Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 620


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke at alle mobilprodusenter overlater markedet for lommevennlige bobiler til Apple. Så da kjøpte jeg IPhone 5 og har brukt den vel en uke. Ingen har ennå hørt frustrerte utbrudd fra meg. Android 4 + er nok litt mer anvendelig også for kontorfunksjoner. Skjermen er ganske presis å trykke på, på iPhonen, nesten som en gammeldags med fysisk tastatur. I butikken fant jeg bare en stor diger Samsung som hadde liknende god presisjon på tastaturet. Windows 8?, det har vi på en stasjonær PC. Dette virker fjollete. Synd at Windows har forlatt sin kontorfunksjonalitet. På mobil er Android best. Sorry alle andre produsenter, det er bare Apple som har lommevennlig størrelse. Google kalender som jeg nå synker mot, er faktisk bedre enn Outlook kalender.

Lenke til kommentar

Dere skriver at android telefoner til samme pris har "svært mye bedre ytelse" og er "kraftigere".

 

Amobil burde ikke se på SOCen og så fortelle oss hvor god ytelsen er. Det kan vi gjøre selv. Deres uttalelser om ytelse burde vært begrunnet med tester som:

App oppstartstider

Nettside lastetider

UI fps og forsinkelse

Da kan dere se at WP og spesielt IOS gjør det mye bedre enn android.

 

Antall instruksjoner som SOCen kan utføre hvert sekund, er ikke interessant, det er rett og slett villedende.

Endret av O:M:A
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dere skriver at android konkurrenter er svært mye kraftigere og:

"Legger du på en femhundrelapp får du en Huawei Ascend P1, som er en skikkelig kraftpakke i forhold til prisen."

 

Men jeg er ikke så sikker på at den er vesentlig kraftigere. Tror prosessoren i Lumia 620 er vesentlig kraftigere per klokkeslag. Adreno 305 legger seg vell ikke så langt etter adreno 225 heller, så vil gjerne at dere backer opp påstanden om at den har lav ytelse med tester.

 

I følge qualcomm er:

Adreno 305 6 x raskere enn adreno 205

Adreno 225 8 x raskere enn adreno 205

Det bør jo gi at 305 har ca 75% av ytelsen til 225, eller at 225 er 1/3 raskere enn 305

 

Annet enn det var det en bra test. Synes det ser ut som en god telefon tatt prisen i betraktning.

Endret av Viewety
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter tre Windows mobiler, kan jeg oppsummere OS'et med to ord: ligg unna! Ta gjerne en kikk på bloggen min.

 

Kan du sende meg en link til bloggen din?

 

Dette blir vel neppe den mest populære telefonen i norge, men i utlandet kommer den nok til å selge bra. I forhold til andre WP mobiler i hvert fall :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Trykk på navnet mitt og deretter på blogger. Ikke for avansert, men full av irriterende bugs. Det kommer en ny irritasjon hver dag. Det som forundrer meg mest er at jeg har sett en liste med 101 manglerbpå W7.5, og mange av disse er "videreført" til W8. Blant annet er det ikke mulig å lade en avslått telefon.

Lenke til kommentar

Tastaturet er også lett å skrive på, og ordboken sørger for å rette opp ordene hvis du bommer på en bokstav eller to. Vi synes tastaturet fungerer så bra at vi ikke vurderte å laste ned et nytt.

 

 

Det er ikke mulig (enda?) å bytte ut tastaturet i WP8.

 

Microsofts Bing-kart ligger langt etter Google Maps, men i Nokia-telefoner er det ikke Bing som er karttjenesten.

 

 

Med WP8 ble Nokia Maps kartgrunnlaget for ALLE WP8-mobiler, ikke bare Nokia sine modeller. (Erstattet altså Bing Maps pga. samarbeidet mellom Microsoft og Nokia.)

 

Nokia Drive er en enkel og velfungerende navigasjonsløsning for bilkjøring. Applikasjonen fulgte med i Nokia Lumia 820, mens her ligger det inne som en betaversjon – av en eller annen grunn.

 

 

Fordi Nokia har skiftet navn på alle kartløsningene sine til HERE (av en eller annen grunn) og kaller de beta (inntil videre). De skal fungere likt som før. EDIT: Offisiell Nokia-link.

 

Verdt å nevne at noen av de eksklusive appene til Nokia kommer til resten av WP8 etter hvert. F.eks. er HERE Drive Beta (tidl. Nokia Drive+) sluppet i USA.

Endret av Pey'J
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at alle mobilprodusenter overlater markedet for lommevennlige bobiler til Apple. Så da kjøpte jeg IPhone 5 og har brukt den vel en uke. Ingen har ennå hørt frustrerte utbrudd fra meg. Android 4 + er nok litt mer anvendelig også for kontorfunksjoner. Skjermen er ganske presis å trykke på, på iPhonen, nesten som en gammeldags med fysisk tastatur. I butikken fant jeg bare en stor diger Samsung som hadde liknende god presisjon på tastaturet. Windows 8?, det har vi på en stasjonær PC. Dette virker fjollete. Synd at Windows har forlatt sin kontorfunksjonalitet. På mobil er Android best. Sorry alle andre produsenter, det er bare Apple som har lommevennlig størrelse. Google kalender som jeg nå synker mot, er faktisk bedre enn Outlook kalender.

