram?

Nå tester eg med msn på samme switch som maskina som tester står på, kjem ikkje fram noke i den monitoren her da.

5388237[/snapback]

 

Man må ha det som står der ja :) dette er til å sjekke trafikk på nettverket. Testet det på et nett med en HP switch og en port som monitorer linja ut mot verden. Den fungerer helt fint der, men gir noe begrenset med informasjon i forhold til det den skikkelige programvaren klarer.

Lenke til kommentar
Og glem nå for all del ikke at logging og kontroll av IM er underlagt lover og regler. Setter du en slik en bedriftens nettverk er det like greit å ta en prat med Datatilsynet med en gang.

5389258[/snapback]

 

Og da er man over i en litt annen diskusjon. Hva boksen logger og hva den ikke logger vet jeg ikke, men jeg antar at man kan velge å ikke logge akkuratt hva som sies, men at det blir sendt/mottatt meldinger på det og det tidspunktet til den og den maskinen, eventuelt filer og P2P trafikk.

Lenke til kommentar
Akonix L7 Enforcer is a perimeter security software solution that detects and blocks the unauthorized use of high-risk and evasive Public Instant Messaging (IM) and Peer-to-Peer File Sharing (P2P) applications on enterprise networks.
Blocks unauthorized access to eDonkey, IRC, BitTorrent, Kazaa, iMesh, Grokster, Morpheus, LimeWire, and other P2P applications

Leser jeg det rett her at IRC faktisk er oppført som en "Peer-to-Peer File Sharing application"? Selv om de fleste klienter støtter peer-to-peer DCC så er IRC selv hverken P2P eller et fildelingsprogram.

Lenke til kommentar
Leser jeg det rett her at IRC faktisk er oppført som en "Peer-to-Peer File Sharing application"? Selv om de fleste klienter støtter peer-to-peer DCC så er IRC selv hverken P2P eller et fildelingsprogram.

5392488[/snapback]

 

Joa, IRC eller mIRC, og diverse andre klienter som Invision, DCCAssist med mer kan gjøre IRC om til reneste FTP'en eller P2P, vanligvis ved hjelp av bots og uni-linjer, men det er ikke noe problem å sette IRC opp til å både dele og laste ned filer..

 

Litt mer tungvint enn den gjennomsnittlige P2P-klienten, så IRC vil nok aldri nå Napster eller Kazaa størrelser, det er mer for de innvidde. :innocent:

Endret av Jome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...