Gå til innhold

GUIDE: Amiga-emulering (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har forstott det riktig at FS-UAE har ferdig-oppsatte konfigurasjoner for de fleste(?) spill innebygd? Det er isåfall en kjærkommen funksjon, det mest irriterende med amigaemulering er å sitte å tweake med å øke hastigheten uten at ting klikker.

 

Og er det noen måte å lage WHD-filer av ADF-filer?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har forstott det riktig at FS-UAE har ferdig-oppsatte konfigurasjoner for de fleste(?) spill innebygd?

 

Ikke innebygd, men hvis du registrerer deg på Open Amiga Games Database vil FS-UAE laste ned konfigurasjoner derfra. http://oagd.net/

 

Og er det noen måte å lage WHD-filer av ADF-filer?

 

Det kjenner jeg i så fall ikke til. Sånn utenom å gjøre det manuelt i emulatoren.
Lenke til kommentar

Er det originalspill eller crackede? Etter hva jeg kan se på hjemmesiden og kommentarer fra brukere, så er det stort sett bare originale ucrackede spill som vil virke men med noen unntak for spill som er frigitt i public domain. Dette er visst med hensikt implementert av forfatterene av WHDLoad.

 

(Vet ikke om dette allerede ble nevnt i artikkelen, siden jeg ikke er Ekstra-medlem).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Dette er visst med hensikt implementert av forfatterene av WHDLoad.

WHDLoad fjerner kopibeskyttelsen, og er kun ment å bruke på originalspill som man eier. Men et WHDLoad-installert spill er bare en mappe med et spill i. Den kan du gjøre hva du vil med. Du behøver ikke å være den som har foretatt installasjonen for å kjøre det.

 

Nå skal jeg være veldig forsiktig med å si noe som kan oppfordre til piratkopiering og så videre, men heldigvis finnes det ganske mange kommersielle Amiga-spill som er lovlige å laste ned. Da kan du laste ned det WHDLoad-installerte spillet, i stedet for ADF-filene. Så lenge du har WHDLoad installert på systemet ditt kan du kjøre ethvert WHDLoad-installert spill du har tilgang på.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Jeg har installert flere crackede spill ved hjelp av WHDload, bl.a Lemmings 2.

Men helt ærlig, det er mye lettere å laste ned ferdig installerte WHDload spill. Det finnes en side som er lett å finne som har de aller fleste spill i ferdig WHDload format som du kan sette rett inn i Amigaens HD mappe.

Det er riktig nok ikke helt lovlig men det er snakk om spill som er 25ish år gammel og verken spill eller systemet har vært i salg på 20ish år. Selv synes jeg ikke du trenger å ha så veldig dårlig samvittighet hvis du velger den lette metoden og henter ferdig installerte WHDspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...