Gå til innhold

Lang sykkelbukse


Mysla

Anbefalte innlegg

Jeg trenger rett og slett en vanlig, paddet sykkelbukse som når ned til skoene! Jeg skjønner ikke hvor de fleste slutter nedenfor kneet?! Det blir jo kaldt på leggene jo! Den skal ikke koste halve månedslønna og om det er en damemodell gjør det ingenting, men unisex-modeller går også fint. Seler er ikke nødvendig (det er bare til jobbsykling) og jeg gidder ikke dille med slike løse beinavarmere. Har funnet en, men den koster over 2000,- og det er ikke aktuelt for å si det sånn!

 

Har tittet litt på nettet, men enten er de rådyre eller så er de for korte. Foret bukse er heller ikke nødvendig, vil bare ha en enkel, uforet, paddet sykkelbukse med lange bein rett og slett. Noen tips!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror aldri jeg har sett noen uten seler. Jeg bruker en lang bib fra campognolo, men til jobbsykling har jeg en sadel fra brooks hvor jeg ikke trenger foring, og bruker alminnelige klær. (Men jeg jobbreise er ikke så lang heller)

 

Man kan ofte finne mengder av sterkt rabatterte utgåtte modeller på on-line sykkelbutikker som chainreaction eller wiggle.

Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har sett noen uten seler. Jeg bruker en lang bib fra campognolo, men til jobbsykling har jeg en sadel fra brooks hvor jeg ikke trenger foring, og bruker alminnelige klær. (Men jeg jobbreise er ikke så lang heller)

 

Man kan ofte finne mengder av sterkt rabatterte utgåtte modeller på on-line sykkelbutikker som chainreaction eller wiggle.

Det må da finnes uten seler? Jeg har sett _en_ damebukse med seler og den hadde en fiks løsning på akkurat det med selene - det var _en_ selestropp midt foran som delte seg ovenfor brystene, men jeg skulle gjerne likt å se hvordan den ser ut bak, det var det ikke bilde av selvfølgelig. For oss som har litt bryster å fare med så er ikke seler det mest behagelige... *hehe* Men den buksa kostet over 2000,- så det er lite aktuelt. Jeg får ta en titt rundt.

Lenke til kommentar

Høres ut som Assos, de er gjerne noe dyre. Ser det er noen uten seler i damemodeller. Go figure. dhb, assos og endura ser alle ut til å ha slike modeller.

 

Du kan også vurdere å bruke shorts under og tights uten padding over.

Ja, det var Assos. Vet du om sykkeldrano.com sender fra utlandet? Blir det ekstra toll når jeg overstiger 200,- om jeg bestiller derfra? De hadde noen fine, men det står ikke noe om den er paddet riktignok...

 

Sykkelshorts + tights blir for mye styr, jeg vil ha _en_ bukse! :) Til varmere dager (håpefull!) har jeg både shorts og halvlang bukse, men på denne tiden, med +2 grader i dag, hadde det vært kjekt med lang bukse.

Lenke til kommentar

Ja, det var Assos. Vet du om sykkeldrano.com sender fra utlandet? Blir det ekstra toll når jeg overstiger 200,- om jeg bestiller derfra? De hadde noen fine, men det står ikke noe om den er paddet riktignok...

 

Kjenner ikke den butikken, får ikke noe respons fra adressen du oppga heller.

 

Klær har typisk 10% toll i tilegg til moms, men seriøse butikker trekker av lokal moms først. Regn med NOK 130.- i gebyr + 25% moms og 10% toll.

 

bikeshop.no har en castelli bukse som kan passe til ca tusenlappen

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Etter å ha jobbet i en del år som ekstrahjelp i diverse sykkelbutikker må jeg nok meddele deg at du skal lete en stund for å finne en langbukse uten padding. Jeg har hatt en fra Louis Garneau, men hvem, om noen, har aggentur på det i Norge om dagen er jeg usikker på. Det er uansett ikke så mye mer jobb med en sykkelshorts + sykkelbukse utenpå så jeg ville satset på det.

Endret av master air
Lenke til kommentar

Kjenner ikke den butikken, får ikke noe respons fra adressen du oppga heller.

 

Klær har typisk 10% toll i tilegg til moms, men seriøse butikker trekker av lokal moms først. Regn med NOK 130.- i gebyr + 25% moms og 10% toll.

 

bikeshop.no har en castelli bukse som kan passe til ca tusenlappen

 

Med alt det der i tillegg blir jo buksa ganske dyr. :nei: Men den Castelli-buksa så ikke dum ut! Spørs om jeg går for den tenker jeg! :) Sparer jo mye i bompenger og diesel på å sykle 3 dager i uka i forhold til å kjøre så... :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg trenger rett og slett en vanlig, paddet sykkelbukse som når ned til skoene! Jeg skjønner ikke hvor de fleste slutter nedenfor kneet?! Det blir jo kaldt på leggene jo! Den skal ikke koste halve månedslønna og om det er en damemodell gjør det ingenting, men unisex-modeller går også fint. Seler er ikke nødvendig (det er bare til jobbsykling) og jeg gidder ikke dille med slike løse beinavarmere. Har funnet en, men den koster over 2000,- og det er ikke aktuelt for å si det sånn!

