Gå til innhold

Retur av batteri (D70)


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp snakket med Nikons kundeservice om retur av batteri, med varierende hell. Jeg har kun ett batteri og dette ville dem at jeg skulle sende fra meg. For meg er selvfølgelig dette uaktuelt.

Etter en del frem og tilbake, gikk han for å snakke med sjefen. Linja ble nå brutt, og det tok cirka 15 minutt før han fant nummeret mitt og ringte meg tilbake. Svaret fra sjefen var at de ikke kunne sende meg erstatningsbatteri først (ala Apples ordning). Jeg kunne bli prioritert i køen eneste. Nå sa jeg at jeg ville snakke med sjefen selv. Jeg ble igjen satt på vent, og igjen ble linja brutt.

Etter cirka fem minutter kom telefonen, og igjen var det samme person i andre enden. Sjefen ville ikke snakke med meg... Han var visst irsk. Igjen fikk jeg beskjeden om at de ikke ville sende meg batteri på forskudd.

 

Jeg merket det var på tide å sette hardt mot hardt, og sa jeg såfall ville heve kjøpet og kjøpe meg et Canon i håp om bedre kundeservice der. Jeg sa også at jeg var såpass fornøyd med kameraet at jeg helst ville slippe dette. Han takket nå for det, og sa han måtte snakke videre med sjefen om saken, så skulle han ringe meg igjen i morgen.

 

Så nå blir det spennende hva Nikons neste trekk blir. Èn ting er hvertfall sikkert, jeg finner meg ikke i å være uten kamera i en to-ukers tid. Vi får se hva morgendagen bringer...

 

EDIT

Jamfør akams post om batteritilbakekalling

Endret av sascha66
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener selv at Nikon norge er en smule arugante. Jeg har Datamaskiner fra Apple og Nikon fotoutstyr. Og merker veldig hvem som er et seriøst selskap og hvem som sliter litt. Å snakke med nikon via telefon er tortur. Det er mange ganger jeg har sjekket opp ting som alla leveringsdato på produkter. Kan ta et eksempel da jeg skulle skaffe meg 17-55mm. Ingen hadde denne linsa inne av butikker og netshops og jeg var da nødt til og ringe å høre med nikon. Jeg fikk da til svar at dette kunne han ikke svare meg på, og det var mange som spurte om det samme. HALLO! Hva har det med saken å gjøre? Og hva skal jeg gjøre?? Får ingen konkrete svar og bare en arugant tone. Jeg har brukt MASSE penger på dette firmaet og har også snakket med sjefen (Nei han er ikke irsk). Så, konklusjonen min er: Support + Nikon = Not good!

 

Men sascha66: Ikke gi deg! Du får det til til slutt. De må bare lære at dette taper de kunder på. Jeg har faktisk tenkt samme tanke som deg ang. merke bytte men komt til konklusjon at det ikke er en smart ting å jøre.

Lykke til;)

Lenke til kommentar

Bra å høre at det er flere som har problemer med Nikon Norge (eller, egentlig ikke..). Men føler meg hvertfall ikke alene. Jeg har også en kompis med samme kamera, men ikke fått bekreftet om hans batteri må skiftes ut. Han vil heller ikke risikere å være uten kamera i to uker. (Vi har kjøpt det på samme plass cirka samme tid).

 

Men igjen, jeg har ikke egentlig lyst på et Canon istedet, men får jeg det ikke som jeg vil, får dem kamera igjen.

 

Er jeg urimelig?

Endret av sascha66
Lenke til kommentar

Både ja og nei.

Jeg kan ikke sitte her å si at du har helt feil innstilling, men jeg hadde blitt passe forbannet hadde jeg vært deg. Bare vent til i morgen, du får nok en ordning på det. Trur ikke de har lyst å miste deg:)

 

Canon som utstyr? Konge produkter men har ikke helt sansen for dem uansett. Har satt meg inn i mine kameraer og har ikke lyst å bli kjent med nye oppsett:)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor du har tatt dette opp med Nikon direkte? Hvis du har kjøpt din D70 hos en forhandler så bør du ta opp dette med de.

Dette fordi du ifølge Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven), §30 har rett til avhjelp og således rett på lån av ett batteri hvis du blir avskåret fra å bruke kameraet i mer enn en uke, noe du sannsynligvis kommer til å oppleve når forhandleren sender inn batteriet for sjekk/verifisering hos Nikon.

