Gå til innhold

Her er antagelig de første bildene av Windows 10 på mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Firkanter med farger... gørr kjedelig og minner om 1980-tallet hvor vi lastet spill på kassettspilleren. Den minimalistiske stilen MS og Apple har svingt inn på er visuelt horribelt retrostil. Apple med sine fotorealitiske iconer var mye mer vakkert der MS burde strukket seg etter. Med den grafikken som fronter nå er det store steg bakover i dit til før MS-DOS tiden. Det er ensformig og dødt, litt stalinistisk, det er abstrakt og ikke altid intuitivt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Firkanter med farger... gørr kjedelig og minner om 1980-tallet hvor vi lastet spill på kassettspilleren. Den minimalistiske stilen MS og Apple har svingt inn på er visuelt horribelt retrostil. Apple med sine fotorealitiske iconer var mye mer vakkert der MS burde strukket seg etter. Med den grafikken som fronter nå er det store steg bakover i dit til før MS-DOS tiden. Det er ensformig og dødt, litt stalinistisk, det er abstrakt og ikke altid intuitivt.

 

Veldig enig i at det er kjedelig, men det er samtidig veldig oversiktlig. Jeg har prøvd alle plattformene (nåværende Android) og må si jeg savner veldig de levende flisene og hvor enkelt og oversiktlig WP er. Om MS hadde tatt apputvalget mer seriøst hadde jeg gått tilbake på dagen.

Lenke til kommentar

Firkanter med farger... gørr kjedelig og minner om 1980-tallet hvor vi lastet spill på kassettspilleren. Den minimalistiske stilen MS og Apple har svingt inn på er visuelt horribelt retrostil. Apple med sine fotorealitiske iconer var mye mer vakkert der MS burde strukket seg etter. Med den grafikken som fronter nå er det store steg bakover i dit til før MS-DOS tiden. Det er ensformig og dødt, litt stalinistisk, det er abstrakt og ikke altid intuitivt.

 

For i daglig bruk er det masse former, farger og effekter som er viktig, ikke hvordan man blir presentert innholdet du er ute etter?

Lenke til kommentar

 

Firkanter med farger... gørr kjedelig og minner om 1980-tallet hvor vi lastet spill på kassettspilleren. Den minimalistiske stilen MS og Apple har svingt inn på er visuelt horribelt retrostil. Apple med sine fotorealitiske iconer var mye mer vakkert der MS burde strukket seg etter. Med den grafikken som fronter nå er det store steg bakover i dit til før MS-DOS tiden. Det er ensformig og dødt, litt stalinistisk, det er abstrakt og ikke altid intuitivt.

For i daglig bruk er det masse former, farger og effekter som er viktig, ikke hvordan man blir presentert innholdet du er ute etter?

 

 

Sier mannen som synes det plass-sløsende lite fleksible og lite informasjonstette metro-interfacet er bra?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Firkanter med farger... gørr kjedelig og minner om 1980-tallet hvor vi lastet spill på kassettspilleren. Den minimalistiske stilen MS og Apple har svingt inn på er visuelt horribelt retrostil. Apple med sine fotorealitiske iconer var mye mer vakkert der MS burde strukket seg etter. Med den grafikken som fronter nå er det store steg bakover i dit til før MS-DOS tiden. Det er ensformig og dødt, litt stalinistisk, det er abstrakt og ikke altid intuitivt.

For i daglig bruk er det masse former, farger og effekter som er viktig, ikke hvordan man blir presentert innholdet du er ute etter?

 

 

Sier mannen som synes det plass-sløsende lite fleksible og lite informasjonstette metro-interfacet er bra?

 

AtW

 

Ja, forsåvidt. Rent bortsett fra at jeg ikke deler din oppfattelse av "metro". For meg som bruker WP og W8 økosystemet så fungerer dette veldig bra. Ser ikke helt hvordan det sløser noe mer med plassen enn andre OS.

