Gå til innhold

Fremtidens smartklokker vil kanskje kunne lades av bevegelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hva som er nytt med dette ift vanlige armbåndsur, som har blitt ladet på bevegelse i flere tiår. Effektiviteten kanskje?

 

Hadde en Citizen-klokke, som ble tilstrekkelig ladet på lys i ca 10 år, før det begynte å bli for dårlig batteri til mørketiden. En kombinasjon av bevegelse og lys kan i alle fall redusere behovet for lading fra USB på smartklokker.

Lenke til kommentar

Siden 2009 har jeg brukt en Casio-klokke som har ladet seg selv ved hjelp av et innebygd solcellepanel. Den stiller også seg selv. Vedlikeholdsfri klokke der altså. I sommer prøvde jeg en smartklokke som måtte lades med USB-kabel hver dag. Og gikk den tom for strøm, så glemte den både dato og tidspunkt, så den måtte stilles manuelt. Det føltes som to steg i feil retning. Jeg bruker heller en dum og vedlikeholdsfri klokke enn en smartklokke som "dør" etter ett døgn uten lading. Fint at forskerne jobber med å finne bedre løsninger på strømproblemene til smartklokker!

Endret av iver56
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har nå fundert på hvorfor så mange at dagens små dingser ( de som ikke skulle være så energikrevende )  går så fort fri for strøm

En smartklokke virker altså bare i ca 24 timer mens en vanlig vekkerur , eller armbandsur har strøm i årevis 

 

Det samme er dert med disse datamusene . de som går på vanlige alkaliske batterier holder et år eller mere.

men de som må laddes holder bare noen få uker

hvordan det er med fjernkontrollen som må ladde vet jeg ikke , me jeg mistanker også at den må ladde alt for ofte

 

ser man på mobiler så har det også gått i  samme retning

 

Da er det noe som går i feil  retning

 

 

Ser man vekk fra mobiler , laptopper og nettbrett så virker det som de dingser som må laddes opp har fått et større strømforbruk en tilsvarende  som bruker alkaliske batterier

 

er det gjort med hensikt ?

Lenke til kommentar

Har en Logitech Harmony one fjernkontroll og der er lading ikke et tema da den legges i holderen som er laderen når den ikke er i bruk. Så hvor lenge batteriet varer er ikke prøvd ut, jeg legger den automatisk i holderen, mens kona ikke gjør det og den holder da hvertfall en TV-kveld, blir uansett ladet hver natt.

Men å måtte lade en klokke hver natt hadde nok blitt for mye for meg :)

Endret av Tømmerås
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...