Gå til innhold

GUIDE: Vi åpnet iPhone SE for å se hva Apple hadde gjort på innsiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Gjenbruk av design kan være fint – inntil en viss grense. Og i alle fall ikke i over 6 år"

Kan dere forklare hva dere mener med dette? iPhone 5 kom ut for 4 år siden, iPhone kom ut for 9 år siden.

 

Dere vet kanskje også at SE er en betaktelig billigere telefon enn 5 og 5S da de kom ut? Grunne til at SE ble til var for å levere en billigere versjon av 5 og 5S, med noen forbedringer.

Vennligst forklar til Apple hvordan de kunne gjort den bedre mtp pris og egenskaper.

Er litt lettvint journalistikk å bare si, dette kunne dere gjort bedre Apple. Men nå er jo ikke tek.no journalistene kjent for å komme med forslag til hvordan løse ting, men kun kritikk av hva de ikke liker. Så sånn sett bør man ikke være overrasket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja:

 

Designet var gammelt

 

 

Jeg synes egentlig dette designet ser penere ut enn det som er på iPhone 6 og 7.

 

Og hvorfor skal man stadig måtte forandre på designet? God design holder seg jo over tid. Det bør tvert imot være negativt for Apple at de har endret det såpass mange ganger. Forhåpentligvis finner de snart det "endelige" iPhone-designet.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Tja:

 

Designet var gammelt

 

 

Jeg synes egentlig dette designet ser penere ut enn det som er på iPhone 6 og 7.

 

Og hvorfor skal man stadig måtte forandre på designet? God design holder seg jo over tid. Det bør tvert imot være negativt for Apple at de har endret det såpass mange ganger. Forhåpentligvis finner de snart det "endelige" iPhone-designet.

Smaken er som baken, men jeg også liker størrelsen og designet på SE bedre enn de nye. Mye bedre å holde i, siden den bygger litt mer. Men trasig at ikke flexkabel fra hjemmeknapp ikke er samlet i topp sammen med lcd, høyttaler og nærhetsensor kabler da. Uff, ja sikker endel uheldige sjeler der ute som ikke har fått dette med seg, å kutter eller sliter av hjemmeknapp kabel.

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

"Gjenbruk av design kan være fint – inntil en viss grense. Og i alle fall ikke i over 6 år"

Kan dere forklare hva dere mener med dette? iPhone 5 kom ut for 4 år siden, iPhone kom ut for 9 år siden.

 

Designet henger igjen fra iPhone 4, som kom 2010.

 

Dere vet kanskje også at SE er en betaktelig billigere telefon enn 5 og 5S da de kom ut? Grunne til at SE ble til var for å levere en billigere versjon av 5 og 5S, med noen forbedringer.

 

Uenig, det heter å melke penga. Siden iPhone 5/5s var meget populær, ble dette relansert for å høste inn mer fra pengetrærne. Ettersom alt av system, prosess, produksjon er optimalisert og kostnadseffektiv, gir dette bedre inntekt.

 

Om de skulle selge en "eldre modell" for samme pris, er bare ulogisk.

 

Vennligst forklar til Apple hvordan de kunne gjort den bedre mtp pris og egenskaper.

Er litt lettvint journalistikk å bare si, dette kunne dere gjort bedre Apple. Men nå er jo ikke tek.no journalistene kjent for å komme med forslag til hvordan løse ting, men kun kritikk av hva de ikke liker. Så sånn sett bør man ikke være overrasket.

 

Syns det var meget analytisk og god artikkel. Tror det er bare du som er litt "butthurt".

Lenke til kommentar

Virker som noen forventet en helt ny iPhone, men ikke fikk det. SE var aldri ment som en "ny" iPhone, men en mulighet for de som hadde gamle 4-5-modeller å kunne skaffe seg en kraftigere/raskere/bedre telefon uten å måtte gå opp i størrelse. Eller som meg som ville ha en mindre og kraftigere telefon med bedre kamera, og som var villig til å gå høyere enn en tusenlapp for en utdatert Android. Ingenting i mot Android, men Apple fylte et gap der andre små (4"~) telefoner var begynt å falle av lasset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som noen forventet en helt ny iPhone, men ikke fikk det. SE var aldri ment som en "ny" iPhone, men en mulighet for de som hadde gamle 4-5-modeller å kunne skaffe seg en kraftigere/raskere/bedre telefon uten å måtte gå opp i størrelse. Eller som meg som ville ha en mindre og kraftigere telefon med bedre kamera, og som var villig til å gå høyere enn en tusenlapp for en utdatert Android. Ingenting i mot Android, men Apple fylte et gap der andre små (4"~) telefoner var begynt å falle av lasset.

