Gå til innhold

Får ikke koblet Samsung Galaxy S3 til hjemmenettverk


Anbefalte innlegg

I.f.m. at jeg flyttet inn i ny leilighet og fikk nytt modem, får jeg ikke koblet til wi-fi-en hjemme med mobilen. Nettverket er tilgjengelig og signalstyrken "veldig sterk", men når jeg forsøker å koble til (med korrekt passord), får jeg melding om at nettet er deaktivert.

 

- Samsung galaxy S3 mobiltelefon

- Canal digital modem+dekoder

- D-link router

- PC-en fungerer fint på dette nettverket.

- Jeg fikk koblet til mobilen på wi-fi i forrige leilghet, med samme (D-link) router.

- Mobilen fungerer også med wi-fi andre steder, eksempelvis på jobben, men altså ikke hjemme.

 

"Den nye faktoren" er altså det nye modemet fra Canal digital. Jeg ringte derfor dem, men de kunne ikke hjelpe (men jeg fikk ikke inntrykk av at hun jeg snakket med være veldig kompetent), og henviste til leverandør (Samsung).

 

Kan det være andre faktorer som gjør at jeg ikke får koblet telefonen til wi-fi, enn det nye modemet? Som sagt fungerer PC-en på nettet, og routeren er den samme.

 

(Det gamle modemet skulle stå igjen i den forrige leilgheten, så jeg får ikke forsøkt gammelt modem i ny leilighet.)

 

Kan noen løse floken?

 

På forhånd takk for feedback.

 

/R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å slette det trådløse nettet fra telefonen og koble til på nytt. Det kan være noen innstillinger i bakkant som forandret seg da du flyttet ruteren. PC og mobil kan ha forskjellige måte å håndtere slike forandringer, slik at PCen fremdeles klarer å koble til, men ikke mobilen.

Lenke til kommentar

Prøv å slette det trådløse nettet fra telefonen og koble til på nytt. Det kan være noen innstillinger i bakkant som forandret seg da du flyttet ruteren. PC og mobil kan ha forskjellige måte å håndtere slike forandringer, slik at PCen fremdeles klarer å koble til, men ikke mobilen.

Hei. Det har jeg prøvd. Jeg resatte så modem og ruter og opprettet ny bruker/passord, uten hell. Nettet er fortsatt deaktivert, påstår mobilen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...