Gå til innhold

SNIKTITT: Android M & Google Photos


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får man endelig mulighet til å velge hvilken apper som som kan bruke mobildata og hvilken man ikke vil skal bruke? Sånn som i ios?

 

Etter jeg byttet til Android har jeg bare måtte slå av dataroming når jeg er i utlandet for jeg har null kontroll over databruken.

 

Hadde vert fint hvis man kunne hatt dataroming på men kun mail appen som får bruke data. (en funksjon jeg savner veldig fra ios)

Lenke til kommentar

Får man endelig mulighet til å velge hvilken apper som som kan bruke mobildata og hvilken man ikke vil skal bruke? Sånn som i ios?

 

Etter jeg byttet til Android har jeg bare måtte slå av dataroming når jeg er i utlandet for jeg har null kontroll over databruken.

 

Hadde vert fint hvis man kunne hatt dataroming på men kun mail appen som får bruke data. (en funksjon jeg savner veldig fra ios)

 

Foreløpig ser det ikke ut til å være noen fullstendig av-bryter for datatrafikken per app, men det har lenge vært mulig å deaktivere bakgrunnsdata per app. Bryteren for dette finner du i datamåleren, når du går inn på hver enkelt app i oversikten.

 

Da vil ikke appen få hente data på egen hånd utenom de gangene du selv aktivt ber den om å synkronisere innhold. Kanskje det er til hjelp?

 

Det skal dog sies at jeg ikke har hatt lang nok tid med Android M til å kjenne det ut og inn, og det kan hende Google har nevnt funksjonaliteten uten å ta den med i det foreløpige M-slippet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Får man endelig mulighet til å velge hvilken apper som som kan bruke mobildata og hvilken man ikke vil skal bruke? Sånn som i ios?

 

Etter jeg byttet til Android har jeg bare måtte slå av dataroming når jeg er i utlandet for jeg har null kontroll over databruken.

 

Hadde vert fint hvis man kunne hatt dataroming på men kun mail appen som får bruke data. (en funksjon jeg savner veldig fra ios)

 

Foreløpig ser det ikke ut til å være noen fullstendig av-bryter for datatrafikken per app, men det har lenge vært mulig å deaktivere bakgrunnsdata per app. Bryteren for dette finner du i datamåleren, når du går inn på hver enkelt app i oversikten.

 

Da vil ikke appen få hente data på egen hånd utenom de gangene du selv aktivt ber den om å synkronisere innhold. Kanskje det er til hjelp?

 

Det skal dog sies at jeg ikke har hatt lang nok tid med Android M til å kjenne det ut og inn, og det kan hende Google har nevnt funksjonaliteten uten å ta den med i det foreløpige M-slippet.

Prøvde denne "knappen" i utlandet i god tro om at apper ikke skulle hente data uten at jeg ba om det.

Dette endte opp med en høy mobilregningen.

Var spesielt snapchat som hentet inn snapper selvom bakrundsdata var slått av.

Lenke til kommentar

clinton: Oisann! Jeg visste det var en del apper som ikke respekterte alle retningslinjene i Android, men jeg hadde nå håpet at de skulle klare å holde seg innafor på noe så viktig. I enkelte land kan det bli svindyrt. Kan tenkes vi burde se nærmere på dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Photosappen min er delvis norsk, og delvis arabisk (eller noe lignende) Hvorfor?

Utenom det fungerer den ypperlig!

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som må lære meg arabisk! Er under "ting" det vises. Regner med det kommer en kjapp oppdatering på dette.

 

Ellers så ser det ikke ut som vi i Norge har fått ansiktsgjenkjenning enda. Skulle og gjerne hatt en cast-knapp.

 

Klypezoom fungerer fint på min telefon.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...