Gå til innhold

Omtale av Horizons: Empire of Istaria


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare si noen få ord om Horizons. (Med forbehold om feil og repetisjon fra artikkelen som jeg bare skumleste *host*).. :)

 

 

Jeg har ikke spillt særlig mye på spillet ennå, men min erfaring med spillet så langt er at som sagt i artikkelen crating-systemet fungerer godt, om ikke de kunne lagt inn ennå litt flere detaljer i det.

Har vært veldig lite borti combat systemet ettersom det virket litt platt og kjedelig.

Det er veldig mye repetisjon av det samme over og over igjen i begynnelsen. (F.eks. en quest kan være å drepe 20 'maggots').

 

Grafikken er så som så. Detaljerte teksturer, men det mangler det lille ekstra som får det til å se pent ut. Blir litt kjedelig og tegneserie aktig. Lightning-enginen kunne absolutt trengt en oppfriskning.

 

Ellers så avatarene upproposjonerte og rett og slett dårlige imo. Klumpete med så små føtter at de burde gått på trynet for lenge siden. Animasjonene kunne også absolutt trengt en overhaling. Det virker bare ikke naturlig.

 

Den absolutte største nedturen server policy'en;

Har du MMOG venner rundt i verden fra tidligere spill kan du glemme å spille sammen med disse. Europa har fått tre servere hvorav tyskerne allerede har kapret en, og franskmenne tar vel også en for seg selv etterhvert (om de ikke allerede har gjort det). Dvs. en server til resten av Europa (om ikke du foretrekker å snakke tysk eller fransk over engelsk ;) )

Det skal også taes med at de Europeiske serverene ikke blir oppdatert i takt med de Amerikanske og er etter hva jeg har hørt også laggy i forhold...

Det er faktisk 15 amerikanske servere hvorav 2 er dedikerte rollespill servere.

Det finnes workarounds, men hvis du har tenkt å spille med dine amerikanske venner *ikke* kjøp en europeisk versjon av Horizons....

 

Det skal nevnes at det jobbes for et nytt kontosystem, Transatlantic accounts, hvor du kan betale $5 ekstra _per måned_ for å få tilgang til alle serverene, men dette er ikke implementert ennå - og ser ikke ut til å bli det på en stund.

 

 

I bunn og grunn er det et spill som har potensiale - og også kunne blitt så mye bedre hadde utviklerene tatt seg litt bedre tid. De fleste jeg har snakket med som har spillt en del sier de er forsåvidt fornøyde med spillet, da spessielt ved crafting delen, men spessielt server policy delen ødelegger en hel del for meg og mange andre...

Lenke til kommentar

For et års tid siden, virket jo dette spillet utrolig lovende, med masse tøffe gamemovies, og masse fete "frynsegoder", som bla. muligheten til å være drage, og ha en Ord-raidgroup blant veldig mye annet.

 

Screenshots, egne opplevelser og andre personer sine opplevelser motbeviser dette, dette er slettes ikke særlig bra, og hvor har det blitt av de tøffe character modelsene, med 30 forskjellige plagg, som du kan se ligge oppå hverandre? Jeg har til gode å ha sett noe slikt enda.

 

Grafikken er heller ikke noe videre å skryte av, og den ser slettes ikke ut som et spill fra 2003 burde.

 

Kort og godt, synes jeg Horizons var forrige års megaskuff, da jeg hadde virkelig store forventninger til det, og håpet på en MMORPG-revolusjon på mange måter.

Lenke til kommentar

Jeg spilte åpen beta.

 

Jeg synes anmeldelsen av Horizons stemmer ganske bra overens med den opplevelsen jeg hadde av spillet.

Jeg er ikke så opptatt av at det er negativt å være litt alene og irriterer meg heller ikke så mye over landskapet.

Men, det er en ting anmeldelsen ikke nevner som jeg må si jeg synes var det som trakk aller mest ned med spillet ved siden av den ekstremt generiske verdenen, og det er det som skjer når mange spillere samles for å delta i massekamp.

Spillet stopper rett og slett opp og det er ikke bare klienten som sliter på maskinen din da, men serveren deres går til Helsinki og det på relativt kort tid. Spillet blir uspillbart pga dårlig kode. Jeg er ingen koder eller nettverks spesialist så jeg kan ikke forklare fenomenet i tekniske vendinger men en 20-30 spillere på samme sted som sloss vil gjøre at serveren begynner å lagge og dette vil bli værre og værre og innen en times tid eller to eller vil den nærmest stå helt stille.

Det gjorde den ihvertfall i åpen beta og ifølge det jeg hører fra folk som også spilte etter utgivelsen, så var problemene de samme som i åpen beta. Kanskje ikke så rart når de lanserte rett etter at beta var ferdig og lenge før spillet på noen som helst måte kunne kalles klart for kommersiell drift.

 

Apropos massekamp, Planetside hadde et lignende problem. Det skulle riktig nok en god del flere spillere til på samme sted, men et spill hvor servern kræsjer når mange spillere samles i en verden hvor ansamling av spillere er et stort poeng i forhold til konseptet, er bare skikkelig tåpelig. Det blir omtrent som å konstruere biljard med kuber istedet for kuler. Hvis de ikke har teknologi til å drive spill som takler ansamlinger av folk så bør de heller ikke legge opp til dette i konseptet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...