Gå til innhold

– Ny Apple TV lanseres i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare å legge sammen elementene da, og innse at Apple tar spillmarkedet.

 

Om de kommer med en Apple TV som støtter apps, A8X-prosessor (litt svakere enn ps3, men ikke mye), lagringsplass og bluetoothstøtte har de laget en spillkonsoll. Massevis av spill på App store støtter allerede bluetooth-kontrollere, så den delen er dekket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser da ikke helt vitsen, når jeg har Netflix over PS4. Der er det jo også et fullblods spillkonsoll i bunnen, uten noe apps-mikk-makk.

 

Nei, men du er heller ikke målgruppa. Tror Apple i første omgang driter i folk som kjøper vanlig konsoll og går for de som trenger noe enkelt. Over halvparten av alle spillere i dag er f.eks kvinner, og de fleste av dem spiller ikke Call Of Duty, men iOs-spill. Svært marked. Og barn? Bare drittspill til nåværende konsoller.

 

Det som kommer til å bli utfordringa for Sony og MS etterhvert er prisene. Hvorfor bruke 600 kroner på et PS4-spill når man får dem for 21 kroner på App Store? Og hvorfor skal indie-produsenter gidde å forholde seg til reglene til Sony og MS når de heller kan selge rett til brukerne via App Store?

 

Apple har god tid, jeg garanterer at de kommer til å ta enorme deler av spillmarkedet om de først vil. Mye av det kjapt, siden de allerede har titusener av spill i katalogen sin ved launch.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forsåvidt veldig gode poenger. Men, du verden. Apple drukner jo i forskjellige Android-konkurrerende duppeditter. Snart får vi vel også andre aktører. Kanskje Steam slår seg virkelig stort opp. Slikt vet man aldri helt sikkert utkommet av.

 

Men, Apple er langt i fra alene om å ha litt billigere "blikkbokser" å spille i fra. Tror man glatt fikk en Android-boks til omkring kr 500,- for snart ganske mange år/måneder siden. Om den er like kraftig, om den har nøyaktig samme potensiale i brukervennlighet. Det vet man ikke helt før man ser den nye Apple-boksen på markedet, slik at man kan kjøre sammenlikninger.

 

Apple sløver farlig langt på etterskudd tenker nå jeg.

Lenke til kommentar

Det finnes alltid en Androidboks som gjør det samme som det Apple leverer. Forskjellen er stort sett at Apple får det til.

 

Såvidt jeg vet er det vel bare Amazon som har forsøkt seg på spillboks, og de sliter med et elendig apputvalg fordi de ikke kjører Google services på burken sin. Alle andre er bare jall uten noen stor produsent bak.

 

Steam har den enorme ulempen at man må kjøpe en "spillboks" for å bruke det, og det gjør ikke folk flest. Da spiller de heller på telefonen.

 

Apple TV har allerede en installert base på over 30 millioner enheter (på gammel hardware), så de er ikke smågutter her. Om de kommer med en rimelig streamingboks som har alt av tjenester og som også kan spille spill løser de hele "boks under tven"-problemet for 80% av befolkningen. Mange av dem ville aldri kjøpt en konsoll. Det er forøvrig det samme MS prøvde (og feilet i) med XBone.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ser da ikke helt vitsen, når jeg har Netflix over PS4. Der er det jo også et fullblods spillkonsoll i bunnen, uten noe apps-mikk-makk.

 

Nei, men du er heller ikke målgruppa. Tror Apple i første omgang driter i folk som kjøper vanlig konsoll og går for de som trenger noe enkelt. Over halvparten av alle spillere i dag er f.eks kvinner, og de fleste av dem spiller ikke Call Of Duty, men iOs-spill. Svært marked. Og barn? Bare drittspill til nåværende konsoller.

 

Det som kommer til å bli utfordringa for Sony og MS etterhvert er prisene. Hvorfor bruke 600 kroner på et PS4-spill når man får dem for 21 kroner på App Store? Og hvorfor skal indie-produsenter gidde å forholde seg til reglene til Sony og MS når de heller kan selge rett til brukerne via App Store?

 

Apple har god tid, jeg garanterer at de kommer til å ta enorme deler av spillmarkedet om de først vil. Mye av det kjapt, siden de allerede har titusener av spill i katalogen sin ved launch.

 

 

Spørsmålet er om markedet du tenker på gidder å spille på TVen med en kontroller i særlig stor grad, jeg er ikke overbevist om det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om markedet du tenker på gidder å spille på TVen med en kontroller i særlig stor grad, jeg er ikke overbevist om det.

Tror det er spørsmålet ja. Tipper en del kan være villige, og dessuten har man jo alltids muligheten for å benytte telefonen. Ingenting i veien for at Apple lager en app som gir MFi-støtte til iPhone.

Lenke til kommentar

Må man ha wifi hjemme eller kan man bruke 4G når man bruker Atv3?

 

Flyttet nylig til ett sted uten fast internet, går helt fint å bruke ATV via en mobil bredbåndsrouter, har forsåvidt også bare 3G her foreløpig.

Men vil vel tro at pga hastighet så ville det være dårlig egnet som gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...