Gå til innhold

Storlansering av bærbare fra HP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går muligens an å gjøre et bra kjøp av selve HP-laptop. Men man vet ikke hva slag påfunn de har for å skvise ytterligere penger ut av folk.

De har i årevis hatt noen uforskammet rå priser på farge-patroner til "billige" HP-skriverne. Det siste jeg så var at de skal ha sonemerking på skrivere og farger slik at man ikke kan bruke billigere som man har importet selv.

Da lurer jeg på hva annet "fanskap" de har funnet på når det gjelder laptopene. (At m.a. Windowslisenser som følger med er låst til HP-maskinen er vel notorisk)

Lenke til kommentar

Sveinsel, jeg har eh HP laptop.

 

den laptopen er 'designed for windows xp' som det så fint heter på klistermerket på maskinen. vel.. jeg har prøvt å kjøre xp på den men du dæven for en ustabil suppe det ble, og ting fungerte aldri slik som det var ment. f.eks hibernasjon låste seg hver eneste gang jeg prøvde det. byttet jeg over til standby ved svakt batteri så slo maskinen seg av på en stygg måte som resulterte i scandisk ved boot igjen og satte jeg maskinen til å slå seg av så var det hipp som happ om maskinen gikk i standby eller slo seg av. lyden var dårlig, spilte jeg musikk i winamp og startet IE/mozilla så hakket lyden. det innebygte trådløse wlan kortet var det sjeldent jeg fikk det til å koble seg opp til ett AP, og rapportet motatt signalstyrke var elendig. å kjøre noen 3d-spill var bare å glemme fordi jeg fikk aldri inn noen grafikkdriver selv om det er en standard ATI brikke på maskinen.

 

dette og mer slet jeg med så lenge jeg hadde XP home/pro på maskinen, og på HP sine driversider så var der ikke noen drivere for windows 2000, og å finne de nødvendige driverene jeg trengte i 2K p ånettet viste seg å bli litt vel vanskelig helt til jeg fant en 'bakdør' til hp's sider via google som listet opp alle de driverene jeg trengte til 2k. det morsomme nå er at ingen av driverene jeg har på maskinen er 'laget' for den maskinen jeg har, men allikevel så fungerer ting 100%

automatisk hibernasjon, standby og avslutning ved idle/svakt batteri fungerer slik det er ment, jeg kan spille så mye musikk jeg vil uansett hva jeg måtte finne på å kjøre på maskinen. wlan kortet kobler seg automatisk på AP'er uansett signalstyrke og plassering og jeg får inn signal på steder jeg kunne glemme å prøve mens jeg kjørte xp på maskinen, og nå er det ikke noe problem å spille de spillene maskinen skal takle..

 

nei. neste gang jeg skaffer meg en latop så er det lite trolig at jeg kommer til å velge meg en modell fra HP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...