Gå til innhold

Pansonic Lumix FZ30 – ny superzoom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser bra ut bortsett fra seriebilde funksjonen. 2 bilder i sekundet og max 4 bilder er vel ikke spesiellt bra. Er det internminne det står på? Noen annen grunn for at seriebildefunksjonen er dårligere på kompakt i forhold til speilrefleks?

 

Er vel kanskje ikke så mange som bryr seg om denne funksjonen, men jeg vil ha minst 3 i sek. og 10+ bilder når jeg skal kjøpe et litt bra kamera ;)

Lenke til kommentar

hvorfor i all verden er det så viktig at ett kamera kan ta flere en 2 bilder i sekundet ?kjøp videokamera da!hvem har bruk for,og hvor ofte har man bruk for å ta 2 bilder eller mer i sekundet,så fremst man ikke skal fotografere stjerneskudd eller lignede:)

Kansje ett kamera med 30 bilder i sekundet hadde hvert bra da?da hadde man i allefall ikke trenkt videokamera:))

Lenke til kommentar

Dere glemmer å nevne to av de viktigste forbedringene i forhold til FZ20:

1. Egne mekaniske ratt for å justere blender og lukkertid, på samme måte som på de fleste D-SLR.

2. Filterringer direkte på objektivet og ikke på solblenderen som på FZ20, og de er 55mm vs 72mm.

 

Ellers er nok denne et par hakk råere enn Samsungs ultrazoom siden den ser ut til å mangle bildestabilisator.

Lenke til kommentar

yomann,

Seriebildefunksjonen tar 3 bilder i sekundet på maks oppløsning. Ikke sikker på hvor mange du kan ta på denne hastigheten, men det finnes også en annen funksjon som lar deg fortsette serien helt til kortet er fullt. Hastigheten på denne avhenger ifølge Panasonic av hastigheten på kortet. Jeg vet ikke hva dette vil si for dette kameraet, men på FZ20 er denne på 2 bilder pr. sek. med de raskeste kortene.

Lenke til kommentar
yomann,

Seriebildefunksjonen tar 3 bilder i sekundet på maks oppløsning. Ikke sikker på hvor mange du kan ta på denne hastigheten, men det finnes også en annen funksjon som lar deg fortsette serien helt til kortet er fullt. Hastigheten på denne avhenger ifølge Panasonic av hastigheten på kortet. Jeg vet ikke hva dette vil si for dette kameraet, men på FZ20 er denne på 2 bilder pr. sek. med de raskeste kortene.

hm...

Står i produktguiden her på akam at det er 2 bilder i sek. max 4 bilder...

 

EDIT: Så nettopp på Panasonic sine sider og der står det:

"Mega Burst? Shooting Mode Standard Mode: Up to 9 images at 3 or 2 frames/sec."

De har visst ikke helt bestemt seg om det er 3 eller 2 :dontgetit: Eller kanskje du kan velge...

Uansett, jeg kjøper mest sansynlig et EOS350 i morgen :D

Endret av yomann
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...