Gå til innhold

MSI P4N Diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SLI er uaktuelt uansett om jeg skal ha AMD eller Intel neste gang jeg skal bygge meg ett system. Så derfor er prisen altfor stiv, skulle jeg hatt s775 i skrivende øyeblikk hadde nok valget heller falt på i955X el.

 

Uansett en bra test, og kortet var snasent selv om det ikke hadde vært noe for meg.

Lenke til kommentar
Hva ett mandags hovedkort fra MSI?Nei det har vi ikke sett. Tror ikke det var tilfeldig. Trodde alle hovedkorta fra den kanten var mandags kort jeg. Makan til laber kvalitet. :thumbdown:

 

Sitat BobIbsen:

MSI= Meget slett ingeniørarbeid

He he, la merke til det jeg og.

Hadde neppe kjøpt Msi i fremtiden jeg nei, spesielt når Hw.no får et defekt kort til uttesting....

Lenke til kommentar
Greit kort det, men så er det jo MSI da...

 

Hvordan er overklokkingen på dette kortet?

Sannsynligivs "ikke eksisterende" kjenner jeg MSI rett.

Er vel spennings justering på ca 1% over standard verdi og sånnt tull.

Husker en kammerat av meg som kjøpte feite ram brikker, og MSI hovedkort, problemet var bare at MSI kortet ikke kunne gi mer enn 2,65-2,7 vdimm, da var det ikke lenge før han bytta til Asus nei.

 

Hadde det vært overklokkings "vennligt" hadde det sikkert blitt prøvd også.

Lenke til kommentar

MSI er vel fullt oppegående når det gjelder funksjonalitet og design, men de har visst problemer med å produsere en hel serie hovedkort av jevn og pålitelig kvalitet. Risikoen for å få et dårlig eksemplar virker å være betydelig større enn for de fleste andre kjente merker. Socket 939 Neo2 er vel det beste eksemplet på det - den serien har en farlig høy andel av feilproduserte kort. Det kunne naturligvis dukke opp ett og annet heldig eksemplar også av de kortene (men ikke i min postkasse :( )... Deres evner til BIOS-oppdatering og bug-fiksing virker heller ikke overbevisende.

 

...så signaturen min forblir uforandret inntil det motsatte er bevist :p

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar
Savner også en liten overklokkingsdel.

 

Og til dere som sier MSI suger til oc, så burde dere sjekke opp hvor bra det faktiskt var på AMD version av NF4 SLI. Var vel det beste kortet etter DFI sitt.

 

Bra test forøvrig. ;)

Den testen ville jeg tatt med en spade salt, tror nok ASUS A8N, ABIT , og selfølgelig DFI er langt bedre hovedkort. Både generelt sett og i Nforce4 versjon.

Hovedproblemet til MSI er som Bob Ibsen sier, feil osv. dårlig driftsikkerhet for å bruke det utrykket. Og MSI kort har en stygg tendens til å daue av seg selv, særlig ved "unormal" belastning (les: Klokking, ekstrem bruk osv.) MSI har rett og slett mye ræva komponenter på hovedkorta sine. DFI for eks. bruker 100% japanske kondensatorer på sine Nforce4 hovedkort, disse korta takkler ekstrem overklokking og er stabile og pålitelige.

 

Self kan alle slags kort "ta kvelden" og daue. Men MSI er en ener på dette området (til å daue altså). Jeg har bygget ett stort antall pc`er de siste 10 åra, og har defintivt sett mest trøbbel ol. med MSI korta, og det virker som om store deler av den "erfarne" delen av hw.no forumet også har samme oppfatning.

 

At noen hovedkort fabrikanter får slike stempel er ikke tilfeldig, det skjer ikke av seg selv for å si det sånn. Abit slet vel også ei stund med kondensatorer som ikke takkla presset over tid, og skapte mye trøbbel på VIA KT133/KT133A.

Men Abit har bortsett fra den episoden levert topp produkter.

Og hvem husker vel ikke de beryktede 60 og 80 gb diskene til IBM som daua som fluer, dette var vel nåde støtet mot IBM sin harddisk produksjon, og førte til at Hitachi kjøpte opp hele skiten.(harddisk divisjonen altså)

 

Kort oppsumert; hadde jeg fått velge mellom to hovedkort; ett msi og ett dfi. Og jeg måtte beholde kortet i ett år, så hadde jeg gladelig betalt 10 ganger mer for ett skikkelig dfi kort kontra ett Msi hovedkort.

Lenke til kommentar
Kort oppsumert; hadde jeg fått velge mellom to hovedkort; ett msi og ett dfi. Og jeg måtte beholde kortet i ett år, så hadde jeg gladelig betalt 10 ganger mer for ett skikkelig dfi kort kontra ett Msi hovedkort.

