Gå til innhold

SNIKTITT: LG G4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok en LG G4+ når qualcomm kommer med sin nye Snapdragon.

 

Det er jo bevist at 810 throttler utrolig mye, klokkefrekvensen blir langt ifra utnyttet. Tviler på at 808 er tregere i praksis, folk har jo ikke vannkjøling på mobilen.

Da blir det G5. Snapdragon 820, som er 14nm og er batterieffektiv, kommer ikke før 2015. 808 og 810 er de eneste SD-alternativene i år.

 

I praksis kan det hende du har rett, da både M9 og Z4 underklokker 810en en god del. Men den har fortsatt ikke støtte for nyere teknologi, som DDR4 eller UFS, som jo er kjipt. Den er også mer batterieffektiv enn 810 (eller rettere sagt, 810 sluker vanvittig med batteri), en faktor som er langt viktigere enn ytelse for G4. Du måtte ha kjørt G4s 1440p-skjerm på aggregat hvis den kom med SD 810...

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

Blir nok en LG G4+ når qualcomm kommer med sin nye Snapdragon.

 

Det er jo bevist at 810 throttler utrolig mye, klokkefrekvensen blir langt ifra utnyttet. Tviler på at 808 er tregere i praksis, folk har jo ikke vannkjøling på mobilen.

Da blir det G5. Snapdragon 820, som er 14nm og er batterieffektiv, kommer ikke før 2015. 808 og 810 er de eneste SD-alternativene i år.

 

I praksis kan det hende du har rett, da både M9 og Z4 underklokker 810en en god del. Men den har fortsatt ikke støtte for nyere teknologi, som DDR4 eller UFS, som jo er kjipt. Den er også mer batterieffektiv enn 810 (eller rettere sagt, 810 sluker vanvittig med batteri), en faktor som er langt viktigere enn ytelse for G4. Du måtte ha kjørt G4s 1440p-skjerm på aggregat hvis den kom med SD 810...

 

 

Selve poenget med DDR4 er jo nettopp at det sparer strøm i forhold til DDR3, selvfølgelig kan det bety bedre ytelse som følge av lavere temps og. Da får du ikke økt batteritid derimot. Ellers betyr ikke 1440p skjerm nødvendigvis høyt forbruk. S6 sin 1440p skjerm bruker 20% mindre strøm enn S5 sin 1080p skjerm. Strømforbruk er mye mer enn oppløsning. 

 

Anadtech hadde jo en test der S810 gikk på 900 mhz etter kort tid, og brukte LITTLE kjernene veldig ofte. Det er ikke bare underklokking, den klarer ikke å bruke big kjernene aktivt engang. Samsung sin og byttet, men langt ifra like ofte og var oppe på dobbel frekvens. Ser ikke helt hvordan en S810 da skal gi mer ytelse. Er akkurat som med Core-M testen Anadtech gjorde. Hvis du oppgraderer prossesor i MacBook får du 0 ytelse for 1000 kr. Jeg tror nok sikkert at det var verdt det, selv om de går glipp av andre oppdateringer.

 

Ellers trodde jeg S820 skulle komme til høsten? Var derfor jeg skrev + versjon. TSCM kan da umulig være så langt bak, Samsung og Intel har det jo allerede og har hørt at GloFou ikke er langt unna å ha det også.

Lenke til kommentar

Hei

Er sikkert en bra telefon, har lg G2 og G3 som jeg er storfornøyd med. Noe jeg ikke er fornøy med er at data ikke er sjekket godt nok i forhold til leverandør når artikler fra dere legges ut.

G4 leveres med Android 5.1, og når slike bagateller er feil, hvor mye flere feil er det ??

Se her:

http://lgg4updates.com/

 

Men er stortsett fornøy da ;-)

 

Har også hatt G2 og har G3 nå og LG har virkelig skjerpet seg siste årene :) No more Samsung for me :p Cpu og ram er jo S6 bedre og S6 Edge ser jo lekker ut da.. Men blir nok heller G4 ja.. :) Spent på å få sammenligne mot G3n :)

Lenke til kommentar

 

 

Ellers betyr ikke 1440p skjerm nødvendigvis høyt forbruk. S6 sin 1440p skjerm bruker 20% mindre strøm enn S5 sin 1080p skjerm. Strømforbruk er mye mer enn oppløsning. 

 

 

Såklart betyr høyere oppløsning mer strømforbruk -- med samme teknologi. At skjermen på S6 er mer strømgjerrig enn på S6 til tross for 80% flere piksler kommer av en bedre teknologi, både i utviklingen av AMOLED-skjermer og i Exynos-prosessoren. Hadde Samsung lansert en S5+ med 1440p sammen med S5 i 2014, hadde den såklart slukt betydelig mer batteri.

 

 

Såklart betyr høyere oppløsning mer strømforbruk -- med samme teknologi. At skjermen på S6 er mer strømgjerrig enn på S6 til tross for 80% flere piksler kommer av en bedre teknologi, både i utviklingen av AMOLED-skjermer og i Exynos-prosessoren. Hadde lansert en S5+ med 1440p sammen med S5 i 2014, hadde de såklart dårligere batteritid.

 

 

Mener å ha lest at SD820 ikke vil være ferdig før helt på slutten av 2015 og tilgjengelig fra 2016. Jeg håper helt ærlig at jeg tar feil, da jeg hater å måtte se de nye Nexus-enhetene (mobil og nettbrett) bli utstyrt med SD810. Selv om de gikk for SD808, så snakker vi fortsatt om et skuffende år for Android-telefoner med Snapdragon-prosessorer.

