Gå til innhold

Gamestate.co noen som har erfaringer med den siden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må betale moms og frakt+toll for dette. Så prisen blir jo litt mere for å si det slik. Kjenner flere som har kjøpt A50 fra denne siden, og det var ingen problemer. Dermed vil jeg si at denne siden er helt trygg :) Bra headsett er det også. :thumbup:

OK . Tenkte på kanskej kjøpe a40 med audiosystem. Men vet du hvor mye toll kommer på? ser at frakten kommer på 250 men vet du noe om toll? er det like mye som fra USA? i så fall kanskje det lønner seg å bestille fra deres egen hjemme side?
Lenke til kommentar

Tror at frakt og toll er samme pris :) Har selv vært innom og tittet på headset der, mente jeg leste at frakt og toll var de 250 kronene en betaler ekstra ;)

 

EDIT: Ble litt usikker nå som jeg gikk tilbake og leste, men står mer her http://www.gamestate.co/no/terms

så det kommer til å koste 1700 ca da når de koster ca 1440 så kakansje det sdu sier er gankse logisk sidne 250 er gankse mye i frakt synes jeg.
Lenke til kommentar

Prices

 

All prices are in NOK and exclude VAT. Shipping & handling charges are added separately. We reserve the right to change our prices without prior notice. We ship from Sweden so the customer will have to pay tax and import fee upon delivery (equals the VAT we deduct).

 

Står jo greit beskrevet.

 

Du betaler for varen + frakt.

Når varen kommer til Norge må du betale MVA (25%) og gebyr for MVA innkreving (varierer litt mellom transportører, og om alle dokumenter er i orden slik at de ikke må purre på å få dokumenter o.l) men er stort sett mellom 130,- til 250,-.

 

Så varen + 25% MVA (du sier 1700,-) = 2125,-

MVA innkrevingsgebyr ca 150,-

Frakt 250,-

= totalpris ca 2525,-

 

Det er så vidt jeg vet ikke noe toll på denne (elektronikk er tollfritt generelt sett).

Lenke til kommentar

Står jo greit beskrevet.

 

Du betaler for varen + frakt.

Når varen kommer til Norge må du betale MVA (25%) og gebyr for MVA innkreving (varierer litt mellom transportører, og om alle dokumenter er i orden slik at de ikke må purre på å få dokumenter o.l) men er stort sett mellom 130,- til 250,-.

 

Så varen + 25% MVA (du sier 1700,-) = 2125,-

MVA innkrevingsgebyr ca 150,-

Frakt 250,-

= totalpris ca 2525,-

 

Det er så vidt jeg vet ikke noe toll på denne (elektronikk er tollfritt generelt sett).

Her er varen http://www.gamestate.co/no/astro-a40-audio-system-white så det kommer til å koste over 1000 kr ekstra for den ? synes det er merkelig jeg siden jeg kan jo nesten kjøpe et nytt headset for samme pris.
Lenke til kommentar

Prisen var jo litt lavere enn du først sa (1700,-) så du kan trekke fra ca 300,- på regnestykket mitt.

 

Men ja MVA kommer i tillegg når varene bestilles fra utlandet, normalt sett så trekkes MVA fra for landet varene bestilles fra, så du betaler ikke MVA dobbelt.

Her blir normalt sett alle varer oppgitt med MVA i prisene med mindre man velger bedrift i nettbutikkene.

 

Det er en grense på 200,- så varer under 200,- som du kjøper fra utlandet slipper du å betale MVA på.

Lenke til kommentar

Prisen var jo litt lavere enn du først sa (1700,-) så du kan trekke fra ca 300,- på regnestykket mitt.

 

Men ja MVA kommer i tillegg når varene bestilles fra utlandet, normalt sett så trekkes MVA fra for landet varene bestilles fra, så du betaler ikke MVA dobbelt.

Her blir normalt sett alle varer oppgitt med MVA i prisene med mindre man velger bedrift i nettbutikkene.

 

Det er en grense på 200,- så varer under 200,- som du kjøper fra utlandet slipper du å betale MVA på.

synes fortsatt det er litt mye å betale 2200 når det egentlig koster 1500 men men.
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg leser helt feil - men det virker som mange tar litt feil her (i hva som er de reelle prisene).

 

Astro A40 er oppgitt med en pris på 1 195 kr (norske kroner) på siden (om man velger norsk flag øverst). Ca 1 700 kr er den svenske prisen inklusive svensk mva - dvs 1 356 svenske kroner eks mva - som er omtrent akkurat 1 195 norske kroner.

 

Det står eksplisitt i leveringsvilkårene (terms) at prisene er uten MVA (VAT), samt at frakten er 150 kr. Vekten på artikkelen er 1,6 kg og frakt for 0,3 - 2 kg er 150 kg.

 

Prisen til Norge blir da som følger:

- Selve headsettet: 1 195,- kr

- Frakt: 150,- kr

- Pris inn til Norge: 1 345,- kr

- Mva på fakturabeløpet: 336,25 kr (det er alltid mva på beløpet inklusive fakturert frakt)

- Behandlingsgebyr: 253,- kr (jeg har her brukt Posten sine priser - og i og med at beløpet er over 1 000 kr kan man ikke kjøre forenklet tollbehandling - andre transportører kan ha andre priser).