Dette stemmer vel dårlig med virkeligheten. Finnes vel mange gode Android telefoner med ca samme skjermstørrelse?

Nei, apple melker markedet, og følgerne følger etter, med bind for øynene....

 

Det neste blir vel SE v2 uten 3,5mm jack ???

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Uenig, det heter å melke penga.

 

Man melker kua, ikke penger.

 

Om de skulle selge en "eldre modell" for samme pris, er bare ulogisk.

Virkelig? Jeg håper du er bevisst dum. Det er jo ganske langt fra en eldre modell, det er en del forbedringer på de fleste områder.

 

Designet henger igjen fra iPhone 4, som kom 2010.

Designet henger igjen fra iPhone 5 som kom i 2012. Hvis det er snakk om formen, så er det det samme designet som er fra den aller første iPhone fra 2007, som har bevisst vært malen for samtlige iPhones. Uansett har tek.no og du feil.

Lenke til kommentar

 

Virker som noen forventet en helt ny iPhone, men ikke fikk det. SE var aldri ment som en "ny" iPhone, men en mulighet for de som hadde gamle 4-5-modeller å kunne skaffe seg en kraftigere/raskere/bedre telefon uten å måtte gå opp i størrelse. Eller som meg som ville ha en mindre og kraftigere telefon med bedre kamera, og som var villig til å gå høyere enn en tusenlapp for en utdatert Android. Ingenting i mot Android, men Apple fylte et gap der andre små (4"~) telefoner var begynt å falle av lasset.

Dette stemmer vel dårlig med virkeligheten. Finnes vel mange gode Android telefoner med ca samme skjermstørrelse?

Nei, apple melker markedet, og følgerne følger etter, med bind for øynene....

 

Det neste blir vel SE v2 uten 3,5mm jack ???

 

Hvor finner du de gode Android-telefonene med samme skjermstørrelse?

 

Og hva om man vil ha en slik skjermstørrelse men ikke vil ha Android?

 

Apple merker markedet ved å lage noe markedet vil ha? Vel...

Lenke til kommentar

 

 

Virker som noen forventet en helt ny iPhone, men ikke fikk det. SE var aldri ment som en "ny" iPhone, men en mulighet for de som hadde gamle 4-5-modeller å kunne skaffe seg en kraftigere/raskere/bedre telefon uten å måtte gå opp i størrelse. Eller som meg som ville ha en mindre og kraftigere telefon med bedre kamera, og som var villig til å gå høyere enn en tusenlapp for en utdatert Android. Ingenting i mot Android, men Apple fylte et gap der andre små (4"~) telefoner var begynt å falle av lasset.

Dette stemmer vel dårlig med virkeligheten. Finnes vel mange gode Android telefoner med ca samme skjermstørrelse?

Nei, apple melker markedet, og følgerne følger etter, med bind for øynene....

 

Det neste blir vel SE v2 uten 3,5mm jack ???

Hvor finner du de gode Android-telefonene med samme skjermstørrelse?

 

Og hva om man vil ha en slik skjermstørrelse men ikke vil ha Android?

 

Apple merker markedet ved å lage noe markedet vil ha? Vel...

Hehe... Vet ikke om jeg skal le eller gråte av svaret ditt, men du klarte faktisk å demonstrere poenget mitt på en fortreffelig måte. Takk for at du demonstrerte hvordan en Apple fan tenker.

???

