Gå til innhold

Slik får du ny mobilsvar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hende det bare er meg men får ikke opp testen av SmartAnswer får istede testen av Advanced Call Manager to ganger etter hverandre.

 

Ellers var dette en interessant og fin test. Bare synd jeg ikke fikk lese om testvinneren. :thumbdown:

 

Edit: er ikke bare meg! Posten over kom mens jeg skrev denne.

Endret av Nazgrel
Lenke til kommentar
De fleste operatører tar betalt for mobilsvartjenestene sine, og det koster også tellerskritt for dem som ringer.

Det koster vel og merke også tellerskritt for dem som ringer om man har telefonsvareren på mobilen sin.

 

Det litt kjedelig at du ikke kan bruke ordbok

Tror du glemte et ord inni der :)

 

Dette var en fin test. Har lenge vurdert å kjøpe et slikt program, men etter at jeg prøvde demo-versjonen av et lignende program for noen måneder siden, og det ikke ville starte i det hele tatt, endte jeg opp med å glemme hele greia.

 

Hyggelig å se programvaretester :)

 

edit: Oj, jeg kan ikke ha vært så nøyaktig når jeg leste og ikke oppdaget at testen av testvinneren ikke var der.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

litt skeptisk, men her er mine tanker om det.

 

fordeler:

- man slipper å betale månedsgebyr på mobilsvar

- man kan sette opp mye mer selv og har mer kontroll

- man har alle meldingene liggende lokalt

- man slipper å betale tellerskritt for å sjekke meldingene

 

ulemper:

- om man er utenfor dekningsområdet virker det ikke

- om man er tom for strøm virker det ikke

- mister/ødelegger man telefonen mister man også meldingene

- innringer betaler vanlige tellerskritt. (usikker, men tror ikke man gjør det på mobilsvar)

 

så for min del vil eg ikke investere penger i dette, ei heller tid.

mobilsvareren eg har pr i dag er akkurat avansert nok, fungerer alltid og

har en grei pris. skulle gjerne hatt sms-svar, men det kommer nok.

 

og så til et lite spørsmål; hva skjer om du snakker med noen, og en samtale kommer inn, kan telefonen takle begge samtaler samtidig? dvs, den som du prater med

må ha to-veis lyd og den som kommer til telefonsvareren må ha to-veis lyd.

tror dette vil bli et problem. :hmm:

Lenke til kommentar

Mener det samme som nomore. Såvidt jeg kan se så vil IKKE mobilsvarprogrammene på telefonen kunne fungere med mindre telefonen befinner seg innenfor dekningsområdet OG den er påslått og i orden.

Man kan vel si mye om telefonsvartjenester, men FØRST OG FREMST er de vel til for akkurat situasjoner hvor man nettopp ER utenfor dekning og/eller uten strøm(eller nettopp har mistet telefonen sin ned i en gyldenbrun og duggfrisk halvliter på byen etter et LITT heftig vorspiel...)??

Disse programmene kan sikkert gi artige tilleggsmuligheter for brukeren (f.eks. når man ikke vil snakke med noen spesielle folk), men en fullverdig erstatning for tradisjonell mobilsvar er de virkelig IKKE - kanskje et godt supplement?

Synes dette ble dårlig belyst i testen.

 

TrondKK

Endret av Kristoff
Lenke til kommentar

Mange ganger når det slår over på min telefonsvarer, er det grunner som ingen dekning, telefonen er av pga kino, møte eller batteri og når jeg sitter i møte eller er opptatt på andre måter. Bare den sistnevnte kan fanges opp av disse programmene, og ellers vil det slå over på telenor sin svarer. Da er jo litt av vitsen borte, i og med at du får to svarersystem å holde på med. Greit nok, mange har nok aldri av telefonen sin, og da vil sikkert programmene være en god løsning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...