Gå til innhold

Altibox trådløs tv


Anbefalte innlegg

Har i dag en kabel fra hjemmesentralen til tv-dekoderen min. Internett går trådløst. Har lyst å kjøre tv trådløst slik at jeg kan koble htpc til det internett med kabel. Altibox har en egen løsning for dette, men jeg håper å kunne gjøre det samme med to stk asus ea66. Prøvde å få dette til, men måtte gi opp.

 

Noen her som har fått til noe tilsvarende eller har en lys ide for hvordan jeg skal få dette til?

 

Å legge en ekstra kabel fra hjemmesentralen til stua er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker du internett? eller TV?

Du sier trådløs TV, men sier også HTPC (Home Theater PC).

Du vil ikke kunne få TV signaler inn på annet enn boksene til altibox da dette er begrenset på mac adresser.

 

Jeg ønsker trådløs tv og kablet internett. Har motsatt i dag.

Lenke til kommentar

Hei,

 

det skulle da være mulig å sette opp en bridge mellom disse boksene ja. Men vet ikke hvorvidt Altibox har restriksjoner på TV portene med MAC adresser for hvilke andre ting som kan settes inn.

Du har fått satt opp internett over denne linken? Prøv å få internett til en hvilken som helst PC først og etterpå bare koble dette til i TV utgangen på altibox ruteren, og den andre til altibox dekoderen.

Selv vet jeg at Altibox benytter seg av Motorola sine sender/mottaker trådløs link.

 

Alternativt kan du bruke 1 kabel for de 2 enhetene. :) Innebærer dog att du lager en litt egen ende på nettverkskabelen/evnt sette inn en veggboks med 2 uttak.

For hver enhet trenger bare 2 par ledere, dvs. 4 ledere.

 

http://www.ertyu.org/steven_nikkel/ethernetcables.html

Her er det hva de forskjellige lederne betyr.

 

Noe som gjør att du kan bruke 4 ledere til en nettverksplug som settes i TV, og en som brukes på internett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...