Gå til innhold

Neil Young langer ut mot streamingstjenester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mange glemmer når de snakker om Pono er at den har en innebygget forsterker/DAC som overgår enhver mobiltelefons "forsterker". Jeg må si at jeg driter i om kvaliteten er i flac eller 256 kb/ogg/mp3, jeg har aldri hørt forskjell. Men: Har man gode høretelefoner så hører man garantert forskjell fra en mobiltelefon og den (forhåpentligvis) overlegne forsterkeren i PonoPlayer.

Endret av novaster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer aldri helt å få sympati for de som klager over at folk ikke "skjønner" produktene deres eller at angivelig dårligere konkurrerende produkter selger bedre. Da har man enten ikke markedsført sitt eget produkt godt nok (og dermed tydliggjort at dette er noe folk behøver), eller så er det faktisk ikke et behov (og dermed etterspørsel) for det. Hverken det ene eller det andre handler om forbrukerens manglende forståelse.

 

Og btw, den dingsen ser ikke særlig komfortabel ut å ha i lomma...

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vist dere som tviler på dette produktet faktisk ser på konstruksjonen, dermed ser dere at der er noe som ligner på et18650 batteri i bakkant og så har den 4 små/mellom men gode capasatorer som gir deg kicket når bassen kommer, noe som smart telefonene sliter veldig med i dag, smarttelefonene fordeler kraften sin mellom bassen, mellomtone og diskant, du mister lydbildet tvært. Den har også en veldig god dedikert DAC løsning som omformer den digitale lyden til Analog slik den kommer ut på headsettet/ørepluggene, dette produktet har jeg trua på og har selv kickstartet 1 kopi.

 

Denne "Dingsen" er nokk den billigste og den beste avspilleren du kommer til å finne på en stund.

Ellers så finner du disse Highend dedikerte DAC / Forsterkerne for 5 - 10 000 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper noen prøver å spille en lossy fil til han på spilleren hans en gang, uten å si det til han på forhånd. La oss si 320kbps ogg vorbis (som Spotify bruker) kodet rett fra en av hans "super"-lossless-filer. Hører han forskjell skal jeg kjøpe produktet hans.

Lenke til kommentar

Er aldri noen "hi-fi profeter" som tør bli med på blindtester, med god grunn.

 

Det er sant Vice, men jeg kan garantere deg du hører forskjell på en forsterker som faktisk har kondensatorer i seg en en forsterker (smartelefon) som ikke har noe særlig.

Samme med MP3 mellom flac i høyformat (basert hvor bra studioversonen er da).

Det baserer seg stadig vekk på hvor bra studioversonen er, for å si det slik så er de trance musikken du mest sansynlig hører på (Savant?) bedre omkodet til MP3 format en de filene som en gang var formatert til MP3 format 1990-2000 tallet, siden det har kommet bedre og bedre dekodere på markedet.

 

Har en Samsung Note 2 og kan med garanti si at du hører forskjell mellom den og den forige Samsung S3 jeg hadde en gang, mye tammere lyd ut ifra Note 2 (Spotify avspilling).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sant Vice, men jeg kan garantere deg du hører forskjell på en forsterker som faktisk har kondensatorer i seg en en forsterker (smartelefon) som ikke har noe særlig.

Samme med MP3 mellom flac i høyformat (basert hvor bra studioversonen er da).

Ja jeg kjøper den. Man kan nok høre forskjell mellom helt low-end vs. high-end men det hi-fi profeter snakker om er som regel små tekniske forskjeller eller bare teoretiske forskjeller

 

Har en Samsung Note 2 og kan med garanti si at du hører forskjell mellom den og den forige Samsung S3 jeg hadde en gang, mye tammere lyd ut ifra Note 2 (Spotify avspilling).

Ja, men er dette et resultat av bedre hardware eller bare te resultat av annerledes presentasjon av musikken? (boosting av frekvenser). Det som hadde vært interessant hadde jo vært å sammenligne med HTC sine "Beats" modeller, som gjør et poeng ut av at de skal ha bedre lyd enn andre i segmentet.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...