Gå til innhold

[Løst] Java problem.


Anbefalte innlegg

Har et problem med java. Virker ikke som pc klarer å registrere at jeg har oppdatert java,for når jeg for eksempel skulle inn på nettbank så bare sender den meg videre til java download siden.

Den sender meg også videre etter at java er ferdig nedlastet,og når jeg trykker "ok"(eller hva nå enn som står der) så åpner den nettleseren til java download siden.

Har prøvd å avinstallere for så å installere på nytt,restartet maskinen og avinstallert browsere,men ingenting ser ut til å fungere.Har også tatt bort gamle versjoner siden det kom opp feilmeldinger med scriptet når jeg hadde en gammel versjon på maskinen.

 

Kan noen hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et problem med java. Virker ikke som pc klarer å registrere at jeg har oppdatert java,for når jeg for eksempel skulle inn på nettbank så bare sender den meg videre til java download siden.

Den sender meg også videre etter at java er ferdig nedlastet,og når jeg trykker "ok"(eller hva nå enn som står der) så åpner den nettleseren til java download siden.

Har prøvd å avinstallere for så å installere på nytt,restartet maskinen og avinstallert browsere,men ingenting ser ut til å fungere.Har også tatt bort gamle versjoner siden det kom opp feilmeldinger med scriptet når jeg hadde en gammel versjon på maskinen.

 

Kan noen hjelpe meg? :)

 

Det at du blir sendt videre til java.com når du blir logget inn skjer etter det jeg vet fordi du tidligere har fått tilbud om å oppdatere Java da du prøvde å logge inn i nettbanken. Ettersom den oppdateringen ikke fungerte blir du sendt inn der hver gang etterpå.

 

Jeg ser du har drevet og avinstallert og installert, men det er viktig å gjøre det på helt riktig måte.

 

1. Avinstaller all Java. (Se også etter om du har et program som heter J2SE Runtimne Environment, det må fjernes også)

2. Start maskinen på nytt

3. Installer Java

 

 

Det pleier å funke.

Jeg tror i alle fall at dette skal hindre denne videresendelsen.

 

Hvis du ikke kommer deg inn i nettbanken, så kan det være en del andre ting, men gjør først dette.

Endret av Quevaal
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette hjelper, men kanskje verdt på prøve.

Java kontrollpanel har en innstilling som slår av Java i nettleseren.

Se denne siden, bilde #2 og innstilling i rød ramme.

 

Dette funket.Den var enabled,men jeg haket den av også på igjen. Da plutselig funket java. Jaja,greit for min del :)

Lenke til kommentar

Husk at man får logget inn i nettbanken UTEN Java installert/aktivert. Det er bare til å klikke på ett av bildene av passordbrikkene. Java trengs dog ved handel i de fleste nettbutikkene.

 

Skjønner ikke helt hva du mener med å klikke på et av bildene av passordbrikkene, men jeg må skrive inn en kode fra kodebrikke hver gang. Fins en alternativ måte å logge på,men den har jeg aldri fått til å fungere.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener med å klikke på et av bildene av passordbrikkene, men jeg må skrive inn en kode fra kodebrikke hver gang. Fins en alternativ måte å logge på,men den har jeg aldri fått til å fungere.

 

Var litt kjapp med å svare. Det jeg skrev gjelder jo ikke for alle nettbanker, men DNB m.fl. Det er sikkert noen nettbanker som faktisk krever Java. Men bra du fikk det til å virke :)

Lenke til kommentar

Dette funket.Den var enabled,men jeg haket den av også på igjen. Da plutselig funket java. Jaja,greit for min del :)

 

Jøss, det var en ny variant.

Det er egentlig veldig sjelden at denne haken er synderen, men jeg installerte Java (og alt gammelt var fjernet + restart) og av en eller annen grunn, så var haken tatt av da jeg sjekket. Så gjorde jeg alt på nytt, og da var haken på plutselig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...