Gå til innhold

Android kan trolig snart registrere hvor hardt du trykker på skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurt og kopiere den ene teknologien som "ingen" bruker...

 

 

Joda, det er mange som bruker denne input-metoden, og det blir nok bare fler og fler etter hvert som app-utviklerne implementerer den. Veldig fint, men slett ikke overraskende, at den kommer også til Android-enheter. Da blir det enda større innsats fra utviklerne om å utnytte den best mulig.

Lenke til kommentar

Når kun en åttendedel bruker funksjonen jevnlig, så synes jeg ikke det automatisk er i noen motsetning til "ingen" (han satte det presumptivt i gåsetegn med vilje)

AtW

 

 

Men så var denne "undersøkelsen" fra november i fjor, når ForceTouch var ganske ny. Mye skjer på et halvt år, og det tar naturlig nok noe tid å endre bruksmønster til folk. Det er først interessant å se hvor mange som bruke FT om et par år når metoden har fått satt seg og applikasjoner har fått det godt integrert.

Lenke til kommentar

 

Når kun en åttendedel bruker funksjonen jevnlig, så synes jeg ikke det automatisk er i noen motsetning til "ingen" (han satte det presumptivt i gåsetegn med vilje)

AtW

 

Men så var denne "undersøkelsen" fra november i fjor, når ForceTouch var ganske ny. Mye skjer på et halvt år, og det tar naturlig nok noe tid å endre bruksmønster til folk. Det er først interessant å se hvor mange som bruke FT om et par år når metoden har fått satt seg og applikasjoner har fått det godt integrert.

Man tar gjerne informasjonen man har, har du undersøkelser som viser andre tall og underbygger din påstand om at mange bruker funksjonen, så kom gjerne med de.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Når kun en åttendedel bruker funksjonen jevnlig, så synes jeg ikke det automatisk er i noen motsetning til "ingen" (han satte det presumptivt i gåsetegn med vilje)

AtW

 

Men så var denne "undersøkelsen" fra november i fjor, når ForceTouch var ganske ny. Mye skjer på et halvt år, og det tar naturlig nok noe tid å endre bruksmønster til folk. Det er først interessant å se hvor mange som bruke FT om et par år når metoden har fått satt seg og applikasjoner har fått det godt integrert.

Man tar gjerne informasjonen man har, har du undersøkelser som viser andre tall og underbygger din påstand om at mange bruker funksjonen, så kom gjerne med de.

 

AtW

 

 

 

Det kommer nok undersøkelser når det blir relevant å teste sånt. Foreløpig er det kanskje bare Apple selv som har fakta-tall på hvor mange som bruker de ulike input-metodene.

 

Det bør uansett ikke overraske noen at ny metode for input vil ta noe tid før det er etablert men at det blir mer og mer utbredt etter hvert som utviklere implementerer det. Nå som det også ser ut til å komme til Android, som denne tråden handler om, så får det ganske sikkert enda mer fart på seg og blir enda mer utbredt og vanlig. Kanskje det også da danner en større forståelse blant mange av de Android-brukerne som så langt har kommentert med påstander om at det er en "gimmick" og at det er "det samme som høyreklikk" eller at man kan "bruke long-press" og andre tilsvarende påstander som bygger på manglende forståelse.

Lenke til kommentar

 

 

 

Når kun en åttendedel bruker funksjonen jevnlig, så synes jeg ikke det automatisk er i noen motsetning til "ingen" (han satte det presumptivt i gåsetegn med vilje)

AtW

 

Men så var denne "undersøkelsen" fra november i fjor, når ForceTouch var ganske ny. Mye skjer på et halvt år, og det tar naturlig nok noe tid å endre bruksmønster til folk. Det er først interessant å se hvor mange som bruke FT om et par år når metoden har fått satt seg og applikasjoner har fått det godt integrert.

Man tar gjerne informasjonen man har, har du undersøkelser som viser andre tall og underbygger din påstand om at mange bruker funksjonen, så kom gjerne med de.

 

AtW

 

 

 

Det kommer nok undersøkelser når det blir relevant å teste sånt. Foreløpig er det kanskje bare Apple selv som har fakta-tall på hvor mange som bruker de ulike input-metodene.

 

Det bør uansett ikke overraske noen at ny metode for input vil ta noe tid før det er etablert men at det blir mer og mer utbredt etter hvert som utviklere implementerer det. Nå som det også ser ut til å komme til Android, som denne tråden handler om, så får det ganske sikkert enda mer fart på seg og blir enda mer utbredt og vanlig. Kanskje det også da danner en større forståelse blant mange av de Android-brukerne som så langt har kommentert med påstander om at det er en "gimmick" og at det er "det samme som høyreklikk" eller at man kan "bruke long-press" og andre tilsvarende påstander som bygger på manglende forståelse.

 

 

Ja, vi kunne ønske oss bedre data, som man alltid kan, men slik er livet, man har ikke alltid optimal data, og da benytter man det man har. Men utifra din post så er konklusjonen at du ikke har noe som underbygger din påstand om at "det er mange som bruker denne input-metoden"?

 

AtW

Lenke til kommentar

...Men utifra din post så er konklusjonen at du ikke har noe som underbygger din påstand om at "det er mange som bruker denne input-metoden"?

 

AtW

 

 

 

Ingen av oss har fakta som kan underbygge en påstand den ene eller andre veien. Noen mener at "ingen" bruker ForceTouch, jeg mener at det er fler og fler som bruker denne metoden etter hvert som den implementeres fler og fler steder.

 

Om et par år får vi svaret...:)

Lenke til kommentar

 

Har du eksakte data på hvor mange prosent som bruker siri daglig per i dag?

 

AtW

 

 

Spør du meg?

 

I så fall, nei. Har du?

 

 

Nei, og siri er noen år gammelt, vi får vanligvis ikke eksakte data etter "et par år", og jeg tror ikke vi vil få det denne gangen heller. Derfor er undersøkelser at tredjeparter antakelig den eneste reelle informasjonen vi vil få.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Har du eksakte data på hvor mange prosent som bruker siri daglig per i dag?

 

AtW

 

 

Spør du meg?

 

I så fall, nei. Har du?

 

 

Nei, og siri er noen år gammelt, vi får vanligvis ikke eksakte data etter "et par år", og jeg tror ikke vi vil få det denne gangen heller. Derfor er undersøkelser at tredjeparter antakelig den eneste reelle informasjonen vi vil få.

 

AtW

 

 

 

Vel, vi får i det minste noen litt sikrere trender om et par år. I tillegg får vi helt sikkert også noen litt bedre erfaringer fra diskusjoner i ulike nettforum om hva folk bruker og ikke bruker.

 

Men det tar nødvendigvis noe tid...:)

Lenke til kommentar

"En Android-versjon av Apples «3D Touch» skal være på vei."

 

Huawei leverte force touch på android før Apple.

 

Nei, de leverte ikke. De annonserte...:)

 

Det spiller heller ikke så alt for stor rolle hvem som sa hva først eller leverte hva først, nå får kanskje Android-kunder FT i rimelig nær fremtid, noe jeg syns er bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

"En Android-versjon av Apples «3D Touch» skal være på vei."

 

Huawei leverte force touch på android før Apple. 

 

 

Nei, de leverte sin Mate S med Force Touch i Oktober 2015. iPhone 6s var ute i September. Så de bare skrøt på seg å være først.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...