Gå til innhold

Xerox XA7-19i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig uenig i testen, har testet mange LCD skjermer selv. Deriblant BENQ FP937s+, Dell 1905 osv. Synest Xerox'en er den klart beste allrounderen og er ikke plaget av gjenskinn i det hele tatt. Eneste som er litt plagsomt er en høyfrekvent pipelyd første par sekundene når skjermen er kald.

Lenke til kommentar

Har denne skjermen selv, og er overhodet ikke enig i kritikken om gjenskinn og reflekser. Har ikke blitt plaget av dette selv. Eneste gangen jeg ser meg selv i skjermen er når den er slått av. Fargene synes jeg er bra, og jeg har ikke merket mye til etterslep. Nå har ikke jeg spilt så veldig mye når sant skal sies. Men har ikke sett noe i Far Cry og NFSU2. Vil absolutt anbefale skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg har 17" 16ms utgaven, og har ALDRI merket gjennskinn. Det bilde artikkelutgiver har tatt mens du spiller virker ut som en konspirasjons mot xerox slik at dem ikke skal selge så mye :p . Sitter i rom med persienner og kun belysning fra taket, så er kanskje vanskelig å prvosere fram her.

 

Er skjermføttene i børsta stål, eller lyver bildene?Er egentlig fan av børsta stål, men kledde ikke disse skjermene hvis dette er tilfellet. Her burde Xerox gå tilbake til aluminuim

Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat satt meg foran skjermen på lillebror 17", 8 ms utgaven.

At gjenskinn skulle være det store problemet skjønner jeg ikke. :hmm:

(Tanken har aldri streifet meg tidligere!) :no:

 

Ser meg selv i den svarte skjermen før jeg skrur på maskinen, etterpå

legger jeg ikke merke til noe gjenskinn i det hele tatt.

 

Dette må være et helt spesielt problem for testeren og må skyldes stedlige forhold, belysning eller noe annet. :hmm:

 

Skjermen er helt topp og er mer behagelig å jobbe med / bruke enn den 19 "s HP1903 som jeg har på jobben! :yes:

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har også denne skjermen. Synes den er glimrende på flere området:

- Lite/null etterslep

- Enkel å rengjøre

- Bra fargegjengivelser

 

Jeg merker heller ikke noe som helst til gjenskinnet. Jeg vil dog nevne at gardinene på rommet som oftest er trukket for, men de er lyse, så lyset slipper greit igjennom. I tillegg sitter jeg med en arbeidslampe påskrudd som faktisk er litt foran skjermen, og dette skaper heller ikke gjenskinn. Eneste gjenskinnet jeg kan se rundt meg er i bildene på veggen!

 

Her burde det kanskje bli tatt en ny test, for her er det mange som er uenige med testen, men det er testen folk flest vil se på.

 

Edit: Vil bare legge til at jeg har eksakt den skjermen som er testet, 8 ms utgaven.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Nå er jeg skikkelig i villrede, jeg synes skjermen var blant de lekreste å se på, og så motstridene meldinger. Men jeg har vvel en tendes til å tro at de som faktisk eier en skjerm, gjerne vil være fornøyd med den.

 

Vil gjerne se en videosnutt (closeup) på om det er plagsomt gjennskinn, ala som det er på , kan være blant annet på denne 29" crt'en.

Lenke til kommentar

Denne testen må jeg si meg sterkt uenig i! Har testet denne skjermen på jobben, og ja det er litt gjenskinn, men ikke på langt nær så ille som tester skal ha det til! Skjermen er faktisk meget god den, selv om det selvsagt finnes mange enda bedre skjermer! Har bla annet testet denne opp imot NEC sine 19", både de vanlige og GS utgaven. Den sto ikke spesielt tilbake for disse, selv om den ikke var like bra...

 

Jeg tester mange skjermer i jobb sammenheng, og det er nesten så man skulle tro tester har noe grunnleggende imot xerox! Så dårlig er rett å slett ikke denne skjermen! Kan jo slevsagt også hende at det var noe galt med testskjermen... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...