Skulle likt å se du hadde betalt 20k for et DFI HK ! :p (jeg hadde forstått poenget ditt ved at du hadde sagt dobbelt/tre ganger så mye)

 

Har MSI nå og det er OK, men ikke noe mer. Neste PC skal ikke ha MSI HK, skal jeg ha Intel PC blir det nok et ASUS kort på meg fordi det virker som om dem kommer godt ut i alle tester. På AMD står selvfølgelig DFI høyt, men EPoX pleier ha gode kort og er kanskje et bedre valg for meg siden jeg ikke er en ekstremoverklokker.

Lenke til kommentar

Jeg har selv ASUS P5ND2 Deluxe SLI for Intel. Jeg la ned et betydelig forskingsarbeide før valget falt på akkurart dette kortet, og var derfor en del innom MSI P4N Diamond.

 

Forumene til xtremesystems.org og overclockers.com var så fulle av tråder om folk som hadde trøbbel med MSI P4N at kortet relativt raskt ble eliminert som et alternativ..

Lenke til kommentar

Hei!

 

det som tydelig framgår av atikelen er at Nvidia igjen har sluppet et halv ferdig produkt!

Alle som har leste denne artikelen(http://www.tomshardware.com/cpu/20050603/index.html)

på Tom Hardware har skjønnt at det er chipsette som er ikke helt ferdig enda!

 

Det sammen som var med de første Nforce og Nforce2 chipset!

 

Det er nokk ikke MSI sin feil, tiltross for at de har hatt problemer med kvaliteten!

 

 

 

Seb

Lenke til kommentar
Alle som har leste denne artikelen(http://www.tomshardware.com/cpu/20050603/index.html)

på Tom Hardware har skjønnt at det er chipsette som er ikke helt ferdig enda!

Det er mulig at chipsettet har en del barnesykdommer som kommer til å bli luket ut i fremtidige inkarnasjoner, men den stresstesten til Tom's Hardware var jo en vits fra ende til annen. Metodoligien bak testen til side, vil jeg gjerne nevne at testen utelukkende tok for seg dobbeltkjerne-prosessorer, og at Nvidia-chipsettet, spesielt med de tidlige beta-biosene, har hatt noe problem med disse. For meg, som benytter en standard enkeltkjerne-prosessor, har jeg så og si ikke hatt problem overhodet. Med en 3,6GHz CPU har det latt seg gjøre å klokke opp til 4,7GHz og Prime95 kjører stabilt på 4,5GHz. Eneste problemene jeg har hatt var noen oppstartsproblemer med en tidlig bios (som ble rettet opp ved å oppgradere bios) og at cpu-z viser feil båndbredde på minnet (noe som i og for seg ikke er et reelt problem).

Lenke til kommentar

Virker litt som det er en del folk på dette forumet som er 'ute' etter MSI. Snart det er en artikkel eller en test på Hardware.no kan du banne på at kommentaren går på hvor ræva MSI er. Hvis dere har så mye mot MSI, hvorfor leser dere testene da? Vet at det er et fritt land og blabla. Jeg har opplevd flere dårlige produkter i mitt liv, men det betyr ikke jeg henger med jeipen i årevis etterpå og aldri kjøper produkt fra denne produsenten igjen. I hardware bransjen skjer ting fort og skal du henge med, må du henge med i svingene. Sjønner at det kan gå galt av å til.

Det at MSI bare bruker møkka komponenter på prodktene stemmer ikke. Kansje det var tilfelle for noen år siden, men ikke idag. På Platinum og Diamond seriene er det bare japanske kondiser. Selfølgelig er de kansje ikke det på di billigste korta til MSI, med du betaler ivertfall ikke for det.

Sjønner at folk synes det er litt frustrerende å få produkter hjem i postkassa med feil på, men det betyr ikke nødvendigvis at det er sånn med alt.

Har bygd systemer med de fleste hk merker, og jeg er godt fornøyd med MSI.

Har ingen problemer med å anbefale MSI eller bruke dem igjen til neste prosjekt.

Lenke til kommentar

Vel, jeg leste testen fordi det var den første jeg så som omhandlet et HK med dette brikkesettet. Hvis du går inn på diverse forum, vil du se at det er usannsynlig mye problemer med særlig NEO2-serien, som jeg nevnte tidligere. BIOSene deres har aldri imponert meg, ei heller deres evner til å rette opp feilene. Softwaren-bundelen er også stort sett meget dårlig - der pleier det å være mye gimmicks og minimal funksjonalitet. Og etter å ha lest mange brukererfaringer om noen av produktene, og selv fått to av to defekte kort, har jeg lovet meg selv at det skal bli et annet merke neste gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...