Gå til innhold

Hjelp til PC Oppsett - Extreme Gaming


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått i oppgave å hjelpe en kompis fra statene (USA) å finne det beste av det beste siden 4.gen og haswell er kommet ut.

 

Han er en pc junkie og vil kun ha det beste av det beste, hvorfor? Fordi han har penger til det...

 

Dette er kun for gaming og noe video redigering, gaming som er mest i tanken...

 

Så noen der ute som er flinke til å finne de rette delene for en syk build?

 

Quoter han her hva han er ute etter;

"So far I'm going to order a extreme edition haswell. What I need to pick is a motherboard , ram , ssd , secondary hard drive , case , psu but nothing less than 1200 watt please, either quad crossfire or quad sli and of course a 4 k screen"

 

25000 - 30000 (4.3 - 5k USD) har han råd til å bruke, så fyr løs gutter!

 

Mens jeg har deres oppmerksomhet tenkte jeg selv å oppgradere pc'en min litt..

Dette er builden jeg har akkurat nå;

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=9dd19fd9dbee41728af26ab5d79a80db

 

Hva må jeg eventuelt bytte ut for å klare å kjøre de nyeste og kommende spill på high settings? :)

Endret av Tilmandra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått i oppgave å hjelpe en kompis fra statene (USA) å finne det beste av det beste siden 4.gen og haswell er kommet ut.

 

Han er en pc junkie og vil kun ha det beste av det beste, hvorfor? Fordi han har penger til det...

 

Dette er kun for gaming og noe video redigering, gaming som er mest i tanken...

 

Så noen der ute som er flinke til å finne de rette delene for en syk build?

 

Quoter han her hva han er ute etter;

"So far I'm going to order a extreme edition haswell. What I need to pick is a motherboard , ram , ssd , secondary hard drive , case , psu but nothing less than 1200 watt please, either quad crossfire or quad sli and of course a 4 k screen"

 

25000 - 30000 (4.3 - 5k USD) har han råd til å bruke, så fyr løs gutter!

 

Mens jeg har deres oppmerksomhet tenkte jeg selv å oppgradere pc'en min litt..

Dette er builden jeg har akkurat nå;

http://www.dustinhom...af26ab5d79a80db

 

Hva må jeg eventuelt bytte ut for å klare å kjøre de nyeste og kommende spill på high settings? :)

Du førte ikke opp noe skjermkort på builden din; har du det ikke? Uansett skal vel 770 være ganske brukbart uten å koste ALT for mye.

 

Her er et oppsett jeg mener burde fungere. Det blei 30 000 uten skjerm, men regner vel med at ting er litt billigere borte der i statene. Eventuelt kan han kjøre tri-sli 780 eller bytte til 770 eller 7970. Er vel uansett ikke HELT optimalt med quad-sli/quadfire, blir vel noe microstuttering og slikt noe... Men det får nå bli hans sak. Kommer vel andre forslag også :)

Lenke til kommentar

Merkelig, den vil ikke legge skjermkortet i listen (kansje pga det ikke selges mere)...

Her er hvertfall den;

ASUS RADEON HD7870 DIRECTCU II 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP

Hah, den skal klare det meste foreløpig. Det kortet har en veldig god kjøler, så du kan overklokke litt også. Sett et kort til i CFX om et par år når det blir for svakt alene.

Lenke til kommentar

Hah, den skal klare det meste foreløpig. Det kortet har en veldig god kjøler, så du kan overklokke litt også. Sett et kort til i CFX om et par år når det blir for svakt alene.

 

Så jeg trenger egentlig bare å oppgradere skjermkortet mitt? Nå tenker jeg å dra crysis på ultra med noe god fps ihvertfall, akkurat nå ligger jeg på 5 - 10fps i det :x

Lenke til kommentar

Så jeg trenger egentlig bare å oppgradere skjermkortet mitt? Nå tenker jeg å dra crysis på ultra med noe god fps ihvertfall, akkurat nå ligger jeg på 5 - 10fps i det :x

Det er vanligvis skjermkortet som er flaskehalsen når det kommer til spilling. Ting som prosessor og RAM er mindre viktig. Men hva slags innstillinger spiller du på da? Du kan f.eks. like så godt droppe Anti-Aliasing; det krever mye av grafikkortet og er ikke en veldig synlig effekt. Skru ned til medium og still inn andre innstillinger sånn at du får 40 fps eller så (Har ikke prøvd, men skulle da tro at 7870 skulle klare DET...)

 

Ikke gjør den tabben at du innstiller deg på å spille alt på max grafikk de kommende fem årene eller noe. Mange innstiller seg på at de vil dra "alt på max", men hvis du ikke har sett veldig mye gjennom tidene, ser du relativt liten forskjell på medium og ultra...

 

Den psuen du har er jeg usikker på når jeg leste den nederste produkt anmeldelsen, det virket som han viste hva han snakket om :eek:

Sant, egentlig. Men 550 watt klarer seg da greit til å dra ett 7870, så sant TS ikke har merket ustabiliteter. Men det betyr jo at han burde oppgradere PSU hvis han skal kjøre CFX eller kjøpe nytt grafikkort.

Lenke til kommentar

Det er vanligvis skjermkortet som er flaskehalsen når det kommer til spilling. Ting som prosessor og RAM er mindre viktig. Men hva slags innstillinger spiller du på da? Du kan f.eks. like så godt droppe Anti-Aliasing; det krever mye av grafikkortet og er ikke en veldig synlig effekt. Skru ned til medium og still inn andre innstillinger sånn at du får 40 fps eller så (Har ikke prøvd, men skulle da tro at 7870 skulle klare DET...)

 

Ikke gjør den tabben at du innstiller deg på å spille alt på max grafikk de kommende fem årene eller noe. Mange innstiller seg på at de vil dra "alt på max", men hvis du ikke har sett veldig mye gjennom tidene, ser du relativt liten forskjell på medium og ultra...

 

 

Sant, egentlig. Men 550 watt klarer seg da greit til å dra ett 7870, så sant TS ikke har merket ustabiliteter. Men det betyr jo at han burde oppgradere PSU hvis han skal kjøre CFX eller kjøpe nytt grafikkort.

Har hatt den PSUen, fysj! Den hopper opp og en nesten 1V på de fleste railene!

https://prisguiden.no/liste/136109 Ta bort skjerm, ekstra disker (er 3stk. SSDer i den :p) og kanskje kjøpe Haswell?

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

quad 780 vil koste 2600 USD

Haswell har ingen EE for øyeblikket, og det vil ta over et år før de kommer, vurder heller 3930k og et bra X79-kort.

RAM har ingenting å si for ytelsen, velg etter budsjett og utseende

Kabinett aner jeg ikke hva han ønsker seg.

HDDer er HDDer, ikke store forskjellen der.

Norske priser har moms, i USA får du en god del mer for 4300-5000 USD enn i Norge.

4K-skjermer får du kun i 30Hz, og det er ikke noe du ønsker å spille på, dessuten sliter 780 rimelig hardt med en slik oppløsning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...