Gå til innhold

IBM satser på AMD-dobbelkjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget spennende dersom dette viser seg å stemme. IBM har mottatt store pengesummer igjennom "Intel Inside"-programmet det siste året for å satse mer på Xeon-baserte produkter (bl.a. blad-tjenere), så jeg stiller meg derfor litt tvilende til dette iallefall inntil det motsatte er bevist.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Nå er det f*** meg på tide at noen roer ned halleluja, pro AMD stemingen i HW.no sine artikkler. Selfølgelig vil alle de som tidligere solgte Operton nå selge Operton dualcore. At IBM sa at de skulle gjøre det først betyr ikke noe som helst. Det skal ikke så alt for mye hjerneaktivitet til for å forstå det. Det som hadde vært en stor sensasjon var som de ikke hadde gjort det. At dette gir Operton en pangstart er BS, det gir det en helt vanlig start, og ingen hadde forventet noe annet av den første server X86 prossesoren med god ytelse på markedet.

 

Sorry Borris men hvis dere har sett på IBM sine sider i det siste så finnes det også en multicore versjon av PPC, kodenavn PPC970MP. Denne kommer nok snart i bladeservere, som en konkurent til Operton. For de som ikke vet det så avstammer PPC970MP av Power 4 + brikken, med noen modifikasjoner.

 

IBM har og kommer til å levere Operton og Xeon en god god stund til. Selv om det er flere og flere kunder som går over til Power 5 eller PPC970XX, grunnet ytelse og stabilitet.

 

Edit: Dromle se link http://www-1.ibm.com/servers/eserver/blade.../solutions.html

Det er blitt en ganske åpent sammarbeid mellom flere partnere.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Nå er det f*** meg på tide at noen roer ned halleluja, pro AMD stemingen i HW.no sine artikkler. Selfølgelig vil alle de som tidligere solgte Operton nå selge Operton dualcore. At IBM sa at de skulle gjøre det først betyr ikke noe som helst. Det skal ikke så alt for mye hjerneaktivitet til for å forstå det. Det som hadde vært en stor sensasjon var som de ikke hadde gjort det. At dette gir Operton en pangstart er BS, det gir det en helt vanlig start, og ingen hadde forventet noe annet av den første server X86 prossesoren med god ytelse på markedet.

Hva konkret er det som er så "hallelulja" med denne artikkelen?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det vil øke introduksjonsverdien til de nye Opteron-prosessorene betraktelig.

 

IBM satser på AMD-dobbelkjerne

 

AMD kommer til å få en pangstart

 

Intruduksjonsverdien er øket? Kan noen forklarer meg dette? Dette er bare visvas. En umålelig, subjektiv måling (som egentlig er litt ironisk siden den ikke kan måles) som ikke betyr annet enn forftatteren "forsøpler" artiklen med store ord uten noe objektive kilder å henvise til. Og hvis den hør økt, hva var den før økningen? :roll:

 

IBM staser ikke på Operton, de gjør det eneste logiske de kan gjøre. Så IBM satser på Xeon når de tar i bruk den nyeste prosessoren?

 

Pangstart? Plz de har enda ikke gjort noe som tilsier en pangstart. En heller vanlig start. Hva er forfatteren grunnlag til denne mysteriske pangstarten?

 

Derfor mener jeg at det er litt "haleluja" over denne artikkelen.

Lenke til kommentar
Det vil øke introduksjonsverdien til de nye Opteron-prosessorene betraktelig.

 

IBM satser på AMD-dobbelkjerne

 

AMD kommer til å få en pangstart

 

Intruduksjonsverdien er øket? Kan noen forklarer meg dette? Dette er bare visvas. En umålelig, subjektiv måling (som egentlig er litt ironisk siden den ikke kan måles) som ikke betyr annet enn forftatteren "forsøpler" artiklen med store ord uten noe objektive kilder å henvise til. Og hvis den hør økt, hva var den før økningen? :roll:

 

IBM staser ikke på Operton, de gjør det eneste logiske de kan gjøre. Så IBM satser på Xeon når de tar i bruk den nyeste prosessoren?