 

Har tittet litt på nettet, men enten er de rådyre eller så er de for korte. Foret bukse er heller ikke nødvendig, vil bare ha en enkel, uforet, paddet sykkelbukse med lange bein rett og slett. Noen tips!?

Må du ha en sykkelbukse da? Kan du ikke gjøre som folk gjorde tidligere, før sykkelbuksene kom på markedet. Da kan du bruke hvilken som helst bukse.

 

Jeg sykler normalt 3 ganger i uken (sommerhalvåret), for å trene en fuglehund og sykler i det jeg normalt "står og går i". Gidder ikke å kjøpe dyre sykkelklær og da hadde jeg også måttet skifte klær, for turen. Bare bortkastet tid og kanskje noe fjolleri, spør du meg. :) Men det er opp til deg, hva du sykler i.

Lenke til kommentar

Etter å ha jobbet i en del år som ekstrahjelp i diverse sykkelbutikker må jeg nok meddele deg at du skal lete en stund for å finne en langbukse uten padding. Jeg har hatt en fra Louis Garneau, men hvem, om noen, har aggentur på det i Norge om dagen er jeg usikker på. Det er uansett ikke så mye mer jobb med en sykkelshorts + sykkelbukse utenpå så jeg ville satset på det.

Hvis du mener meg så er det lang bukse _med_ padding jeg er ute etter og snille snille Sverreb fant en for meg som jeg skal bestille nå. :)

Lenke til kommentar

Med alt det der i tillegg blir jo buksa ganske dyr. :nei:

 

Mjo, nå så jeg vel noen dhb og endura greier på wiggle som kan funke til ca UKP50, selv med alle gebyrer blir det fortsatt noe billigere. Når det er sagt tror jeg castelli er en del bedre enn dhb. Det er ihvertfall mer cred. :)

 

Dessuten handler man jo alltid en del ekstra så gebyret blir litt mer ubetydelig. (Men om det er en god måte å spare penger på er vel et annet spørsmål...)

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Må du ha en sykkelbukse da? Kan du ikke gjøre som folk gjorde tidligere, før sykkelbuksene kom på markedet. Da kan du bruke hvilken som helst bukse.

 

Jeg sykler normalt 3 ganger i uken (sommerhalvåret), for å trene en fuglehund og sykler i det jeg normalt "står og går i". Gidder ikke å kjøpe dyre sykkelklær og da hadde jeg også måttet skifte klær, for turen. Bare bortkastet tid og kanskje noe fjolleri, spør du meg. :) Men det er opp til deg, hva du sykler i.

Jeg MÅ skifte uansett når jeg kommer på jobb og når jeg kommer hjem igjen - blir gjennomsvett! Det er ikke akkurat flatmark der jeg sykler nemlig. :) Jeg synes det er behageligere med paddet bukse og i tillegg kan jeg slite med uvi etter sykkelturer så jeg prøver etter beste evne å forebygge dette også.

Lenke til kommentar

Jeg sykler normalt 3 ganger i uken (sommerhalvåret), for å trene en fuglehund og sykler i det jeg normalt "står og går i". Gidder ikke å kjøpe dyre sykkelklær og da hadde jeg også måttet skifte klær, for turen. Bare bortkastet tid og kanskje noe fjolleri, spør du meg. :) Men det er opp til deg, hva du sykler i.

 

Det kommer en del an på hva du gjør på sykkelen. På vei til jobben bruker jeg vanlige klær, men det er bare 4km i tett trafikk, så det er ikke store anstrengelsen.

 

På racersykkel er det tettsittende klær som teller, ikke noe morsomt å kjenne det bremse i flagrende klær, og siden man gjerne vil ha med seg noen småting, men ikke praktisk sett kan ha lommer foran, er lommene bak på en sykkelskjorte fine å ha.

 

I terrenget vil jeg ha litt grovere mer beskyttende klær pluss plass til beskyttelse, så der bruker jeg freeridebukser med artikulerte knær, for plass til knebeskyttelse og DH skjorter med plass for rustning under.

 

Alt til sin bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt til sin bruk.

Nemlig. :) De første 3 km hjemmefra er lett motbakke og flatmark i 1 km og deretter 2 km utforbakke, men da er det også slutt på moroa... Da er det lett motbakke/flate i 4 km og til slutt 2 km motbakke. På vei hjem blir det omvendt og motbakken på 2 strake km på vei hjem er BRATT! Ikke å skifte alt av tøy etterpå er ikke noe alternativ. Jeg er søkkvåt fra innerst til ytterst! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...