Gå til innhold

trådløse nettverket kommer ikke automatisk opp


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har spørsmål som jeg ikke vil finne ut av på egenhånd, men nettopp fra noen som har mer kjennskap til pc og nettverk enn meg.

 

Jeg har en bærbar pc. Jeg bor på et sted sammen med flere andre. Det er en trådløs modem som er tilgjengelig for alle, bare man får skrevet inn passordet for å komme inn på det.

 

Problemet for meg er at den aktuelle trådløse nettverket ikke kommer automatisk der det pleier å være for at man skal kunne koble seg inn på internett. Det kommer kun for dem som har bærbar pc. Jeg husker jeg så når jeg kom første dagen at den aktuelle trådløse nettverkets navn var tilgjengelig da, og skrev inn et passord som alldeles ikke stemte med det som var den riktige passordet. Etter det så har den forsvunnet av å komme autmatisk. For nå har jeg det rette passordet jeg skal skrive inn, men problemet nå har jeg ikke mulighet å skrive det inn siden den aktuelle trådløse nettverkets navn ikke dukker opp automatisk. Jeg har gjort det manuelt ved å skrive det aktuelle nettverkets navn og passord uten at noe skjer.

 

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan kommer jeg frem på pcen for å finne riktig trådløs?

 

Fordi jeg kan ikke huske om jeg har tuklet med trådløs for å ha endret land.

 

Det som er spesielt er at jeg har sett nettverket tidligere på det automatiske tilkoblings muligheten for internett. Men så forsvant det plutselig etterpå.

 

Når jeg er hjemme så kommer det automatisk på det tilkoblete trådløse internett som er tilgjengelig.

 

Når jeg er vekke så finner jeg ikke det automatiske tilkoblingsmulighetene. Men det som er spesielt at det aktuelle nettverket som er opprinnelig som er tilgjengelig ikke kan sees på min pc, men at dem andre som har pc får lett til å komme i kontakt med det trådløse internett. Til og med mobil telefonen finner lett trådløse nettverket. Men ikke pc en min.

Lenke til kommentar

Jeg ville startet med å sjekke hvilken kanal trådløsnettet deres sender på. Dette gjør man ved å logge inn på routeren. Hvis den sender på k12 eller k13 så prøv å sett den til en kanal mellom 1 og 11.

 

Godt mulig at routeren har automatisk kanalvalg som endrer kanal etter støyforhold.

 

Løser det problemet, så får du endre innstillingene i PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...