 

Pangstart? Plz de har enda ikke gjort noe som tilsier en pangstart. En heller vanlig start. Hva er forfatteren grunnlag til denne mysteriske pangstarten?

 

Derfor mener jeg at det er litt "haleluja" over denne artikkelen.

Å si at IBM satser på Opteron er jo bare en annen måte å si at de bruker opteron, pangstart er muligens sterke ord, men det er da bra å få en såpass stor aktør som ibm som tilbyr deres produkter? Sånne artikleer blir jo rimlig uinteressante uten bitte litt subjektive innspill fra artikkelforfatteren.

 

For å være helt ærlig snes jeg rett og slett innlegget ditt er litt sutrete.

 

AtW

Lenke til kommentar

Et av verdens største firmaer som er antagelig det firmaet som er best kjent i alle sammenhenger med ordet PC skal (om det er sant) være første man ute med en ny prosessor fra et firma som ikke har videre lang fartstid i dette markedet.

 

Om ikke det er positivt for videre salg så vet ikke jeg. Hadde IBM gått ut og sagt. Vi kommer IKKE til å selge opteron baserte servere. Ved siden av står Dell og sier det samme. Nå er det plutselig 2 giganter som boikotter et AMD produkt fremfor sitt eget eller Intel sitt.

 

God reklame? Ikke akkurat.

 

Skal ikke så mange små grå til å forstå det.

Lenke til kommentar
Edit: Dromle se link http://www-1.ibm.com/servers/eserver/blade.../solutions.html

Det er blitt en ganske åpent sammarbeid mellom flere partnere.

Den listen der er lang og imponerende, men mange av de firmaene lever jo ting som ikke nødvendigvis har noe med bladservere å gjøre.

 

De eneste av de navnene på den listen som jeg vet leverer jernvare (servere, komponenter og fc/eth-switcher) til IBM sine bladkasser/servere i tillegg til IBM selv er:

 

Intel, Broadcom, Cisco, Qlogic, Brocade, Myricom og Nortel.

 

D-link som tidligere har levert eth-switcher er ikke lenger på denne listen ser jeg.

 

Men det er jo fritt frem for hvem som helst å melde seg inn i denne gruppen og lage sine egne moduler/servere, men hvis ikke produktet selges av IBM hjelper ikke det meg siden jeg har en innkjøpsavtale med IBM.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det fleste har sikkert fått med seg at IBM nå lever opteronbaserte bladservere.

 

I en pdf jeg har fått står bl.a. dette:

Why does this blade have a slightly different name than the rest of the server blades?

►The AMD Opteron LS20 for the IBM eServer BladeCenter is the first server blade to come to market as part of IBM’s Open Spec announcement. IBM worked very closely with AMD to bring the benefits of Opteron to BladeCenter. Thus we have chosen to label the blade differently to showcase how unique this offering is. This name follows the conventions of our other ecosystem partner’s product names.

Does this signal a change to the IBM and Intel BladeCenter collaboration?

►The collaboration has never been stronger, with IBM and Intel driving to make BladeCenter the defacto standard in bladed computing. IBM and Intel released the open specifications for 3rd parties to development switches, adapter cards, and fixed function blades in September 2004. As a next step in continuing to open up the platform, IBM and Intel opened up the full blade server specification in March 2005. Open innovation continues to enable new offerings for BladeCenter in the marketplace.?

 

Has AMD joined the BladeCenter collaboration with IBM and Intel?

►AMD has downloaded the open specifications and IBM worked closely with them to bring this product to market. Intel and IBM remain the original collaboration partners.

Så det kan virke som om dette er et produkt som er utviklet av AMD i samarbeid med IBM, og som er et resultat av at Intel og IBM sin bladløsning er blitt en åpen standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...