 

Dette gir en sum på 1 934 kr levert på døren.

 

I Sverige ser jeg at de bruker Posten (svensk - dvs Post Nord), Schenker og DHL som transportører. Hvilke de bruker til Norge står ikke.

 

PS! Skal du kjøpe med MixAmp Pro i tillegg må du legge 1 056 kr på prisen. 745 kr + mva + 100 kr ekstra i frakt.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg leser helt feil - men det virker som mange tar litt feil her (i hva som er de reelle prisene).

 

Astro A40 er oppgitt med en pris på 1 195 kr (norske kroner) på siden (om man velger norsk flag øverst). Ca 1 700 kr er den svenske prisen inklusive svensk mva - dvs 1 356 svenske kroner eks mva - som er omtrent akkurat 1 195 norske kroner.

 

Det står eksplisitt i leveringsvilkårene (terms) at prisene er uten MVA (VAT), samt at frakten er 150 kr. Vekten på artikkelen er 1,6 kg og frakt for 0,3 - 2 kg er 150 kg.

 

Prisen til Norge blir da som følger:

- Selve headsettet: 1 195,- kr

- Frakt: 150,- kr

- Pris inn til Norge: 1 345,- kr

- Mva på fakturabeløpet: 336,25 kr (det er alltid mva på beløpet inklusive fakturert frakt)

- Behandlingsgebyr: 253,- kr (jeg har her brukt Posten sine priser - og i og med at beløpet er over 1 000 kr kan man ikke kjøre forenklet tollbehandling - andre transportører kan ha andre priser).

 

Dette gir en sum på 1 934 kr levert på døren.

 

I Sverige ser jeg at de bruker Posten (svensk - dvs Post Nord), Schenker og DHL som transportører. Hvilke de bruker til Norge står ikke.

 

PS! Skal du kjøpe med MixAmp Pro i tillegg må du legge 1 056 kr på prisen. 745 kr + mva + 100 kr ekstra i frakt.

nai. den koster 1445 se her http://www.gamestate...io-system-black så da blir prisen 2200? eller?

 

synes det er synd de ikke selger dem på norkse nettbutikker.

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Dersom det var denne pakken - ja da blir pris faktisk nesten 2 400 kr . Ta prisforskjellen på kr 250 + økt frakt med 100 kr gange 1,25 = 438 kr. Skulle bli 2 372 kr. Rimeligere behandlingsgebyr vil redusere prisen.

 

Om de fantes i norske nettbutikker så ville du spart en 250 - 350 kr maks. Men du har ikke sjekket nettbutikken til Astro eller andre. Om man kjøper i USA sår har man JetCarrier hvor frakt og behandlingsgebyr trolig vil bli 380 kr på denne pakka. Prisen i USA er omtrent 1 400 kr + mva. Ved bruk av Jetcarrier får du ikke mva på frakten. Så da ender du på lit over 2 100 kr.

Lenke til kommentar

Dersom det var denne pakken - ja da blir pris faktisk nesten 2 400 kr . Ta prisforskjellen på kr 250 + økt frakt med 100 kr gange 1,25 = 438 kr. Skulle bli 2 372 kr. Rimeligere behandlingsgebyr vil redusere prisen.

 

Om de fantes i norske nettbutikker så ville du spart en 250 - 350 kr maks. Men du har ikke sjekket nettbutikken til Astro eller andre. Om man kjøper i USA sår har man JetCarrier hvor frakt og behandlingsgebyr trolig vil bli 380 kr på denne pakka. Prisen i USA er omtrent 1 400 kr + mva. Ved bruk av Jetcarrier får du ikke mva på frakten. Så da ender du på lit over 2 100 kr.

Så det blir altså billigere fra astros hjemmeside? Trodde tollen ville være skyhøy der jeg.

 

Forresten når jeg har på america er prisen 250 dollar = 1432 kr men når jeg skifter til UK så er prisen 200 pund = 1784 kr Hvorfor er det forskjell på det?

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Det er ikke toll på elektronikk, faktisk er det toll på svært få varer. Det man må betale er mva (merverdiavgift).

 

Så i realiteten vil en vare være rimeligst å kjøpe der summen av varepris, mva, frakt og behandlingsgebyr er lavest. Og her er behandlingsgebyr og frakt viktige. Fra Gamestate i Sverige får du fort en frakt på 250 kr + mva + behandlingsgebyr på 253 kr. Kjøper du i USA og gjør det slik at varen hentes til Norge via JetCarrier får frakt i USA (den er ofte gratis om du godtar litt tid) + frakt + behandlingsgebyr hos JetCarrier - som trolig er 380 kr på denne varen. Da sparer man fort 200 kr.

 

Men så må man huske at ved kjøp i Sverige så gjelder minst EU-sine forbrukerrettigheter og de er langt bedre enn de amerikanske. Så om 200 kr er verdt dette - ja det vet jeg ikke. Personlig ville jeg ikke brydd meg om et så lite beløp, skal jeg kjøpe i USA må det være langt større prisforskjell.

 

Prisforskjellen mellom USA og UK skyldes VAT. UK har i dag 20 % VAT. Prisen uten VAT (MVA) er på 167 pund, som igjen er ca 1 450 kr. Problemet med UK er frakt, da du får omtrent samme fraktprisen som fra Sverige - så det blir faktisk ikke noe billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...