Gå til innhold

RYKTE: Surface kan bli enda større


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett litt på Surface. Surface 2 var fæl å bruke, men Surface 3 frister veldig.
Kanskje 4 blir enda bedre?
Den er i hvert fall for dyr til at jeg gidder å kjøpe den.
Jeg har allerede Macbook Air, som (ifølge en nettside jeg sjekket) har dobbelt så bra batterilevetid.

Følgelig har jeg intet reellt behov, selv om jeg har lyst på enda en gadget.

Men den frister veldig.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Har sett litt på Surface. Surface 2 var fæl å bruke, men Surface 3 frister veldig.

Kanskje 4 blir enda bedre?

Den er i hvert fall for dyr til at jeg gidder å kjøpe den.

Jeg har allerede Macbook Air, som (ifølge en nettside jeg sjekket) har dobbelt så bra batterilevetid.

Følgelig har jeg intet reellt behov, selv om jeg har lyst på enda en gadget.

Men den frister veldig.

 

Cool story, bro.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Core M har ikke ytelsen som skal til i ett Pro-produkt. Om de skal ta i bruk CoreM så må det bli en mellomting mellom Surface og Surface Pro.

 

Core-M er ganske dyre CPUer, bare til high end produkter. De er på ingen måte svake, men de er begrenset av varme. Apple kaller ikke sine modeller pro før de har en type-M CPU med 30W+ TDP, mens du får surface med type-U CPUer og 15W TDP. 

 

En Core-M Surface vil bli minst 8000 kr, og være langt bedre enn en vanlig surface. Hvis du holder på med nettleser f. eks er ikke Surface så rask, mens Core-M vil være like rask som en i5-5200U. Folk som tror at Core-M er som Atom/pentium eller muligens en i3 har ikke forstått hva Core-M er. Det er en veldig high end chip.

Lenke til kommentar

Har sett litt på Surface. Surface 2 var fæl å bruke, men Surface 3 frister veldig.

Kanskje 4 blir enda bedre?

Den er i hvert fall for dyr til at jeg gidder å kjøpe den.

Jeg har allerede Macbook Air, som (ifølge en nettside jeg sjekket) har dobbelt så bra batterilevetid.

Følgelig har jeg intet reellt behov, selv om jeg har lyst på enda en gadget.

Men den frister veldig.

 

Jeg hadde Macbook Pro 2009 vers. Kjøpte meg forrige uke Pro 3 til 8990 med i5 prosessor. Veldig fornøyd. Var da slått av 1000 kroner. Ser de gikk opp igjen nå dessverre.

Lenke til kommentar

 

 

Core M har ikke ytelsen som skal til i ett Pro-produkt. Om de skal ta i bruk CoreM så må det bli en mellomting mellom Surface og Surface Pro.

 

Core-M er ganske dyre CPUer, bare til high end produkter. De er på ingen måte svake, men de er begrenset av varme. Apple kaller ikke sine modeller pro før de har en type-M CPU med 30W+ TDP, mens du får surface med type-U CPUer og 15W TDP. 

 

En Core-M Surface vil bli minst 8000 kr, og være langt bedre enn en vanlig surface. Hvis du holder på med nettleser f. eks er ikke Surface så rask, mens Core-M vil være like rask som en i5-5200U. Folk som tror at Core-M er som Atom/pentium eller muligens en i3 har ikke forstått hva Core-M er. Det er en veldig high end chip.

Det forstår jeg ikke. Core-M har jo fått helslakt i test etter test?

Lenke til kommentar

 

 

 Det forstår jeg ikke. Core-M har jo fått helslakt i test etter test?

 

http://www.anandtech.com/show/9117/analyzing-intel-core-m-performance

Les den eneste skikkelige testen du finner av Core-M, og deretter så kan du komme med påstander. Core-M er et ganske spesielt produkt. Hvis det er noen teststeder som sier at Core-M er dårlig, så er det mangel på forståelse.

Det er jo mulig at prosessoren er god på papiret men ikke funker i praksis? De testene jeg har lest av produkter med Core-M konkluderer med at den er for svak til PC-oppgaver i forhold til pris og evt gevinst i batteritid. Kanskje har den blitt brukt feil/satt i feil produkter/markedsført som noe annet enn den er?

Lenke til kommentar

Så du i det hele tatt over testen engang? Ser det ut som om de har skrevet tusenvis på tusenvis med ord, testet ekstensivt, lagt inn massevis av grafer og testet hver eneste del av CPUen. Dette er langt grundigere tester enn bare ytelse!

 

Core-M kan være like raskt som en i5-5200U som jeg tidligere sa. Core-M har mer til felles med i5/i7, og er nok i realiteten ganske like som disse. De er mer som en varme-begrenset i5/i7 enn en svak CPU. Den eneste grunnen til at de kan bruke mindre batteri er bare at de ikke har mulighet til å trekke like mye strøm.

 

Den blir brukt og markedsført riktig. Hovedpoenget med Core-M er jo vifteløse PCer, som også er svært tynne, men likevel ikke er trege PCer utstyrt med svakere CPUer. Fordi Core-M er ikke svak, og den gir en god opplevelse når du bruker PCen.

Lenke til kommentar

Så du i det hele tatt over testen engang? Ser det ut som om de har skrevet tusenvis på tusenvis med ord, testet ekstensivt, lagt inn massevis av grafer og testet hver eneste del av CPUen. Dette er langt grundigere tester enn bare ytelse!

 

Core-M kan være like raskt som en i5-5200U som jeg tidligere sa. Core-M har mer til felles med i5/i7, og er nok i realiteten ganske like som disse. De er mer som en varme-begrenset i5/i7 enn en svak CPU. Den eneste grunnen til at de kan bruke mindre batteri er bare at de ikke har mulighet til å trekke like mye strøm.

 

Den blir brukt og markedsført riktig. Hovedpoenget med Core-M er jo vifteløse PCer, som også er svært tynne, men likevel ikke er trege PCer utstyrt med svakere CPUer. Fordi Core-M er ikke svak, og den gir en god opplevelse når du bruker PCen.

 

Men hvor brukes Core-M med suksess? Yoga 3 Pro var f.eks treg som sirup med Core-M. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...