 

Denne kilden melder at vi vil se en rekke enheter med SD820, mens GSMArena skriver at Qualcomm "vil gi ut prøveversjoner av Snapdragon 820 i andre halvdel av 2015." Det betyr at vi etter alle forventninger kan forutse en lansering av produkter med SD820 i 2016. Selv er jeg mer spent på Samsungs nye Mangoose-CPUer, som angivelig skal gi 45% bedre enkeltkjerjneytelse enn dagens A57. Exynos 7420 er akkurat nå en svært imponerende prosessor, og at Samsung allerede har begynt å gi ut prøveversjoner av disse hypede Mangoose-prosessorene, betyr at Galaxy S7 (sansynligvis den første flaggskipmodellen med denne CPUen) også kan bli et like spennende produkt som S6.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Såklart betyr høyere oppløsning mer strømforbruk -- med samme teknologi. At skjermen på S6 er mer strømgjerrig enn på S6 til tross for 80% flere piksler kommer av en bedre teknologi, både i utviklingen av AMOLED-skjermer og i Exynos-prosessoren. Hadde lansert en S5+ med 1440p sammen med S5 i 2014, hadde de såklart dårligere batteritid.

 

 

Ellers trodde jeg S820 skulle komme til høsten? Var derfor jeg skrev + versjon. TSCM kan da umulig være så langt bak, Samsung og Intel har det jo allerede og har hørt at GloFou ikke er langt unna å ha det også

 

Mener å ha lest at S820 ikke vil være ferdig før helt på slutten av 2015 og tilgjengelig fra 2016. Jeg håper helt ærlig at jeg tar feil, da jeg hater å måtte se de nye Nexus-enhetene (mobil og nettbrett) bli ødelagt av SD820. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Ellers betyr ikke 1440p skjerm nødvendigvis høyt forbruk. S6 sin 1440p skjerm bruker 20% mindre strøm enn S5 sin 1080p skjerm. Strømforbruk er mye mer enn oppløsning. 

 

 

Såklart betyr høyere oppløsning mer strømforbruk -- med samme teknologi. At skjermen på S6 er mer strømgjerrig enn på S6 til tross for 80% flere piksler kommer av en bedre teknologi, både i utviklingen av AMOLED-skjermer og i Exynos-prosessoren. Hadde Samsung lansert en S5+ med 1440p sammen med S5 i 2014, hadde den såklart slukt betydelig mer batteri.

 

 

Såklart betyr høyere oppløsning mer strømforbruk -- med samme teknologi. At skjermen på S6 er mer strømgjerrig enn på S6 til tross for 80% flere piksler kommer av en bedre teknologi, både i utviklingen av AMOLED-skjermer og i Exynos-prosessoren. Hadde lansert en S5+ med 1440p sammen med S5 i 2014, hadde de såklart dårligere batteritid.

 

 

Mener å ha lest at SD820 ikke vil være ferdig før helt på slutten av 2015 og tilgjengelig fra 2016. Jeg håper helt ærlig at jeg tar feil, da jeg hater å måtte se de nye Nexus-enhetene (mobil og nettbrett) bli utstyrt med SD810. Selv om de gikk for SD808, så snakker vi fortsatt om et skuffende år for Android-telefoner med Snapdragon-prosessorer.

 

Denne kilden melder at vi vil se en rekke enheter med SD820, mens GSMArena skriver at Qualcomm "vil gi ut prøveversjoner av Snapdragon 820 i andre halvdel av 2015." Det betyr at vi etter alle forventninger kan forutse en lansering av produkter med SD820 i 2016. Selv er jeg mer spent på Samsungs nye Mangoose-CPUer, som angivelig skal gi 45% bedre enkeltkjerjneytelse enn dagens A57. Exynos 7420 er akkurat nå en svært imponerende prosessor, og at Samsung allerede har begynt å gi ut prøveversjoner av disse hypede Mangoose-prosessorene, betyr at Galaxy S7 (sansynligvis den første flaggskipmodellen med denne CPUen) også kan bli et like spennende produkt som S6.

 

 Mer piksler gir økt strømforbruk, det er jo klart. Likevel klarer de å forbedre skjermene såpass at det totale strømforbruket blir mindre. Beskymringen til folk er jo at 1440p skjerm gir lavere batteritid. Det var og det som var poenget mitt, den gjør ikke det. Du vil jo få bedre batteritid. Selvfølgelig kunne du alltids hatt bedre batteritid. En S6 som bare brukte LITTLE kjernene til CPU, og med en 480p skjerm. Den hadde brukt lite strøm! Likevel er det forbedringer som selger, og vanligvis ikke forbedringer i batteritid. Det er en grunn til at produsenter ofrer batteri for tykkelse. Det er en grunn til at de kjører 1440p. Det er jo det som selger, hvis folk faktisk var så opptatt av batteri, hvorfor kjøper de ikke deretter? Huawei Acend Mate slår iPhone pluss og tom Note 4 ganske bra i batteri, men har mye lavere salg.

 

Enig at der er trist at SD820 ikke kommer i enheter før 2016. Virker som det åpner for konkurranse derimot. Er jo mulig at Samsung kommer til å utvide, eller noen andre. Toppmodeller kommer jo stort sett bare med SD for tiden, hadde vært bra med litt mer konkurranse, og nå er i så fall tiden for å kapre kontrakter.

Lenke til kommentar

Hadde lg g2 som jeg var veldig fornøyd med. Gikk deretter over til lg g3 som jeg ikke likte på grunn av lugging og generell treghet. Så jeg sendte den tilbake og fikk meg en note 4 i stedet. Men nå tror jeg jammen at jeg selger note 4 og går for g4. Jeg liker veldig godt knock on systemet deres og det at den ikke har knapper på sidene, så ja denne ser veldig lovende ut :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...