Lenke til kommentar

 

Virker som noen forventet en helt ny iPhone, men ikke fikk det. SE var aldri ment som en "ny" iPhone, men en mulighet for de som hadde gamle 4-5-modeller å kunne skaffe seg en kraftigere/raskere/bedre telefon uten å måtte gå opp i størrelse. Eller som meg som ville ha en mindre og kraftigere telefon med bedre kamera, og som var villig til å gå høyere enn en tusenlapp for en utdatert Android. Ingenting i mot Android, men Apple fylte et gap der andre små (4"~) telefoner var begynt å falle av lasset.

Dette stemmer vel dårlig med virkeligheten. Finnes vel mange gode Android telefoner med ca samme skjermstørrelse?

Nei, apple melker markedet, og følgerne følger etter, med bind for øynene....

 

Det neste blir vel SE v2 uten 3,5mm jack

 

For all del, vis meg hvilke modeller du tenker på.

Lenke til kommentar

 

 

 

Virker som noen forventet en helt ny iPhone, men ikke fikk det. SE var aldri ment som en "ny" iPhone, men en mulighet for de som hadde gamle 4-5-modeller å kunne skaffe seg en kraftigere/raskere/bedre telefon uten å måtte gå opp i størrelse. Eller som meg som ville ha en mindre og kraftigere telefon med bedre kamera, og som var villig til å gå høyere enn en tusenlapp for en utdatert Android. Ingenting i mot Android, men Apple fylte et gap der andre små (4"~) telefoner var begynt å falle av lasset.

Dette stemmer vel dårlig med virkeligheten. Finnes vel mange gode Android telefoner med ca samme skjermstørrelse?

Nei, apple melker markedet, og følgerne følger etter, med bind for øynene....

 

Det neste blir vel SE v2 uten 3,5mm jack ???

Hvor finner du de gode Android-telefonene med samme skjermstørrelse?

 

Og hva om man vil ha en slik skjermstørrelse men ikke vil ha Android?

 

Apple merker markedet ved å lage noe markedet vil ha? Vel...

Hehe... Vet ikke om jeg skal le eller gråte av svaret ditt, men du klarte faktisk å demonstrere poenget mitt på en fortreffelig måte. Takk for at du demonstrerte hvordan en Apple fan tenker.

???

 

Nå har jeg Android-mobil, men du kan kanskje forklare hvordan du mener jeg demonstrerer poenget ditt. Eller har du ikke svar på det jeg spør om, så du tyr i stedet til avsporinger og personangrep?

Lenke til kommentar

 

Uenig, det heter å melke penga.

Man melker kua, ikke penger.

 

Om de skulle selge en "eldre modell" for samme pris, er bare ulogisk.

Virkelig? Jeg håper du er bevisst dum. Det er jo ganske langt fra en eldre modell, det er en del forbedringer på de fleste områder.

 

Designet henger igjen fra iPhone 4, som kom 2010.

Designet henger igjen fra iPhone 5 som kom i 2012. Hvis det er snakk om formen, så er det det samme designet som er fra den aller første iPhone fra 2007, som har bevisst vært malen for samtlige iPhones. Uansett har tek.no og du feil.

 

 

Hvis du ønsker å kalle apple fans for "kuer", er det helt greit for meg. Dette er bedriftsstrategi. Hvis du ikke forstår, er det ikke min feil. 

 

Feks, Du har en gammel bil, men du setter på nye lys, ny motor og nye dekk. Hva skjer? Jo, den øker litt i pris, men er fortsatt den gamle bilen. Jeg er ikke dum, men du forstår ikke strategien apple har tatt for seg her.

 

Jeg sa at designet HENGER igjen fra iPhone 4, google dem opp, sammenlign. Hva er forskjellen? Det er bare en "facelift".

Lenke til kommentar

Han kaller ikke Apple-fans for kuer. Like lite som du kaller dem for penger. Det er bare å innrømme at du ikke visste helt hvordan uttrykket var. Og så gå videre med livet.

 

Denne telefonen er ikke bare en gammel bil med nye lys, ny motor og nye dekk. Innmaten er jo generelt ny. Bare fordi telefonen ser lik ut på utsiden så betyr ikke det at det ikke er store forandringer.

Strategien til Apple er å levere en god telefon med liten skjerm. Jeg skjønner ikke hva det er å lure på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...