Gå til innhold

Aprilfest 2014 - krøllx - Det jeg ser...


Anbefalte innlegg

Melder meg på i siste liten...Første gang jeg er med på dette, så dette kan bli riktig spennende :)

 

Utfordring: Skal ta bilde av det jeg ser på vei til og fra....

Skal gå for ingen auto instillinger og ingen bearbeiding unntatt nedskalering.

 

Deltarkernivå: Pingle

 

Utstyr: Nikon D40, AF-S DX NIKKOR, f/3.5-5.6G, 18-55mm, 55-200mm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. april

 

Var på farta etter jobben og fikk plutselig øye på en blåfarget moped. I det jeg tok bildet syklet en syklist forbi i bakgrunnen og som tilfeldigvis hadde samme farge som mopeden :thumbup:

 

post-316212-0-61538100-1444488101_thumb.jpg

 

Lukkertid: 1/320

ISO: 200

 

 

Endret av krøllx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På den mopeden var det mye å studere. Veldig mye som er klart, unntatt bokstavene på det lille skiltet. Men piggdekk på forhjulet på bar asfalt er vel ikke så lurt.. (skjønner at det ikke er din moped.), og mangel på forskjerm.. dårlig ide i vått vær- men det kan jo være en solskinnssykkel. Den er jo tross alt stylet litt, med klistremerke.

Lenke til kommentar

takk for kommentarene :)

jeg lurer på en ting...hvordan sjekker jeg f-tallet (blender) for et bildefil? bruker explorer og da kan jeg få opp ISO, eksponeringstid og brennvidde, men ikke blender.

Jeg sjekker det alltid i bilderedigerings programmet mitt jeg (Properties), men det er også enkelt å se det i W.Utforsker, når du bare høreklikker på et bilde, går til Egenskaper og videre på Detaljer, der står alt.

Lenke til kommentar

det blir mer utfordrende når man velger å IKKE ha muligheten til å redigere på bildene, må da jobbe litt ekstra. skansen bro åpningen var "a moment". jeg hadde passert broen et stykke før jeg hørte alarmen og ilte så tilbake så fort jeg kunne. gøy var det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...