 

 

Hallo, noen hjemme? Du har jo akkurat lest om en veldig lommevennelig telefon. Prøv den om du ikke tror det, og du tar veldig feil av det du tror om Windows på mobil, det er fantasisk brukervennelig, men selvsagt fremmed i forhold til det gamle trauste icon baserte systemet.

Når det gjelder kontorfunksjoner, så er jo Windows Phone kongen på haugen, med sin Office pakke og markedets beste støtte for Outlook.

Hva som er så bedre med Google sin kalender skjønner jeg ikke, så her tror jeg det har mer med brukeren å gjøre.

Lenke til kommentar

Trykk på navnet mitt og deretter på blogger. Ikke for avansert, men full av irriterende bugs. Det kommer en ny irritasjon hver dag. Det som forundrer meg mest er at jeg har sett en liste med 101 manglerbpå W7.5, og mange av disse er "videreført" til W8. Blant annet er det ikke mulig å lade en avslått telefon.

 

Hva mener du med at den ikke lades avslått? For meg virker telefonen til å være avslått når jeg legger den på den trådløse ladeplata.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at alle mobilprodusenter overlater markedet for lommevennlige bobiler til Apple. Så da kjøpte jeg IPhone 5 og har brukt den vel en uke. Ingen har ennå hørt frustrerte utbrudd fra meg. Android 4 + er nok litt mer anvendelig også for kontorfunksjoner. Skjermen er ganske presis å trykke på, på iPhonen, nesten som en gammeldags med fysisk tastatur. I butikken fant jeg bare en stor diger Samsung som hadde liknende god presisjon på tastaturet. Windows 8?, det har vi på en stasjonær PC. Dette virker fjollete. Synd at Windows har forlatt sin kontorfunksjonalitet. På mobil er Android best. Sorry alle andre produsenter, det er bare Apple som har lommevennlig størrelse. Google kalender som jeg nå synker mot, er faktisk bedre enn Outlook kalender.
Hallo, noen hjemme? Du har jo akkurat lest om en veldig lommevennelig telefon. Prøv den om du ikke tror det, og du tar veldig feil av det du tror om Windows på mobil, det er fantasisk brukervennelig, men selvsagt fremmed i forhold til det gamle trauste icon baserte systemet.Når det gjelder kontorfunksjoner, så er jo Windows Phone kongen på haugen, med sin Office pakke og markedets beste støtte for Outlook.Hva som er så bedre med Google sin kalender skjønner jeg ikke, så her tror jeg det har mer med brukeren å gjøre.

 

Den gamle jeg legger bort HTC desire S med android 4 er etter testen en bedre telefon og har like bra kamera som 620. Den kan dessuten noe som WP8 ikke kan - ha avtaleboka som - 1. - første side når telefonen slås på. Dette er en viktig kontorfunksjon. Jeg skulle ha en kvalitets telefon. På mitt gamle ab. så hadde jeg fått en Samsung G III gratis! En Sony Ex. V nesten gratis og en Samsung G III s, - den hadde jeg fått betaling for å "kjøpe" i forhold til abonnementet. IPhone 5 betaler jeg kr 3 000,- for. Kvalitet sier noe om prisen, eller hva?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

 

Er det de 3-4 bagatellene du blogger om som er problemet. Da må jeg si dette er et kjempe os.

Det kommer mer.

 

 

 

Hva mener du med at den ikke lades avslått? For meg virker telefonen til å være avslått når jeg legger den på den trådløse ladeplata.

Den skrur seg på når du plugger inn laderen.

Lenke til kommentar

Trykk på navnet mitt og deretter på blogger. Ikke for avansert, men full av irriterende bugs. Det kommer en ny irritasjon hver dag. Det som forundrer meg mest er at jeg har sett en liste med 101 manglerbpå W7.5, og mange av disse er "videreført" til W8. Blant annet er det ikke mulig å lade en avslått telefon.

Hver sin smak :)

Har en Lumia 920 med WP8 som fungerer flott, heldigvis ikke hatt noen hickups så langt. Kommer neppe til å bytte den ut på en stund selv om det kommer noe med 264 kjerner og 12 TB minne... ;)

Og etter min smak/mening er WP8 det overlegent beste OS'et der ute

( ja,har hatt mobiler med "de andre" også)

Men det er min subjektive mening og andre vil mene at "de andre" er bedre, og for all del, alle må bruke det de liker best.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Årsaken til at jeg foreløpig bare har snakket om bagateller er at jeg ligger i senga og skriver på en ipad. Da gjelder det å fatte seg i korthet. At det ikke er mulig å slette nedlastede kart, er ikke en bagatell. Og når jeg i morgen skal skrive om hvordan musikksamlingen min blir fucket opp, er vi definitivt forbi bagatellstadiet.

 

Men, hensikten min er hovedsakelig å vise at Microsoft henger etter på sentral funksjonalitet, som er ryddet opp i på andre os.

Lenke til kommentar

På meg virker det mer som om du ikke helt skjønner hvordan du skal bruke mobilen...

 

Å slette nedlastede kart er veldig enkelt, gå inn i innstillinger, kart, last ned kart, trykk og hold på kartet du vil slette og trykk slett... vips, kartet er borte...

 

Det finnes forøvrig en funksjon på WP8-mobiler som heter Hjelp + tips, den finner du hvis du sveiper startskjermen til venstre og blar, evnt. søker nedover...

 

Før du lirer av deg masse svada om hva som mangler i WP8, lær deg i det minste å bruke det...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...