Gå til innhold

Så enkelt lager du din egen Windows-app


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her blir det nok mye drit når man ikke trenger verken kunnskap eller erfaring.. Huff..

Kvantitet foran kvalietet tydeligvis.

 

At man kan å programmere i språk X betyr ikke at man automatisk kan å lage en god og nyttig applikasjon. Dette er bare et verktøy som erstatter koden, den gode ideen kommer uansett utenfor.

 

På samme måte kan man si at man kan lage flotte nettsider i en WYSIWYG-editor for web, eller SharePoint for den saks skyld, uten å kunne hverken HTML, PHP, ASP.net eller what ever.

 

En dyktig programmerer kan riktig nok gjøre ting en med et slik verktøy ikke kan, og han har bedre kontroll på koden, men han må også beherske den funksjonelle delene av å utvikle en applikasjon. Jeg har sett mange eksempler på at tunge programmerer ikke behersker denne delen, og at det derfor ofte er forskjellige folk som bestemmer designet og funksjonaliteten i en applikasjon, og gjør programmeringen.

 

Så ja, dette kommer nok til å gi mye rart, men kanskje også mye bra, alt etter hvem som hiver ser på dette, og hvor godt verktøyet faktisk er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så ja, dette kommer nok til å gi mye rart, men kanskje også mye bra, alt etter hvem som hiver ser på dette, og hvor godt verktøyet faktisk er.

Selvfølgelig kan noe bli bra/greit.

 

Problemet er gjerne at når utvikling/produksjon blir veldig enkelt produseres gjerne en hel drøss greier nesten uten planlegging, etter ad-hoc prinsippet. Fordi mange synes det er morro, samtidig som det kreves lite, slik fremgangsmåte gir oftere dårlige resultater enn gode.

 

F.eks. kan en fort ende opp med 10.000 "Filbehandlere" hvorav 10 er gode og resten bare fjas. Da ville jeg heller velge mellom 50 ulike hvor 20 var gode. Derfor "Kvantitet foran kvalitet".

 

Jeg ser forsåvidt heller ikke noe pong med at antallet app'er i en app butikk skal være så himla viktig i seg selv. Det betyr bare at det finnes en voldsom mengde saker der du ikke har bruk for, hva pokker er positivt med det ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan noe bli bra/greit.

 

Problemet er gjerne at når utvikling/produksjon blir veldig enkelt produseres gjerne en hel drøss greier nesten uten planlegging, etter ad-hoc prinsippet. Fordi mange synes det er morro, samtidig som det kreves lite, slik fremgangsmåte gir oftere dårlige resultater enn gode.

 

F.eks. kan en fort ende opp med 10.000 "Filbehandlere" hvorav 10 er gode og resten bare fjas. Da ville jeg heller velge mellom 50 ulike hvor 20 var gode. Derfor "Kvantitet foran kvalitet".

 

Jeg ser forsåvidt heller ikke noe pong med at antallet app'er i en app butikk skal være så himla viktig i seg selv. Det betyr bare at det finnes en voldsom mengde saker der du ikke har bruk for, hva pokker er positivt med det ?

Du skisserer ett urealistisk scenario, hvorfor skal det være flere gode apper bare fordi det er færre apper totalt? Det blir gjerne færre gode apper også, selv om prosentandelen kanskje er høyere, og hvem bryr seg om det? Du kommer uansett aldri til å sjekke alle appene om det er 100k eller en million, men når det er en million vil de beste være bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan noe bli bra/greit.

 

Problemet er gjerne at når utvikling/produksjon blir veldig enkelt produseres gjerne en hel drøss greier nesten uten planlegging, etter ad-hoc prinsippet. Fordi mange synes det er morro, samtidig som det kreves lite, slik fremgangsmåte gir oftere dårlige resultater enn gode.

 

F.eks. kan en fort ende opp med 10.000 "Filbehandlere" hvorav 10 er gode og resten bare fjas. Da ville jeg heller velge mellom 50 ulike hvor 20 var gode. Derfor "Kvantitet foran kvalitet".

 

Jeg ser forsåvidt heller ikke noe pong med at antallet app'er i en app butikk skal være så himla viktig i seg selv. Det betyr bare at det finnes en voldsom mengde saker der du ikke har bruk for, hva pokker er positivt med det ?

Jeg er ikke uenig i det du skriver når det gjelder kvalitet vs kvantitet. Men jeg kan med 100% sikkerhet påstå at en som kan og skriv kode ikke nødvendig vis er den beste til å designe et program. Ofte er det en gruppe som designer programmet, og en annen gruppe som koder (tenker da på større bedrifter).

 

I dag er det nesten slik at alle burde lære seg å kode, virker i alle fall som at det er målet. Det er svært mange enkeltpersoner og mindre grupper som lager mobilapper. Men antallet apper som ikke er spesielt gode er svært høyt.

 

Kommer det mye skit som følge av at MS slipper et slikt verktøy? Helt sikkert. Men man kan også si at alle de med en svært god ide, folk som er flinke på brukervennlighet, men ikke kan skrive kode, nå også får sjansen til å lage apper. Ergo kan det også være at dette åpner for en hel del gode apper også, avhengig av hvor godt verktøyet er.

 

Videre kan man også se for seg at apper laget i slike editorer også er mer stabile enn apper skrevet av ferske programmerere.

 

Poenget er altså at man ikke skal svartmale dette initiativet. Det er i utgangspunktet bra, selv om faren for bloating av MS store høy.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...