Gå til innhold

Tre lynraske spillskjermer fra Acer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4K UHD er oppskrytt til video og spill, men det er kjekt til å få plass til flere vindu på skjermen eller ved produktivitet. Jeg mener at spill og video i 4K har mer for seg om noen år når utstyret blir rimeligere, lagringsmedier får høyere kapasitet, internettilkoblingene får høyere båndbredde og kanskje viktigst av alt at innhold blir mer tilgjengelig og produksjonskvaliteten blir slik at man føler at man går glipp av noe ved å benytte 1080p (FHD). Det skal godt gjøres å få grafikkortet til å henge med i 4K UHD så raske skjermer i den oppløsninga er det få som har nytte av før om flere år når grafikkortene leverer nok ytelse.

 

Jeg husker den gang (1996-1999) man spilte i 640x480 og 800x600 på de første generasjonene av dedikerte 3D-kort. Den gang man så frem til å få maskinvare som kunne kjøre favorittspillet >= 120 FPS i 1024x768 (1999/2000). Den perioden hvor (2003-2008) 1600x1200/1920x1080 kjørte som kniv i smør var dager flylt med glede. Men etter det så har jeg ikke følt det samme behovet for videre fremskritt i oppløsning, hvis jeg ser bort fra at man ikke kan få høy nok oppløsning på skjermen til en arbeidsstasjon. Problemet de siste 10 årene har vært input lag og ghosting på flatpaneler og det blir ikke borte med nåværede teknologi selv om det er blitt bedre.

 

Jeg synes det er flott at det kommer skjermer med raske paneler med FHD oppløsning. Håper også at 21:9 blir mer vanlig, igrunnen kunne jeg ha tenkt meg sjermer med 32:9 så man sømløst kan få ei større arbeidsflate på en arbeidsstasjon.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...