Gå til innhold

Får ikke åpnet porter - Altibox satt i bridge - DMZ funker ikke


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, jeg får ikke åpnet porter og jeg blir snart gal :wallbash:

Jeg har en Asus RT-N66U router og følgende modell og oppsett har jeg på hjemmesentralen fra Lyse (Altibox)

 

bridge2.jpg

 

Jeg har også fast IP (privat) hos Lyse. Jeg bestillte det fordi før husker jeg at man måtte ha det (dvs 6-8 år siden ca) for å kunne åpne porter. Uansett, jeg har ikke fiklet veldig med instillinger eller noe på Asus routeren. Alt er veldig standard. Det jeg har gjort tidligere for å få full access er å skrive pc'ens ip i DMZ (WAN). Men det hjelper svært lite nå. Aner ikke hva jeg gjør feil. Blir veldig takknemlig for alle innspill!

 

REDIGERT:

 

wan.png

 

Ser at routeren er satt på Automatic og ikke static. Har det noe å si ?

Endret av Digital D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tittelen sier, jeg får ikke åpnet porter og jeg blir snart gal :wallbash:

Jeg har en Asus RT-N66U router og følgende modell og oppsett har jeg på hjemmesentralen fra Lyse (Altibox)

 

bridge2.jpg

 

Jeg har også fast IP (privat) hos Lyse. Jeg bestillte det fordi før husker jeg at man måtte ha det (dvs 6-8 år siden ca) for å kunne åpne porter. Uansett, jeg har ikke fiklet veldig med instillinger eller noe på Asus routeren. Alt er veldig standard. Det jeg har gjort tidligere for å få full access er å skrive pc'ens ip i DMZ (WAN). Men det hjelper svært lite nå. Aner ikke hva jeg gjør feil. Blir veldig takknemlig for alle innspill!

 

REDIGERT:

 

wan.png

 

Ser at routeren er satt på Automatic og ikke static. Har det noe å si ?

 

du har restarta zyxel boksen etter du aktiverte bridge mode? Hvilken ipadresse får du på WAN interfacet på asus routeren?

Lenke til kommentar

Isteden for å sette maskinen din i DMZ og utsette deg for potensielle "angrep" så kan du heller manuelt åpne porter i NAT.

 

Her har du en gjennomgang for åpning av porter for BF3 http://portforward.c...ttlefield_3.htm

 

Skal innrømme at valget falt litt på DMZ da det er ( i utgangspunktet) enklere og mindre tidkrevende, spesielt ved mange forskjellige spill/programmer osv. Setter veldig pris på linken din derimot, det blir løsningen hvis jeg ikke får det til. Men jeg vil egentlig ha DMZ til å fungere, fordi det er også en fin løsning til feks Xbox 360 der sikkerheten ikke er like viktig og systemet er mer lukket enn PC.

 

du har restarta zyxel boksen etter du aktiverte bridge mode? Hvilken ipadresse får du på WAN interfacet på asus routeren?

 

Ja, Lyse bad meg om å resette zyxel boksen. IP i WAN er : 81.167.**.**

(der stjerner åpenbart er erstatter med nummer :wee:)

 

Men må jeg sette opp static ip osv på Asus routeren eller er ikke det nødvendig ?

Endret av Digital D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...