Gå til innhold

AMD lanserer Athlon 64 3400+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Test kommer forhåpentligvis i løpet av dagen.... AMD overumplet oss med fremskyving av lanseringstidspunkt...

Vi gleder oss!! Skal dere sammenligne den mot P4EE?

Vi sammenligner med A64 3200, A64 FX-51, P4 3,2, P4 3,2 EE, Dual Opteron 248 og XP3200+.

 

Skulle gjerne hatt med A64 3000+, men den har posten klart å rote bort og skylder på vikarer :wow:

Lenke til kommentar
Håper nforce 3 250 kommer ut liker etter 15 feb, da blir det et nytt sytem på meg! Testen til x-bit labs fristet meg veldig til å skaffe meg 3400+.

Jeg sitter og tenker omtrent det samme :p

 

Jeg lurer på om jeg skal vente på de nye hovedkortene og kanskje kjøpe en 3200+, se om jeg får overklokket den litt, så kose meg med det systemet til slutten av 754 Socketen og kjøpe meg ny prosessor da. Om ikke jeg må over på PCI Express og DDR-II i den tid da, blir nok litt dyrere enn først ventet da :(

Lenke til kommentar
Om ikke jeg må over på PCI Express og DDR-II i den tid da

Forskjellen på DDR I og II er så å si kun hastighet en får ut av modulene. Dagens DDRI er på 400 MHz. DDR II skal vel opp på 533 MHz.

 

Testen av A64 3400+ contra FX-51 viser hvor lite det er å hente på å øke minnebåndbredden (FX-51 har nesten dobbelt så mye båndbredde som A64 3400+). Det er ikke så mange oppgaver som krever så mye rå båndbredde.

 

DDRII er det nok en stund før en har behov for gitt...

 

PCI express kan derimot ha noe for seg på kort (og lang) sikt.

Lenke til kommentar
Det er vel lenge siden AMD har komt først ut når det gjelder hastiget. 3,2 ghz kom vel før 3200+ osv?

 

Husker at AMD var først til å nå 1ghz, litt rart å tenke på når en ser på utviklinga med mhz i AMD i forhold til Intel...

XP 3200+ kom før 3.2 P4. Den kom vel mer eller mindre samtidig med 3.0 P4 om jeg ikke husker feil. Når det er sagt så er P4 3.2 raskere enn XP 3200+ jevnt over.

Lenke til kommentar
19980 (AMD A64 3200+)

19760 (AMD A64 3000+)

19353 (intel P4 3.2ghz )

17891 (intel P4 3.0ghz )

17152 (AMD Xp3200+ )

 

 

tror nok a 64 3400+ vil komme over 20000 i 3d mark med et bra grafikkort..

 

DesertGlow,bytt ut ti-kortet i testen med et ati 9800 eller fx 5900 :thumbup:

Enig der. Skal man teste gode cpuer må man ha gode skjermkort :thumbs:

Lenke til kommentar
Om ikke jeg må over på PCI Express og DDR-II i den tid da

Forskjellen på DDR I og II er så å si kun hastighet en får ut av modulene. Dagens DDRI er på 400 MHz. DDR II skal vel opp på 533 MHz.

 

DDRII er det nok en stund før en har behov for gitt...

 

PCI express kan derimot ha noe for seg på kort (og lang) sikt.

Så DDR-II er bakoverkompatibelt med DDR-I, men ikke omvendt?

Lenke til kommentar

Testen er nok like rundt hjørnet. Ferdigskrevet og inne for siste "finpuss"

 

Når det gjelder bytte av skjermkort så er nok det snart på tide ja, men så lenge man kjører lave oppløsninger på spill har det ikke så alt for masse å si. Kunne vel egentlig vært greit å vente til neste generasjon kort kommer. Poenget er at for å ha sammenligningsgrunnlag må vi holde oss på de samme kortene og driverne, og svært mye av utstyret vi tester må vi sende tilbake, og da er det ikke bare lett å få nytt sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...