 

Jeg har både androide nettbrett og mobiler, men jeg liker WP bedre i hverdagen. Selv om jeg synes det er morrosamt å eksperimentere og tilpasse betyr det ikke så mye i lengden. Tar man en titt på den jevne androidbrukers telefon ser man i det store og hele side opp og side ned med ikoner. Jeg synes ikke det er noe å rope hurra for heller.

 

Men nå er vi så klart over i personlige preferanser.

Lenke til kommentar

Du kan ikke se at metro ikke er særlig informasjonstett, kontra feks ett halvrasjonelt win7-oppsett? Virkelig?For å være helt ærlig, om du ikke ser det, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal ta dine vurderinger om slikt alvorlig, å like metro er så sin sak, at det er lite informasjonstett er et faktum.

 

AtW

Lenke til kommentar

hjelper fint lite når app-utvalget er søppel i forholdt te konkurentene android og iOS. Har prøvd meg fler ganger med windows phone og ender opp med å selge. Det er rett og slett alt for dårlig! De har blitt bedre med tida, men de har forsatt mang apper som mangler oppdateringer, mange populære apper går enten i 3parts eller er ikke der i det hele tatt. Søppel sier jeg bare,

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du kan ikke se at metro ikke er særlig informasjonstett, kontra feks ett halvrasjonelt win7-oppsett? Virkelig?For å være helt ærlig, om du ikke ser det, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal ta dine vurderinger om slikt alvorlig, å like metro er så sin sak, at det er lite informasjonstett er et faktum.

 

AtW

Gammelt innlegg, men jeg svarer like vell. Hva legger du egentlig i informasjonstetthet her? Det er så klart mulig å skrive masse tekst på en A4 side også om du velger skriftstørrelse 4, men det betyr ikke at resultatet er bra og oversiktlig. Spørsmålet er egentlig hva man da ønsker å oppnå, og hva som er rasjonelt i daglig bruk.

 

Slik ser startskjermen på min jobbmaskin ut. Jeg har de verktøyene jeg bruker 99.9% av tiden, samt hurtigvisning fra e-post, kalendre, sosiale medier, nyheter og været etc., et lite tastetrykk unna. Dette er lett og fort gjort å få til, alternativet på W7 vil i det store og hele og for de fleste være masse ikoner på skrivebordet, startlinjen og/eller vandring i mappestrukturen på startmenyen. Normalt har jeg også Citrixapplikasjoner publisert fra Storefront i en egen kategori.

 

Jeg har sakt dette helt siden jeg installerte W8 første gang, jeg finner ingen praktiske fordeler med W7 startmenyen i daglig bruk.

Metro.jpg

 

 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Med informasjonstett så legger jeg at man presenterer informasjonen på en rasjonell måte per areal, så mye lett tilgjengelig informasjon som mulig per areal.

 

Synes du virkelig dette er noe som er informasjonstett? Man får de samme snarveien helt fint inn på en startmeny som tar 1/4 av plassen eller mindre, enorme ikoner med svært liten tekst. Og de såkalte wigetsene i win8 er en vits kontra hvordan man kan gjøre det med et bedre oppsett.

 

Og det er ikke noen vits å drive med latterlige sammenlikninger. "En gjennomtenkt win8 startside er bedre enn en random lite gjennomtenkt startmeny." selvfølgelig, men hva så? Det eneste slike sammenlikninger illustrerer er mangel på gode argument.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har aldri påstått at W8 menyen er perfekt eller at den ikke kan forbedres. Jeg snakker relativt til de alternativene man faktisk har, og i dette tilfellet spesielt W7 menyen.

 

Man kan så klart presse inn de samme valgene på 1/4 av plassen, men hvorfor er det automatisk bedre? W7 menyen kan romme alle ikonene man trenger, og tar nte mindre plass. Men jeg synes ikke den er hverken mer rasjonell, oversiktlig, eller effektiv.

 

Du snakker om at jeg ikke kan argumentere, men hva er det du selv argumenterer med? Enkektord. Informasjonstetthet, som at det i seg selv gjør ting bedre. Faktum er at jeg med ett trykk får tilgang til mye mer enn det jeg får i W7.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...