Gå til innhold

Bygge stasjonær gaming pc selv prosjekt


Anbefalte innlegg

Hei jeg har planlagt og byge min første gaming pc. Og lurte på

Om noen kunne komme med et oppset. Jeg skal bruke den til gaming så foretrekker en pc som klarer de fleste spill og som har my plass på pc slik at jeg kan ha mange spill på pc. Jeg vil også ha en pc som det er lett og bytte ut deler når de blir utdaterte. Budsjette er på 7k har skjerm, tastatur og mus fra føra trenger bare pcen. Tusen takk for alle svarene på forhånd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit å spesifisere ca hva du trenger og hva du vil spille: Men kan foreslå noe du kan basere dette på:

  • I5 3570k eller i5 2500k
  • Seagate Barracuda 4TB
  • Samsung SSD 840 Series 120GB
  • Sapphire Radeon HD 7950 OC 3 GB
  • Asus P8Z77-V PRO
  • Kingston HyperX blu DDR3 -1600 8GB
  • Noctua NH-D14
  • Corsair CX 750W Modular

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Laget et forslag her på akkurat 7000,-. Dersom du ikke skal styre så mye med overklokking så hadde jeg byttet prosessoren til I5-3470 og evt bare byttet stock vifte med denne til 195,- (dersom du skal spare noen grunker :) ). Skjermkortet inkluderer 3 spill og særlig bedre tilbud enn det får du kanskje ikke? HD-7870 drar vel i prinsippet alle spil i HD.

Endret av jornboss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her har jeg satt sammen en veldig gunstig pakke til deg. Prisen kommer totalt på 7235,-+ frakt. Kan anbefale deg å handle hos www.dustinhome.no som denne listen er laget på. Her kan du lese noen erfaringer fra kunder som har handlet der: https://prisguiden.no/butikker/dustinhome

 

Har selv handlet der ved flere anledninger og har bare gode erfaringer! De er som regel hakket billigere enn Komplett også. ;)

 

fvzlsh.png

 

Du nevner at du kommer til å spille BF3. Her kan du se noen benchmarks på BF3: http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-670-review,3200-5.html

 

battlefield%201920.png

 

Hvis du vil ha listen på e-post, PM meg e-posten din. ;)

Lenke til kommentar

Her har jeg satt sammen en veldig gunstig pakke til deg. Prisen kommer totalt på 7235,-+ frakt. Kan anbefale deg å handle hos www.dustinhome.no som denne listen er laget på. Her kan du lese noen erfaringer fra kunder som har handlet der: https://prisguiden.no/butikker/dustinhome

 

Har selv handlet der ved flere anledninger og har bare gode erfaringer! De er som regel hakket billigere enn Komplett også. ;)

 

fvzlsh.png

 

Du nevner at du kommer til å spille BF3. Her kan du se noen benchmarks på BF3: http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-670-review,3200-5.html

 

battlefield%201920.png

 

Hvis du vil ha listen på e-post, PM meg e-posten din. ;)

 

Er ikke det litt gamle tester?

 

7970 ligger over 680, med dagens drivere,

Om jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Greit å spesifisere ca hva du trenger og hva du vil spille: Men kan foreslå noe du kan basere dette på:

  • I5 3570k eller i5 2500k
  • Seagate Barracuda 4TB
  • Samsung SSD 840 Series 120GB
  • Sapphire Radeon HD 7950 OC 3 GB
  • Asus P8Z77-V PRO
  • Kingston HyperX blu DDR3 -1600 8GB
  • Noctua NH-D14
  • Corsair CX 750W Modular

hvorfor 4 tb?

Lenke til kommentar

Ja, 4 TB er unødvendig til gaming. Men lagring er alltid kjekt og ha om OP skal laste ned filmer og serier. Men som øvrig kommentar til LMH1 sier ikke OP noe om han har planer om og overklokke. Dersom OP ikke har tenkt å overklokke foreslår jeg at du dropper tredjeparts CPU-kjøler ogholder deg til orginalen. Hvis du vet sikkert at du ikke skal overklokke så er det heller ikke nødvendig og kjøpe en CPU som kan overklokkes. CPUene fra Intel skiller veldig enkelt mellom disse med å legge til én k på slutten av produktnavnet dersom den kan overklokkes. Jeg vil heller ikke anbefale i5 2500k som en andregenrasjons CPU når tilsvarende trejdegenrasjons i5 3570(k) koster 160,- mer på Dustin Home.

Lenke til kommentar

Jeg skal bruke den til gaming så foretrekker en pc som klarer de fleste spill og som har my plass på pc slik at jeg kan ha mange spill på pc.

 

Det forslaget jeg kom med var bare et eksempel. Men er enig i mange spill kan jo diskuteres, selv har jeg 4 TB spill harddisker, men kanskje ikke det det er så vanlig med 3.3 TB spill med steam, har vel nesten 1000 spill nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...