Gå til innhold

Nå blir det lavere mobilskatt for de fleste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, arbeidsgiver betaler ca 9000 kroner for bredbånd og mobil, og jeg betaler da skatt for 4400, og sparer 704, greit nok.

Men hvor mye betaler jeg da i praksis for disse tjenestene? Blir det ca 3200?

Jeg har ikke giddet å be om slike ordninger fordi alle sier det er så dyrt, og jeg er fornøyd med å få dekket stort sett det jeg ber om av HW, men... om det er mange penger å spare, så er jeg glad i penger som kan spares...

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Så, arbeidsgiver betaler ca 9000 kroner for bredbånd og mobil, og jeg betaler da skatt for 4400, og sparer 704, greit nok.

 

Men hvor mye betaler jeg da i praksis for disse tjenestene? Blir det ca 3200?

 

Jeg har ikke giddet å be om slike ordninger fordi alle sier det er så dyrt, og jeg er fornøyd med å få dekket stort sett det jeg ber om av HW, men... om det er mange penger å spare, så er jeg glad i penger som kan spares...

 

Det kommer an på skatteprosenten din. Du betaler skatt av 4400 kr så hvis du har 36% skatt så må du betale 1584 i året for at arbeidsgiveren din skal dekke mobil/bredbånd.

 

Med mindre du har smalbånd og knapt nok ringer så vil det nok lønne seg.

 

Hvis jeg skulle ha betalt for bredbånd og mobil selv så ville det sikkert ha kostet meg 10000 i året. Dette måtte jeg i så fall ha betalt med penger jeg allerede har skattet 36% av.

Lenke til kommentar

Lønner dette seg for de fleste? Er ikke det vanligste å kun ha mobil fra jobb? Og det blir vesentlig dyrere (høyere beløp og ikke 1000 kr i generelt "fradrag"), eller er denne regelen helt idiotisk, man betaler skatt for utgifter som er til bedriftens bruk, fordi skatteetaten ønsker å slippe å bruke tid på å gjøre ting rettferdig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Bare for ordens skyld så nevner jeg at jeg har 100% skattefri løsning: jeg legger igjen jobbmobilen på jobb. Null skatt og ingen oppdragsgivere som ringer i ferie og fridager.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...