Gå til innhold

Tesla gir bort alle patentene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott, tenk og sett den samme holdningen i andre bransjer også, som mobil bransjen.

 

Da hadde vi mest sannsynlig fått en enorm reduksjon i budsjettet for forskning og utvikling av nye teknologier og kinesiske copycats hadde tatt over bransjen.

Ja takk til en modernisering og forenkling av patentsystemet, men NEI TAKK(!!!) til en avvikling.

Lenke til kommentar

I så fall vil Tesla nå da få en enorm reduksjon i budsjett for forskning og utvikling av nye teknologi?

 

Burde vel mulig å konkurrere selv om andre får bruke tilsvarende teknologi, kineserne kopierer jo alt det meste i dag, så ser ikke for meg at ville forandret seg så mye. I mine øyne ligger det meste av kunsten i å lage et godt produkt mer i det å kombinere ulike teknologier til og en god og gjennomført løsning, og ikke om hvilken teknologi i seg selv man får lov og bruke, det er noe de godt etablerte selskaper med god økonomi i dag kjøper seg til og som ofte kan hemme utviklingen for de nyetablerte aktørene, noe som igjen vil hemme konkurransen.

 

Jeg mener selvsagt ikke at alt av patenter burde flyte rundt, men mobilbransjen har det med og forsøke få last ned hver minste lille detalj..

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...