Gå til innhold

SNIKTITT: Trådløse kontrollere, færre kabler og mindre rom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser flere bruksområder, også der slike veivekontrollere kan være nyttige, og der det sikkert er kult å vandre rundt i rommet.

 

Men jeg ønsker meg også stort fokus inn mot eksisterende spillformer, der jeg sitter i en stol og styrer med tastatur, mus, joystick, ratt og slikt som i dag er naturlig i forskjellige typer spill.

 

Altså, i skytespill vil jeg fremdeles ha presisjonen en mus gir, men med muligheten VR gir til å se meg rundt. Altså, jeg kan sikte på en dør, og samtidig gløtte til sidene. Jeg behøver ikke bytte til upresis kontroller for å bruke slike briller.

 

På samme måte vil dette være gull i bil og flysimulatorer. Bruk av eksisterende kontrollere, men med mulighet til å se seg rundt. Evt kan man få en pekeprikk når man ser inn i cockpit og bruke denne til å klikke på knapper på instrumentpanelene i titler som støtter dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser flere bruksområder, også der slike veivekontrollere kan være nyttige, og der det sikkert er kult å vandre rundt i rommet.

 

Men jeg ønsker meg også stort fokus inn mot eksisterende spillformer, der jeg sitter i en stol og styrer med tastatur, mus, joystick, ratt og slikt som i dag er naturlig i forskjellige typer spill.

 

Altså, i skytespill vil jeg fremdeles ha presisjonen en mus gir, men med muligheten VR gir til å se meg rundt. Altså, jeg kan sikte på en dør, og samtidig gløtte til sidene. Jeg behøver ikke bytte til upresis kontroller for å bruke slike briller.

 

På samme måte vil dette være gull i bil og flysimulatorer. Bruk av eksisterende kontrollere, men med mulighet til å se seg rundt. Evt kan man få en pekeprikk når man ser inn i cockpit og bruke denne til å klikke på knapper på instrumentpanelene i titler som støtter dette.

 

Assetto Corsa og Project Cars pluss VR. DET er grunnen nok for meg til å kjøpe det!

Lenke til kommentar

Skal la være å kommentere utviklingstiden og tilgjengelighet på VR denne gangen, jeg ble satt litt ut av sporet da jeg så bildet med "håndkontrollene" og tenkte automatisk at utviklere sa noe i denne duren da de viste journalisten hva han skulle bruke etc: "So here are your virginity protection light sabres... yeah, hold them just like that... and you're all set!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...