Gå til innhold

Kanadiske fildelere frikjennes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RIAA/IFPI har bæsja på leggen fra første stund. Man vinner ikke kampen mot uautorisert kopiering ved å saksøke 14-åringer, og bli uvenner med alle sine kunder.

 

P2P-nettverk er kommet for å bli, og jo mer agressive opphavsretts-bransjen blir, jo mer sofistikerte vil P2P-løsningene bli.

 

Eneste måten å vinne på er å tilby gode produkter slik at kundene velger lovlige alternativer. Da må pris ned og tilgjengelighet opp :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en litt vanskelig situasjon selv, men må innrømme at etter jeg startet med nedlastning av musikk (som er endel år siden...) så har jeg kjøpt mer original musikk enn noensinne, nettopp fordi jeg ser mangfoldet, og ikke bare det som er av listepop og kjent musikk... jeg tror at hvis man en gang i fremtiden får bukt med p2p og annen form for deling av musikk over nettet i stor skala, så vil små plateselskaper og ukjente artister få det mye vanskeligere for å komme seg frem...

Lenke til kommentar

jeg har ikke tall på hvor mange plater jeg har kjøpt/importert iløpet av de siste årene som jeg aldri hadde ville hørt om hadde det ikke vært for fildelings programmer, men det begynner å bli en del plater.

 

per dags dato så har jeg tre plater liggende i bestilling på play.com som venter på å få inn på lager, og med tiden så blir det sikkert bestillt flere.

 

nei, RIAA og likn. organisasjoner kan gå og gjemme seg, p2p er kommet for å bli, og når folket får opp øyene og ser det utrolig store tilbudet av alternativ musikk som ikke under noen omstendigheter blir ført opp på listepop lister og ellers aldri blir verdenskjent, så blir det handlet mer musikk. det er klart, det er ikke mange plater jeg har som er fra store plateselskap men heller små og ellers ukjente plateselskap rundt omkring i verden, men de trenger pengene de og så de kan fortsette å lansere alternativ musikk og artister.

Lenke til kommentar

Kipe Tor Fosheim.

Jeg leste om dette i morges og har tenkt på det i dag. Hadde tenkt å skrive om det nå som jeg er hjemme fra skolen igjen, men hva ser jeg? en kiping som har komt før meg. :cry:

 

Jaja, får prøve å skrive før jeg går på skolen neste gang da.

 

Er spendt på hvordan IFPI klarer seg i de andre landene.

 

En liten skriveleif er det forresten også. Det heter Canada ikke Kanada så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
mulig, men synes det så rart ut.

Et kvasir søk viser 46300 svar på Canada, mens det "bare" er 1110 på Kanada.

 

Mulig begge er godkjente, men synes Canada er best.

Kanada er det norske ordet for Canada akkurat som Storbritannia er det norske ordet for United Kingdom. Det er definitivt spårklig korrekt å bruke Kanada dersom man ønsker det. Google søket ditt blir helt irrelevant i denne saken.

Lenke til kommentar
Søket var bare for å vise hva som er mest brukt.

 

Kanada synes jeg bare ser rart ut på skjermen, men det er sikkert bare meg.

Hehe, ja men du trengte jo ikke å søke for det? Er vel ingen stor hemmelighet at det finnes fler som snakker engelsk enn norsk ute i den store verden... :hmm:

Men ellers ser jo Kanada "rart" ut i mine øyne også og jeg foretrekker alltid Canada varianten.

Lenke til kommentar

+++ I boka til HW.no :thumbup:

 

Av den grunn at de ikke har kalt fildelerene pirater. Dette er en uting som aviser og medier har begynt med når slike saker omtales. Da har jo RIAA vunnet det første slaget, når de har fått media til å omtale dette som piratvirksomhet som i grunn betyr noe helt annet enn fildeling av uskyldige ungdommer

 

pirat virksomhet = organisert kopiering og salg av en merkevare, med økonomisk fortjeneste.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...