Lenke til kommentar
Pingla: jeg fårstår godt hva du sier, men jeg gjør aldri det, jeg går rett til importør med mine problemer. Mange av dem som jobber i fotobutikker har dessverre ikke peiling og jeg har lite lyst å bruke mye tid på å gå omveier.

5124253[/snapback]

Joda, jeg gjør det jeg også. Men nå har jeg en forhandler som ikke skaper noen problemer og jeg får låne objektiver, batterier, etc. hvis jeg må sende fra meg noe.

 

I sascha66 tilfelle så har man faktiskt med loven i hånden krav på ett lån av batteri hvis avhjelp benyttes fra forhandlerens side og dette tar lengre enn 1 uke.

 

Det beste for sascha66 hadde selvfølgelig vært å kjøpt seg ett batteri til, slik at man slipper en slik situasjon igjen og fordi dette kommer til å skje en gang til i fremtiden. Jeg har 3 stk til mitt kamera. :cool:

Lenke til kommentar
...var Nikons kundeservice jeg ringte til. Nummeret som ble oppgitt i artikkelen akam refererer til. Står også at man ikke må ringe andre plasser.

5124294[/snapback]

OK, var ikke klar over at du var berørt av det denne artikkelen beskriver. Du nevnte ingen ting om det. :dontgetit: Slike ombytter tar normalt kort tid, så du må nok følge det som er beskrevet i sikkerhetsmeldingen. Dessverre. :cry:

 

Hvis du har en medgjørlig forhandler så får du vel låne ett batteri av han?

Som jeg skrev til dueno, så kunne det være lurt med ett batteri ekstra. ;)

Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje hatt et ekstra batteri eller to, men er ganske fornøyd med batteritiden, og har lært meg å være strømgjerrig i tillegg.

Men saken er det at jeg som forbruker ikke vil være uten kamera (les: uten batteri = uten funksjonibelt kamera), og at når andre firmaer klarer å sende byttebatterier på forskudd, skulle det heller ikke være noe problem for Nikon.

1. Det er en prinsippsak. (kundeservice!)

2. Jeg har bruk for kameraet.

 

Jeg burde kanskje nevnt hvilken retursak det var snakk om ja, men var meget ilsk når jeg skrev det :p

Lenke til kommentar
Jeg har d70 selv, og dette kan ikke måle seg med 350 spør du meg:)

5124233[/snapback]

Men hadde du hatt 350 ville nok den vært best.

Ps! Jeg vet at ingen med d70 vil innrømme det.

5125096[/snapback]

Jada, jada, den evige krangelen om hva som er best :mad: og rimelig off topic i forhold til trådstarters emne og innhold.

 

Canon og Nikon er like bra, det er den som er bak kameraet som tar bildene. Det er kun lommeboka som setter begrensninger utover brukeren på hvor bra bildene kan bli.

Har Canon selv og grunnen var lommeboka og at jeg hadde tilgang på lån av kvalitetsobjektiver fra en kamerat. Hadde jeg ikke hatt det så hadde nok valget vært annerledes.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Jeg har og et bateri som er berørt og fant heller ikke noenting om dette på den oppgitte nettsiden. Hvis noen finner noe lurt setter jeg (også) pris å høre dette.

Er det strengt tatt nødvendig å bytte ut batteriet?

Og er det tilsvarende bateri? bedre? verre? neon som vet om det er forskjell når man får en a eller e bak produknavnet?

Lenke til kommentar
Et av mine batterier er berørt av denne feilen, men jeg klarer ikke etter beste evne å finne den omtalte online registreringsprosedyren - kun telefonnummeret via linken som er oppgitt. Mulig jeg overser noe helt åpenbart her, men hadde satt pris på om noen kan henvise til hvordan jeg finner registreringsprosedyren.

5125152[/snapback]

 

Linken er nok godt gjemt.

Jeg har også ett av de berørte batteriene, nå fungerer mitt perfekt og har gjordt det i ett drøyt halvår. Etter det jeg ser her vurderer jeg å evt. vente til det oppstår ett problem (hvis det godtas da?) eller vente til det største rushet har gitt seg. Kansje jeg burde satse de kronene (er det ca. kr. 400,-) det koster meg med ett nytt hvis det ryker?

 

Er det såpass at Nikons egen oppstart i Norge har dreid seg om D200 og at service kommer i annen rekke?

 

Nå har jeg ikke hatt problemer med noen kameraer og derfor ikke erfaring med servicenivå, men har lest andre har dårlig erfaring med både Canon og etc.

 

:) Per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...