Gå til innhold

Mini-SFF fra AOpen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kult, men ikke fett nok. :p

 

533fsb /sonoma er et must på desktopen, så blir det å finne seg et passivt kjølt skjermkort som passer inni boksen da. :love:

kommer nok det og, men jeg tror Intel velger å levere sonoma brikkesett/cpu til bærbar-produsentene siden produksjonen av sonoma ikke er på topp ennå

Lenke til kommentar
Sorterer du på navn får du korrekt rekkefølge innenfor Banias og Dothan. Så _helt_ ubrukelig er det vel ikke. ;) Skal sjekke opp om det lar seg gjøre med en mulighet for å sortere på klokkefrekvens.

ok var en generalisering seff... men det er litt kjedelig når nesten alle de laveste prisene på PM xxx egentlig er 1.6GHz modeller som har sneket seg in der de ikke skal være.

Lenke til kommentar
Tror nok heller jeg kjøper en MacMini enn den der :)

Enig, det er fortsatt et mye bedre produkt mhp. finesser og pris. Det som trekker mest ned på denne nye mini-SFF'ene fra AOpen er den integrerte grafikken. Sammenlignet med ATI Radeon 9200 på Mac mini, så blir Intel Extreme Graphics 2 på AOpen MZ855 helt elendig :thumbdown:

 

Selv med Intel Media Accelerator 900 så blir det alt for dårlig etter min mening. Jeg håper heller at det kommer noe lignende dette bare med Turion 64/Mobile Athlon 64 (25/35W) og ATI Radeon Xpress 200M istedet, for først da vil Mac mini få seg en verdig konkurrent :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
kult, men ikke fett nok. :p

 

533fsb /sonoma er et must på desktopen, så blir det å finne seg et passivt kjølt skjermkort som passer inni boksen da. :love:

Har du lest testene av Sonoma-baserte pc-er? Er ikke mye økning i ytelse per mhz akkurat. mer fremtidsrettet? Tja, kanskje. Nødvendig? Neppe.

Lenke til kommentar
kult, men ikke fett nok. :p

 

533fsb /sonoma er et must på desktopen, så blir det å finne seg et passivt kjølt skjermkort som passer inni boksen da. :love:

Har du lest testene av Sonoma-baserte pc-er? Er ikke mye økning i ytelse per mhz akkurat. mer fremtidsrettet? Tja, kanskje. Nødvendig? Neppe.

de økte systembåndbreddene og muligheten for PCIe skjermkort gir vesentlige forbedringer for desktopytelse i forhold til den forige Centrino platformen. Selve CPU ytelsen er nok mye den samme. Det var da også forventet. (I allefall av meg)

Lenke til kommentar
Tror nok heller jeg kjøper en MacMini enn den der :)

Enig, det er fortsatt et mye bedre produkt mhp. finesser og pris. Det som trekker mest ned på denne nye mini-SFF'ene fra AOpen er den integrerte grafikken. Sammenlignet med ATI Radeon 9200 på Mac mini, så blir Intel Extreme Graphics 2 på AOpen MZ855 helt elendig :thumbdown:

 

Selv med Intel Media Accelerator 900 så blir det alt for dårlig etter min mening. Jeg håper heller at det kommer noe lignende dette bare med Turion 64/Mobile Athlon 64 (25/35W) og ATI Radeon Xpress 200M istedet, for først da vil Mac mini få seg en verdig konkurrent :)

Nå er vel ikke prosessoren i MacMini'en mye å skryte av - og den kan ikke byttes. Og Radeon 9200 er ikke noe å skryte av det heller..., bare ikke like dårlig som Intel Extreme.

 

Pentium-M'en er en kanonprosessor til spillbruk, spesielt når man ser på forholdet mellom ytelse og varmeutvikling.

 

Så kan man jo bare putte inn et passivt kjølt X800, og vips så har man en maskin som ytelsesmessig er i en helt annen divisjon enn MacMini'en (såfremt strømforsyninga holder da) :p

Endret av snowbaard
Lenke til kommentar
Så kan man jo bare putte inn et passivt kjølt X800, og vips så har man en maskin som ytelsesmessig er i en helt annen divisjon enn MacMini'en (såfremt strømforsyninga holder da) :p

Tenkte meg noe slikt jeg også, men først må det komme en versjon med sonoma chipsettet og et PCIe riser card (slik spesifisert i BTX om jeg ikke husker feil) slik at kassa kan holdes like flat som på denne.

Lenke til kommentar

Hvor stor er den? 10,6cm høy står det hos DigiTimes, men så ikke noe annet. Maks 18cm skjermkort kan vel tilsi 20-25cm lang, og ut fra bildet å dømme så tror jeg den blir en ca. 17-18 cm bred. Ikke så aller verst det. Hadde nok fungert fint med XP-M i den også. MAO: den skulle vært ute for lenge siden, bare i "AMD-versjon".

 

Kunne tenkt meg en slik som server her, med den billigste Celeron M som er å oppdrive, 256MB ram, integrert grafikk og en 40GB Seagate man ikke hører om man prøver :) Blir dog en alt for dyr server hvis bare boksen koster 3000kr +.

 

Men ville selvsagt foretrukket en tilsvarende boks med Turion :)

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...