Gå til innhold

X Rebirth-utviklerne gir spillerne gratis innhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende.

Jeg var en av de som var virkelig skuffet over X-Rebirth. Jeg kom inn i serien via X3:Reunion og er derfor ikke helt uvant med klønete lanseringer fra Egosoft, men X-Rebirth var så langt fra orginalspillet og av så dårlig kvalitet at jeg veldig raskt la det fra meg. I X3 og dens avarter har jeg flere hundre, om ikke flere tusen timer og forventningene var derfor veldig høye.

 

Jeg tror jeg venter til 3.0 kommer ut før jeg prøver meg igjen. Så får man håpe at jeg ikke blir like skuffet denne gang.

Lenke til kommentar

Alt for lite, og alt for sent... X Rebirth ble så alt for arkade for meg. Gi meg bl.a. tilbake jump gates og loading screens heller enn det håpløse "highway"-systemet, så skal jeg kanskje vurdere det. Jeg vil veldig gjerne også ha flere skip å kunne fly selv, og mindre WIS (Walking In Ships/Stations). Akkurat den siste spillmekanikken tilfører ikke serien noe positivt for min del.

Lenke til kommentar

Usikker på hva jeg føler, for å være ærlig. La oss gå tilbake til Vanguard: Saga of Heroes. Det var et MMORPG som ble lansert flere måneder for tidlig grunnet budsjettet, og det sier seg vel selv at lanseringen ble en katastrofe. Vi snakker en katastrofe av episke proporsjoner, mens X: Rebirth til gjengjeld bare hadde en laber lansering. Det var jo strengt tatt ikke så mye 'feil' med X: Rebirth, annet enn at det var et ræva spill. Vanguard var bokstavelig talt uspillbart en stund. Eller rettere sagt kunne man spille i noen minutter før man ble sparket ut av serveren grunnet bugs. Historien kunne ikke fullføres, og etter lvl 10 var alt skalert opp så mye at det ikke kunne spilles solo. Så ja, episk fail.

 

Men ett år senere fikk vi som hadde spilt det før tilbud om å komme tilbake for en gratis måned, og vi ble lovet veldig mye bra. Akkurat som i X: Rebirth hadde de fortsatt å jobbe med spillet ett helt år, og resultatet ble et av de beste MMORPGene jeg har spilt til dags dato. Det var for lite lore for min smak, men bortsett fra det var det, kort sagt, jævlig bra.

 

Hva om de fikk til det samme med X: Rebirth? Det er strengt tatt ikke så mye de trenger å endre på. Om de har fjernet de highwayene, gir oss flere skip, mer interessante steder å utforske, bedre NPCer osv kan det faktisk bli ganske bra. Man må heller ikke overse at de har nok tro på spillet til å gi ut en expansion, i stedet for å bare legge ned hele greia. Det burde i teorien være lovende. Jeg kommer i alle fall til å gi dem en ny sjanse når den expansionene og 3.0-oppdateringen kommer, og jeg vil ta imot hele greia med åpne armer og øyne. Fortid er fortid. At det sugde hesteballe på lansering bryr meg ikke. Det var da, nå er nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...