Gå til innhold

10 fremtidsteknologier som kan gjøre maskinen din bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært spennende med en artikkel om når mye av det som er dagens teknologi, ble første gang omtalt. F.eks når ble SSD-disker første gang omtalt og når begynte det å bli tilgjengelig for folk flest? Eller flerkjerneprossessorer, når hørte man første gang om det?

Da kunne man jo fått en idé om hva man kan forvente av ventetid på ny teknologi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Eller flerkjerneprossessorer, når hørte man første gang om det?
jeg husker (tror det var) LG som kom med første 2 kjernes mobil-prosessor. Jeg tenkte "WOW" og nå har jeg en iphone som knuser den :p

 

Jepp, LG Optimus 2x, har en slik selv. Funker til det meste, men grafikkbiten mangler litt i forhold til dagens modeller :)

Lenke til kommentar
Eller flerkjerneprossessorer, når hørte man første gang om det?
jeg husker (tror det var) LG som kom med første 2 kjernes mobil-prosessor. Jeg tenkte "WOW" og nå har jeg en iphone som knuser den :p

 

Du får det til å høres ut som om det var lenge siden :p

 

Er det bare meg, eller kommer "all" teknologi til å bestå av grafén?

Lenke til kommentar
Eller flerkjerneprossessorer, når hørte man første gang om det?
jeg husker (tror det var) LG som kom med første 2 kjernes mobil-prosessor. Jeg tenkte "WOW" og nå har jeg en iphone som knuser den :p

 

Nå er det vel fremst grafikken som iPhone er sterk på, CPUen er vel ikke så fryktelig mye kreftigere? Men en S600 banker jo den gamle dualcoren i groefta.

 

Uansett så har det skjedd utrolig mye de siste årene. Jeg husker godt når Ericsson kom ut med den foersrte fargeskjermen på en mobiltelefon. Den fikk utrolig med ros! Den billigste smartphonen idag ville vaert sience fiction for de fleste, men må, bare ca. 10 år senere så kan vi streame full HD filmer på mobilen via LTE.

 

Hvis utviklinga fortsetter like raskt fremover så vil vi kanske oppleve evig liv uten sykdommer foer dette århundre er over. Samtidelig som alle Sience fiction filmer begynner å ligne mer og mer på virkeligheten. Chip i hjernen, skynet, mm er trusler absolutt ikke er 100% sience fiction lenger.

Lenke til kommentar

Nå er det vel fremst grafikken som iPhone er sterk på, CPUen er vel ikke så fryktelig mye kreftigere? Men en S600 banker jo den gamle dualcoren i groefta.

 

Uansett så har det skjedd utrolig mye de siste årene. Jeg husker godt når Ericsson kom ut med den foersrte fargeskjermen på en mobiltelefon. Den fikk utrolig med ros! Den billigste smartphonen idag ville vaert sience fiction for de fleste, men må, bare ca. 10 år senere så kan vi streame full HD filmer på mobilen via LTE.

 

Hvis utviklinga fortsetter like raskt fremover så vil vi kanske oppleve evig liv uten sykdommer foer dette århundre er over. Samtidelig som alle Sience fiction filmer begynner å ligne mer og mer på virkeligheten. Chip i hjernen, skynet, mm er trusler absolutt ikke er 100% sience fiction lenger.

jeg lurer på når det stopper jeg :p tror du full hd på mobil noen gang kommer til å bli "gammeldaks"? for eksempel, når iphone 4 kom så var den skjermen uten tvil den beste, men nå så syntes jeg iphone 5 har litt lav oppløsning nå som full hd begynner å rulle
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...