Gå til innhold

Ny Qtek-telefon med Wi-Fi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dermed blir oppfølgeren til 2020 en av de få mobiltelefonene her til lands med støtte for trådløsw nettverk.

Liten staveleif :)

 

Dimensjonene på PDA-telefonen er 130 x 69 x 10 millimeter.

Her har dere vel litt feil dimensjoner? 69 skal være 70, og 10 skal være ca. 18 eller noe slikt, husker ikke helt.

 

Fin PDA-fon :)

Lenke til kommentar
Fin PDA det der, men hvor skarp er skjermen? Syntes 320x240 virket lite på en skjerm på 3,5".

Det betyr jo at pixlene overhodet ikke blir like små som f.eks. på S700i med 2,3" og samme oppløsning.

 

Jeg vet ikke om 2020i og S100 har samme skjermstørrelse, men de har ihvertfall samme oppløsning. På S100 er uansett skjermen upåklagelig synes jeg.

 

Om jeg, personlig, kunne valgt mellom en 2020i med 2,3" eller en med 3,5", men samme oppløsning ville jeg nok gått for sistnevnte.

 

Men ja, oppløsningen kan klart forbedres, og ryktene sier vel at operativsystemet kommer i 640x480-versjon i løpet av året.

Lenke til kommentar
Dermed blir oppfølgeren til 2020 en av de få mobiltelefonene her til lands med støtte for trådløsw nettverk.

Liten staveleif :)

 

Dimensjonene på PDA-telefonen er 130 x 69 x 10 millimeter.

Her har dere vel litt feil dimensjoner? 69 skal være 70, og 10 skal være ca. 18 eller noe slikt, husker ikke helt.

 

Fin PDA-fon :)

Takker. Leifen er korrigert.

 

Angående størrelser; Disse avviker ofte en millimeter eller to mellom forskjellige kilder. At det sies både 69 og 70 millimeter er bare en effekt av dette. Men 9 millimeter for lite i dybde var det jo litt verre med ;). Korrigert nå.

Lenke til kommentar

Synes ikke dette var den veldig store nyheten.

 

Qtek har hatt på markedet sin 9090 i mer enn et halvt år med Wi-fi. Fungerer glimrende, men ulempen er at Pocket Explorer er nesten ubrukelig. Fordelen med 2020i ser ut til å være raskere prosessor og bedre kamera (naturlig evolusjon). Ulempen er mangel på innebygd tastatur (som 9090 har), samt at 9090 har quadruppelbånd (850, 900, 1800, 1900). Tommeltastur er utrolig å bruke når man skal skrive mailer eller justere på dokumenter. Prisen er omtrent den samme. Ellers ser spesifikasjonene ut til å være svært like.

 

Tror faktisk ikke den har Windows Mobile Smartphone 2003 SE, men mer trolig Windows Mobile 2003 SE Phone Edition, som er operativsystemet S100 og 9090 bruker.

Lenke til kommentar

Operativsystemet er Windows Mobile Pocket PC 2003 SE Phone Edition.

Skjermstørrelsen er på 3,5" mens Qtek S100 er på 2,8". Bilder kan derfor se finere ut på Qtek S100, siden oppløsningen er den sammen, men i enkelte tilfeller blir denne skjermen fte for liten. Mange foretrekekr derfor 3,5" istedet.

 

Oppløsninger på 640x480 kommer i neste versjon av OSet Windows Mobile 2005 (magneto).

 

Skjermen er meget god. Er ikke mange modeller som har bedre/lik skjerm på markdet i dag, hvis du skal sammenligne med mobiltelefoner.

 

For de interiserte er en minitest tilgjengelig her: http://www.mysmartphone.no/Article349.phtml

Lenke til kommentar
Operativsystemet er Windows Mobile Pocket PC 2003 SE Phone Edition.

Skjermstørrelsen er på 3,5" mens Qtek S100 er på 2,8". Bilder kan derfor se finere ut på Qtek S100, siden oppløsningen er den sammen, men i enkelte tilfeller blir denne skjermen fte for liten. Mange foretrekekr derfor 3,5" istedet.

Takker for oppklaringen. Da lærte jeg noe nytt.

 

Om skjermen på S100 er 2,8" og den på 2020i er 3,5", men med samme oppløsning virker det logisk for meg at pikslene blir nokså store på 2020i. Sannsynligvis litt for store for min smak.

 

Da er det ihvertfall ingen tvil om at jeg gleder meg til WM 2005 kommer. VGA på slike skjermer vil både gi store og meget detaljerte skjermer. En firedobling i oppløsning er ikke bare-bare :)

Lenke til kommentar
Virker lovende :yes:

 

Noen som vet om det er mulighet for tilkobling av gps via blåtann?

Skulle ikke by på problemer da både Qtek 2020 og 9090 har disse mulighetene i dag. 9090 bruker samme operativsystemet. Men løsningen egner seg best i bil, da bruk av blåtann GPS ute i marka sluker batteri på PDA telefonen.

 

Ellers finnes det programvare - OziExplorer som kan brukes utenfor vei. Problemet i Norge er at det er vanskelig å få tak i digitale kart utenom formata til Garmin og Magellan.

 

Men med f.eks. TomTom i bil fungerer det som bare det. NB TomToms egen blåtann GPS har litt for kort batterilevetid, så billader er et must. Andre enheter har lengre batterilevetid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...