Gå til innhold

Liten Tablet fra Fujitsu Siemens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en genial liten laptop for fotografer som trenger backup og en bedre preview av bildene sine ute i felt. Og endelig en som er utstyrt med CompactFlash port (fatter ikke hvorfor alle de andre utelater CF port). Den er så liten og lett at den ikke vil ruve noe særlig i det typiske fotoutstyret man har med seg. Alternativene til denne er Epson P-2000 som også er bra, men da selvsagt ikke har alle mulighetene man har med en komplett PC. Men som vanlig er Tablet PCene priset langt opp i skyene. Hadde man fått denne for rundt 8000 kr da hadde det vært en grei deal.

Lenke til kommentar

Imponerende størrelse og vekt, dumt den er såpass tykk. En bærbar kan ikke bli for liten! :)

 

Burde gå helt greit med den skjermen. En 8.7" wide aspect skjerm er vel like bred som en 10" med 1024x768, og det er en oppløsning som funker fint for meg.

 

Virker som en fin maskin. Kjøpte ny bærbar for 2 mnd siden, ellers hadde jeg vurdert denne. Men prisen var litt vel høy.

Lenke til kommentar

Blir vel ikke noe annerledes enn på "andre" tableter.

 

Og nei, en må ikke ha TABLET edition for å kunne kalles tablet PC, men det er noen som har installert XP Tablet edition på den og det skal vissnok gjøre denne geniale maskinen enda bedre.

Endret av ekm
Lenke til kommentar
Blir vel ikke noe annerledes enn på "andre" tableter.

Eh... JO! På vanlige tablet'er kan man støtte hånda nedpå skjermen uten at det påvirker skrivinga (for å simulere skriving på papir). Det er bare tuppen på pennen som har innvirkning. Selvfølgelig fins det unntak (slik som denne), men de er definitivt i mindretall.

 

Og nei, edn må ikke ha TABLET edition for å kunne kalles tablet PC...

Kanskje ikke, men på Fujitsu sine sider står det i spesifikasjonen at den kommer med Table PC Edition. Skjønner ikke hvor dere har det fra at ikke har det. Forøvrig kommer alle PC'er som blir kalt Tablet PC med Tablet PC Edition, og det er den eneste (lovlige) måten å få tak i det OS'et på. Det kan ikke kjøpes i løsvekt og innstalleres seinere.

Lenke til kommentar
Hva skjer? Denne har en startpris på $1499 i USA... åssen i helvette klarer man å få dette til 19k når man kommer til Europa .. faen meg SINNSYKT!

Du må nok legge til en null bak der, og plusse på noen dollar, for å finne prisen på maskinen i USA..

http://www.kemplar.com/fujitsu_p1510.php

 

Maskinen kommer ikke orginalt med Tablet PC 2005 pga den flaten man skriver på ikke er av den typen som Microsoft krever for å sertifisere maskinen mot TPC2k5

Lenke til kommentar
Maskinen kommer ikke orginalt med Tablet PC 2005 pga den flaten man skriver på ikke er av den typen som Microsoft krever for å sertifisere maskinen mot TPC2k5

Blir sagt mye rart om denne nå. Her er et utsnitt fra et review:

Oddly enough, it doesn't have Microsoft Windows XP Tablet PC Edition 2005 loaded. Fujitsu will likely implement it in the near future. But for now, you're okay without it: You get Windows XP Professional with touch screen productivity software.

Men ifølge denne PDF'en fra Fujitsu Siemens står det at den har det. :no:

 

Forøvrig også mye snakk om Microsofts krav til en Tablet PC. Noen som har en link til en side (fortrinsvis fra Microsoft selv) som sier noe om de konkrete kravene? Jeg trodde det var Tablet PC Edition, digitizer (penn) og/eller trykkfølsom skjerm, trådløst nettverk og noen spesielle krav til oppstartstid, både fra "slått av" og ventemodus. Men jeg skal ikke påstå at akkurat jeg har rett. Noen som har facit?

Lenke til kommentar

De som allerede har kjøpt den (les i USA) har fått levert den med vanlig XP PRO, de som kommer i salg i norge kommer kun med TABLET edition ( i de landene den allerede er i salg vil man enten kunne velge eller kun få tablet ifra samme dato etter hva jeg har lest)

 

Når det gjelder følsomhet ang. hvilende hån så er det kun tablet med aktiv penn som ikke reagerer på denne (nå er det riktignok veldig få av disse bortsett ifra P1510, men noen finnes det tror jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...