Gå til innhold

Intervju: – Man må satse på spillerne som er i toppen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Gathering burde vært i ledelsen for å pushe esport i Norge, men esport har vært ikkeeksisterende på TG de siste årene, det er egentlig ganske tragisk. DreamHack har jo blitt en av de største esport aktørene i Europa, de skal ha 7 eventer i 2014 i fire land. Om bare folka bak TG hadde hatt et snev av ambisjonene til DreamHack.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kul artikkel, bra skrevet. Bra å spre ordet om esport forskjellene i sverige, så folk kanskje lettere ser potensialet i Norge.

 

ellers - "en av Norges mest suksessrike esportsutøvere", tjener Bergie så fett? Trackmania er kanskje konkurransespill, men er det så fete premier at han kan ha det som jobb? (regner med han får penger av dignitas, men still)

Lenke til kommentar

The Gathering burde vært i ledelsen for å pushe esport i Norge, men esport har vært ikkeeksisterende på TG de siste årene, det er egentlig ganske tragisk. DreamHack har jo blitt en av de største esport aktørene i Europa, de skal ha 7 eventer i 2014 i fire land. Om bare folka bak TG hadde hatt et snev av ambisjonene til DreamHack.

 

Hmm ja. Sist TG ble det communitiet som gikk sammen og hadde kompoer, hadde vel tilsammen over 500 deltagende bare av det. Så definitivt utappet potensiale - håper TG skjerper seg. På en annen side så åpner jo dette lett for andre å ta over for Esport, det MÅ ikke være tilknyttet TG

Lenke til kommentar

Kul artikkel, bra skrevet. Bra å spre ordet om esport forskjellene i sverige, så folk kanskje lettere ser potensialet i Norge.

 

ellers - "en av Norges mest suksessrike esportsutøvere", tjener Bergie så fett? Trackmania er kanskje konkurransespill, men er det så fete premier at han kan ha det som jobb? (regner med han får penger av dignitas, men still)

 

Jeg tjener nok for å si det sånn:) Trackmania som et eSportspill er ikke sustainable for meg, men jeg gjør mange sponsoroppdrag og gjør ting litt "behind the scenes" for Team Dignitas.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Vi ser på esport som hvilken som helst annen sport"

Der har du cluet, i Norge blir eSport sett ned på pga fordommer, mens i Sverige blir det sett på som, ja, hvilken som helst annen sport.

 

Forstår fortsatt ikke at The Gathering valgte bort eSport når det er så ufattelig sinnsykt stort marked for det.

 

All kudos til Snute og Bergie som har klart det TIL TROSS for at de bor i Norge, jeg sier til tross for pga de marginale mulighetene det er for å bli oppdaget her til lands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...