Gå til innhold

Detonator XP


Anbefalte innlegg

nVIDIA, produsent av de velkjente GeForce-brikkene, er kjent for å lage meget gode og stabile drivere til sine grafikkort. De gir ofte ut nye og forbedrede driverserier som øker både ytelse og billedkvalitet på kortet. Vi tar en titt på siste skudd på stammen, Detonator XP.

 

Diskuter artikkelen her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra artikkel.

Jeg prøvde driverne på xp,verste driverne jeg har vært borti,enkelte spill crasha eks cs så kom blue screene windows caused and error in nv4disp begining dump of physical memory så jeg gikk tilbake til 12.90 kanskje de er treigere men jeg velger stabilitet fremfor fart.

 

[ Denne Melding var redigert av: Danny på 2001-09-20 14:39 ]

Lenke til kommentar

Ja artikkelen var bra

 

Jeg har lagt inn driverne i WinME og etter det begynte PC-en min å klikke HELE tiden. holdt å åpne ircN, så fraus den. men ytelsen er god nok den, merka ingenting i cs though. litt skuffet over stabiliteten, selv om jeg klokka ned til 750 mhz igjen,så fortsatte den å klikke. kan ha noe med den elendige stabiliteten til ME har noe med det å gjøre, begynte å klikke etter en uptime på to timer

 

:sad:

Lenke til kommentar

Jeg sliter skikkelig med disse driverne. Jeg hadde noe av det samme problemet med 12.41.

 

 

Jeg har Win2k på en 900Mhz T-bird med 512MB RAM og Gainward GeForce 3 PowerPack "golden sample", og med 12.41 fungerte alle spill, men jeg fikk bare 1460 poeng i 3DMark 2001!!

 

 

Så oppdaterte jeg driverne til 21.81 (med myyye trøbbel før det funka), og gikk opp til 4600 3dmark2001 poeng.

 

 

Etter en stund så sluttet ting å virke (?) 3dmark klikker, Operation Flashpoint klarer ikke finne kortet (Could not create 3D device), Delta Force 3 klarer ikke finne oppløsning (alle testene = failed).

i DXDiag får jeg denne feilmeldingen

Direct3D test results: Failure at step 18 (CreateDevice): HRESULT = 0x887602eb (unknown error)

Virker som det eneste som funker er en go gamaldags "format C:" :smile:

 

Heldigvis så mister man ikke så mye i win2k. Bare å kopiere profilen til et trygt sted, og hente ting tilbake etterpå (mail etc)

 

- XtraLars

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Hei!

 

Jeg har alltid kjørt på detonator drivere, siden de har mye høyere ytelse.

At detonator driverene klikker, er nok fordi at de ikke liker noe annet man har i maskinen sin, feks. Windows Xp, som er noe av det værste møkket jeg noensinne har testet. XP er ustabil som f*en, når det gjelder mange drivere.

 

Jeg har drevet å OC'et CPU, Skjermkort, etc.

Alt funker stabilt.

 

Jeg har kjørt på Blue Orb på GF2 MX400 32MB versjonen (32mb versjonen har høyere MHZ enn 64MB versjonen og har faktisk høyere score på noen tester).

 

Jeg har ikke målt noe temp på GPU'en min, men CPU'en er på 27grader. Det er også selve pc'en inni.

 

Jeg har 8 vifter i pc'en min:

1 cpu vifte

1 chipsett vifte (hovedkort)

1 Blue Orb vifte på GF2'en

1 80x80 vifte fremme i kabinettet

1 80x80 vifte over agp/pci (blåser ned på kortene)

3 vifter på 100gig Western Digital disken min.

 

I tillegg kjører jeg RAMcooleren som microplex selger.

 

Jeg skrudde i et GF4 TI4600 idag, for å teste.

Når jeg var ferdig å teste, fikk jeg også(!) driverproblemer.

 

Når jeg da skulle teste GTAIII, fikk jeg beskjed om at man måtte ha 12mb ledig på grafikk-kontrolleren.

 

Det viste seg at det lå igjen noe SW fra GF4'en, som blokkerte GF2'ens funksjonaliteter.

 

* Sjekk om dere får inn noe desktop manager, om så, ta det vekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...