Gå til innhold

Stjernegalleriet som danner Norges nye storlag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig flott å se seriøse gamere som satser i helnorskt lag, men ved å lese artikkelen så lyser det ganske kraftig gjennom at e-sporten fortsatt sliter med de samme problemene som de gjorde i tiden jeg var aktiv i miljøet og arrangerte liga / NM i CS:S: Stabilitet og modenhet.

 

Det var så og si umulig å gjennomføre noe så enkelt som et 10-ukers gruppespill, da over halvparten av lagene skiftet lineup, skiftet organisasjon, ble oppløst, ble gjenforent ++++

 

Lurer av og til på hvor gode lag kunne blitt om de faktisk klarte å holde sammen i mer enn et år med stabil lineup..

Lenke til kommentar

Veldig flott å se seriøse gamere som satser i helnorskt lag, men ved å lese artikkelen så lyser det ganske kraftig gjennom at e-sporten fortsatt sliter med de samme problemene som de gjorde i tiden jeg var aktiv i miljøet og arrangerte liga / NM i CS:S: Stabilitet og modenhet.

 

Det var så og si umulig å gjennomføre noe så enkelt som et 10-ukers gruppespill, da over halvparten av lagene skiftet lineup, skiftet organisasjon, ble oppløst, ble gjenforent ++++

 

Lurer av og til på hvor gode lag kunne blitt om de faktisk klarte å holde sammen i mer enn et år med stabil lineup..

Jeg har fulgt det norske CS:GO-miljøet relativt tett det siste året. Og alt det du sier stemmer. At spillere ikke er stabile og lenge nok i scenen til å utvikle seg som proffspiller. Hva tror jeg det kommer av? Den gode, gamle slemmingen som vi alle hater: janteloven. Folk vet at det ikke er noen norske spillere som er med å kjempe i spillereliten i verden. Folk vet at det ikke finnes et eneste ordentlig etablert, norsk lag i CS:GO. Expert-Gaming var kanskje unntaket, men de har ikke noe lag nå lengre.

 

Jeg tror rett og slett at folk ikke tør å satse ordentlig. Eller kanskje de til og med satser for mye i starten, for så å bli utbrent eller å gi opp fordi de ikke utvikler seg i henhold til forventningene eller lignende. Her tenker jeg kanskje på én bestemt spiller. cENTRYZ. En ung gutt med et ekstremt stort talent, som jeg lett kunne plassert på en topp 20-liste over de beste aimerne i verden da han var i sitt ess. Jeg vet ikke hva som gikk galt, men noe skjedde. Han slutta på skolen for å satse på Counter-Strike og streaming for snart et år siden, men så hørte vi plutselig ikke noe mer fra han. Han fant seg egentlig aldri noe ordentlig lag å spille med.

 

Det vi i Norge i all hovedsak trenger, er flere Rubinoer. Den gutten har gjort alt riktig, og det har gitt avkastning. Han har vært aktiv med streaming, og konstant spilt med kompiser han kjenner godt og stoler på. Han har ikke gitt opp, og nå har han endt opp hos en organsisasjon som er svært godt etablert og respektert i CS-verden. Og gutta han spiller med er neimen ikke så verst de heller.

 

Det interessante er at CS-bølgen i Norge er i en oppadgående bølge. Og dette takket være større aktører som blant annet Gamer.no og TV2 som har satt mer lys på e-sport det siste året enn noen gang før. For ikke å snakke om Rubinos lag som har gjort det skarpere og skarpere i internasjonale turneringer, samt andre, nye organisasjoner som arrangerer turneringer for norske CS-lag, som f.eks. Gigacon eller Gamermag (som jeg selv er en del av). Alt dette er faktorer som gjør at nordmenn blir mer interessert i CS:GO, og mer interessert i e-sport. Det er ihvertfall det vi klarer å lese utifra norske Facebookgrupper som vokser seg større, norske artikler som får flere lesere, og norske livestreams/casts som får flere seere. Jeg er overbevist om at denne økende populariteten inspirerer flere unge spillere til å satse, samt at det er med på å bryte ned tankemønsteret til folk som går på at det er umulig å satse på Counter-Strike i Norge.

 

Edit: Wow! Det ble lengre enn jeg hadde trodd. I guess en tl;dr er på sin plass: Folk i Norge er for pysete til å tørre å satse på CS. Derfor er det få som er så konsekvent og stabilt dykte over en lengre periode her i landet.

Endret av Sanchez_
Lenke til kommentar

Lurer av og til på hvor gode lag kunne blitt om de faktisk klarte å holde sammen i mer enn et år med stabil lineup..

Dette skjer om lag klarer å holde sammen lenger en et par uke : https://www.youtube.com/watch?v=VUIAFbYqt_g

 

eoLithic var det eneste laget som klarte å stå i mot SK sin dominans, og de var Norske, synd at deres storhetstid endte brått og at de fleste CS-spillere nå for tiden ikke en gang vet at Norge var helt heeeelt i toppen av CS-verdenen, uansett hvor kort man kan si det var i ettertid.

Endret av Puro
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

TV2.NO gikk igår ut med at de skal starte opp en egen esport liga da, det må vel gi en kraftig boost i det norske gamer miljøet.

 

Noen som vet hvordan man kvalifiserer til den ligaen? Skulle vel starte i Mars allerede, så mulig teams allerede er valgt ut.

 

Kommer artikkel om dette i løpet av noen minutter hos oss. Vi vet ikke mer enn det som ble sagt i pressemeldingen enda da, så hvordan man kvalifiserer seg er usikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...