Gå til innhold

HPs nye og billige Chromebook er klar for Android-apper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når skal maskinvareprodusentene lære?

 

Billig er vel å bra men 2 GB ram og 16 GB SSD er vanvittig lite.

Ikke rart Apple gjør det bedre på salg.

 

For meg kan den fint koste 4000-6000 om den har nyeste maskinvaren og er lett å oppgadere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Når skal maskinvareprodusentene lære?

 

Billig er vel å bra men 2 GB ram og 16 GB SSD er vanvittig lite.

Ikke rart Apple gjør det bedre på salg.

 

For meg kan den fint koste 4000-6000 om den har nyeste maskinvaren og er lett å oppgadere.

 

Husk at dette er en Chromebook, den trenger ikke allverdens av hardware. 2 GB RAM holder, 16 GB SSD kan være litt lite avhengig av bruken.

 

Leste du forøvrig artikkelen?

 

"HP opplyser i pressemeldingen at Chromebook har slått skikkelig an i markedet og viser til at maskinene nå har passert Mac i markedsandel i USA"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Ja, leser også:

 

The release comes on the heels of the HP Chromebook 13, a higher-end device launched in April. It touts a 13.3-inch diagonal screen with a QHD+ (3200 x 1800) resolution IPS display, and it was the first Chromebook to use the sixth-generation Intel® Core™ M processor2 and enable docking station compatibility3.

Latest specs, tiny footprint

The new HP Chromebook 11 G5 is the first of HP’s 11.6” diagonal Chromebooks to offer a touchscreen—an inviting new experience for the many touch-enabled Chrome and Android™ applications in the Google Play™ Store that is planned to be compatible with Chrome OS™ later this year.

 

Bare skjermen og prisen gjør dette til bra kjøp.

Men hjelper lite hvis maskinvaren bortsett skjermen er de samme som den gang Windows XP ble solgt med slike HP mini maskiner f.eks HP Mini 110

 

http://www.computerworld.com/article/2469738/mobile-apps/chrome-os-vs--android--what-s-the-difference-.html

 

For min del tror jeg hadde prioritert linux istedenfor.

Opensuse\ubuntu eller fedora.

 

Blosser i hvordan det er i amerika, tror chromebook trenger en del år før det blir alternativ til android\linux eller OSX.

 

For svært mange, som ikke utfører ressurskrevende oppgaver, er Chromebook et bedre alternativ enn Windows/Mac OS/GNU Linux (Chrome OS er Linux-kjerne-basert). Med Android-støtte vil man stadig kunne utføre mer avanserte oppgaver. ChromeOS vil ta over verden, bare vent å se :-)

Lenke til kommentar

For svært mange, som ikke utfører ressurskrevende oppgaver, er Chromebook et bedre alternativ enn Windows/Mac OS/GNU Linux (Chrome OS er Linux-kjerne-basert). Med Android-støtte vil man stadig kunne utføre mer avanserte oppgaver. ChromeOS vil ta over verden, bare vent å se :-)

Eneste jeg syns var bra med chromebook er prisen og skjermen.

Selv om det finnes 4k skjermer i 15" koster bare skjermen minst 5000 kr hvis man skulle få det i asus MB169B+ format med 120 hz panel og usb 3.1.

 

Jeg syns selv chrome os er like stor flopp som ASUS Splashtop Express Gate

Det virket, men tro UEFI vil ta over etterhvert. Da det muligens ikke er vits med noe operativsystem, kun UEFI bios er nødvendig til lette oppgaver.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du personlig synse at chromebook er en flopp. Da bør du jo også godta at resten av verden IKKE ser det som en flopp.

Norge er et lite land, et kjøpekraftig land...og vi nordmenn trives best med det vi er vant til.

Derfor bruker mange (ikke alle) mellom 3-10 000kr på en windows bærbar PC som brukes til nettsurfing, nettbank og kabal. Dette er bruk som Chromebook er laget for.

 

Når Chromebook selger mer i USA enn Apple, så er det ikke en flopp.

At Chromebook nå blir brukt mer i skolesammenheng her på berget også, syns jeg er helt supert. Det betyr kanskje at vi, her i dette landet også, begynner å bli klare for noe nytt?

 

...For Chromebook er faktisk nytt i norge!

Selv om vi nerder har visst om disse maskinene en god stund, er det ikke mange blant de norske Ola og Kari som vet hva en Chromebook er i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...